De stand van zaken tot nu toe bij de M10.
De twee rompdelen krijgen meer vorm. Het primen is afgerond.
Ze hebben ook beide de olive brown basiskleur.
Inmiddels ook al voor een eerste keer in de olive green wash.
Hoe de onderkant eruit ziet na het schilderen in olive brown:
De hele onderkant na het schilderen in olive brown en de rechterkant heb ik voor de eerste keer bewerkt met de olive green wash van Vallejo.
De dieptewerking van een wash is meteen goed te zien. Maar ook de bruingroene tint die dan ontstaat.
Na de eerste keer bewerken met de wash is het nog niet goed te zien, maar zodra er een tweede laag overheen gaat, wordt het goed zichtbaar.
Ik ben nu verf van Vallejo aan het uitproberen en heb de onderkant van de M10 gebruikt als testgebied.
Te zien is dat ik de verf van Vallejo niet altijd goed verdund heb, want hier en daar zit het er te dik op.
Ben wel dik tevreden over Vallejo. Het schildert erg fijn. Tamiya vond ik over het algemeen al fijn, maar Vallejo nog net iets meer.
Zeker omdat het al meteen mat is wanneer het mat moet zijn.
Hier heb ik de loopwielen in dark rubber van Vallejo geschilderd.
Straks beschadig ik het rubber om het er gebruikt uit te laten zien.
Het beschadigde schilderwerk links is straks niet te zien, want daar valt straks het tweede rompdeel overheen.
De binnenzijde van de M10 heb ik verweerd d.m.v. het gebruik van zwart wheatering poeder op de witte gedeeltes en wit wheatering poeder op de zwarte gedeeltes.
De onderste foto ziet er erg grof uit, maar valt in werkelijkheid erg mee. Het effect op de foto is sterk uitvergroot en extreem belicht.