Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 nov, 2021 15:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Mooie vorderingen aan het gebouw! Ik ben het inderdaad eens met Ronald dat het mos hier en daar nog iets te fel is (vooral de muren en bij het stucwerk), maar dat bij het hout van de vloer kan best wel zo denk ik. Misschien mag het wel wat minder omdat het nu uitziet alsof het hout in het water heeft gelegen, maar qua kleur zit je daar wel goed denk ik.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 nov, 2021 22:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
@Ronald en Tom:
Mac Reel schreef:
Op bepaalde foto's toont het een beetje te felgroen, dat moet ik nog eens overlopen met een donkere olieverf.


Jullie kijken liever plaatjes, hé. Je moet eroverheen gelezen hebben :mrgreen: :mrgreen: :lol:


Ik heb dus dat geprobeerd iets te verdonkeren. Het mos is nu minder gelig.

photo 547389

photo 547390

Op sommige plaatsen wil ik toch die gele schijn houden. Ik zie het als een korstmos.

groetjes
Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov, 2021 12:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Mooi man,

Ziet er beter uit, iets donkerder.
Mooie kleuren gebruikt, oogt mooi zo met elkaar.

Succes verder, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov, 2021 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Heel gaaf Mac! :D

Je zou echt niet zeggen dat hier zo’n plastic MiniArt muur onder zit. Ik volg met veel interesse!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 nov, 2021 22:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Bedankt ,mannen :D Daarvoor doen we het hé :brouw:

Ik ben nu bezig met de details en accentjes, maar nog niet zo ingrijpend om een update te plaatsen.

Ik ben ook al eens bezig geweest met het bedenken van 'inplanten' van voertuig en figuren.
Het voertuig is de carrier, maar over de figuurkes ben ik nog niet uit :(


Het betreft deze set

photo 425432


Er zijn 5 figuurkes ter beschikking : pastoor, boer, heer in kostuum, bakker op ronde en een politie-agent.
Daar de straat volledig verwoest toont, zou ik het raar vinden dat er bepaalde figuren daar nog zouden of moeten of willen rondlopen. En tevens kan ik er geen verhaal bij verzinnen :?
Dus de bakker valt al weg, die heeft daar geen klanten meer. De heer in kostuum heeft daar ook niets te zoeken: die ook weg.
Meneer pastoor zit in een veilig klooster bij de nonnetjes :twisted: en de agent kan geen verkeer meer regelen. Die vallen dus ook uit.
Blijft over: de boer in sjofele kledij :wink:
Ik heb ook nog een speelgoedkoe De grootte ervan op die schaal komt overeen om als kalf te dienen.
De koe moet nog een beetje geschminkt worden om niet speelgoedachtig over te komen, dat zou in orde kunnen komen ( hoop ik toch) 8)

Dus mijn idee is nu (voorlopig althans) om de boer te plaatsen.
Het achterliggend verhaal : boer op wandel met zijn koe of kalf aan de leiband op zoek naar een beetje gras, blokkeert de weg voor de aankomende carrier. De boer is laaiend enthousiast en steekt al zijn juichend zijn arm omhoog.
Alhoewel ?? Die agent kan ook een plaatsje krijgen, er moet toch iemand een oogje in het zeil houden als er een colonne legervoertuigen passeert, toch?

Misschien klinkt dat niet overtuigend voor jullie, maar ik ben efkes inspiratieloos. Of moet ik dit diorama weer een paar maanden aan de kant zetten en iets anders beginnen? tijdelijke brouwstop?
Toch een paar nachtjes laten rustig en volgende week misschien met een heldere fris idee verder. Of toch totaal iets anders... wie weet :mrgreen:

Ach, er zijn ergere dingen des levens :lol: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement