Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 539 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 sep, 2019 20:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 sep, 2017 17:39 pm
Berichten: 54
Je bent aardig bezig! :lol:

Mocht je een x wat baksteentjes nodig hebben.. kan er wat maken voor je..!
Heb een aantal mallen liggen voor te gieten :D

Mja je hebt het dio zo gemaakt hoe het op de foto is.. bedoel dan kunje er wel vanalles bij gaan doen wat niet op de foto staat, maar dan kun je net zo goed zo wat maken ipv namaken van een foto :D

De figuren gaan er wel beter uitzien zo! Zaten die patches bij de kit? Of is het een losse decal sheet?

Greetz


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 sep, 2019 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Ha Peter,

Bedankt voor je compliment en bedankt ook voor het aanbod, maar het puin laat ik weg.
Ze liggen op de referentiefoto op de M10, maar had bij de start van de bouw al besloten om het puin te vervangen door stowage, al is het waarschijnlijk dat onder het puin op de foto ook stowage zit.

Tijdens het bouwen heb ik de foto zoveel mogelijk als uitgangspunt genomen, maar heb me hier en daar wel wat vrijheden veroorloofd. :D

De patches zaten niet bij de kit, maar het was een los velletje.
Een medeforumlid was zo vriendelijk ze me op te sturen.

Het einde van dit project nadert nu toch echt snel.
De figuurtjes heb ik in het dio geplaatst en gelijmd net als de emmer.
Heb bij de figuurtjes de rest van de combat shoes waar geen burnt umber wash zit, bewerkt met wheatering poeder om het gloednieuwe van het zwart te halen.

Wat er nog moet gebeuren:
- Naamplaatje bestellen
- De overige cartridges plaatsen en wheateren
- Zwarte rand van de ondergrond netjes afwerken qua schilderen
- Groene strookjes op het camonet maken

Heb nog geen foto gemaakt van het dio nu, want dan hoef ik straks geen eindfoto’s meer te posten, maar een kleine teaser van bovenaf :mrgreen::

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 sep, 2019 21:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
De laatste update voor de eindfoto’s. :D

Nog wat natuurlijk materiaal versnipperd en verspreid over de ondergrond neergelegd.
De laatste cartridges bevestigd en geweathered.
En een naamplaatje besteld.

Verder een mengsel gemaakt van water, witte houtlijm en Tamiya olive drab en khaki drab verf.
Daar een stuk tissue ingedoopt en dat ligt nu te drogen.
Als het droog is, reepjes ervanaf schuren en op het camonet bevestigen met verdunde witte houtlijm.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 sep, 2019 8:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Toch nog niet de laatste post voor de eindfoto's. :mrgreen:

Vanochtend even naar het stuk tissue gekeken en het is nog niet hard geworden, dus te weinig houtlijm en teveel water gebruikt.
Vandaag dus een nieuw mengsel maken en daar opnieuw het stuk tissue in doen en er ook nog wat verf bij doen.
Het is nu erg licht uitgevallen, het witte van de tissue komt er op sommige plaatsen nog net niet doorheen.
Op de foto hierboven ziet de kleur er behoorlijk goed uit, maar dat komt omdat het daar nog vochtig is.
Dan is het altijd wat donkerder.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 sep, 2019 15:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
En het eindpunt is bereikt. :)
“After The Action” is klaar, done, finished.

Altijd gek als iets klaar is waar je lang aan gewerkt hebt.
Voor mijn gevoel is het altijd in één keer klaar.

Het was niet eens mijn bedoeling om na het "Switchback" dio een M10 te bouwen, maar toen kwam ik onderstaande foto tegen:

Afbeelding

Bij dit dio geen voorgeschiedenis zoals de vorige twee.
Gewoon een foto die me aansprak en me op het spoor zette voor een nieuw project.
Wel het laatste project zonder airbrush.

Wat ik persoonlijk wel gaaf vind aan dit project, is dat het over het Ardennenoffensief gaat, maar niet het zoveelste dio in de sneeuw is.
Niks tegen die sneeuwdio's, want als ze goed uitgevoerd zijn, zijn ze gaaf om naar te kijken, maar dit is net weer wat anders.
Nogmaals, voor mij persoonlijk dan.

Dit zijn de kits en delen van kits die ik gebruikt heb om dit dio te bouwen:

Afbeelding

En hieronder het foam, de resin dakdelen en het balsahout waarmee ik het houtwerk in de gevel gemaakt heb:

Afbeelding

T.o.v. de vorige projecten weer veel geleerd.
Geleerd hoe van het blauwe styrofoam een gevel te maken, bij de figuurtjes geleerd om met shading te werken (hier nog genoeg te leren zoals diepere plooien donkerder maken dan ondiepe plooien), geleerd om van tissues dekzeilen te maken of van hydrofiele gaasjes camonetten.
Ook de eerste stappen gezet om te proberen ogen in de gezichten te maken.
Ook dat kan nog steeds beter, maar het eerste begin vind ik zelf toch zeker niet verkeerd.

Heel veel dingen zijn goed gelukt, zoals de cartridges voor de 76mm granaten, de camonetten, de dekzeilen of de antenne op de M10.
Wederom zijn er ook nu dingen die ik de volgende keer anders/beter kan of wil doen.
Bijvoorbeeld de gezichten, daar mag (nog meer) diepte in. Ik begin dat nu pas te durven.
Ik vind ze al wel meer personen dan figuurtjes.
En kleinere stippen gebruiken bij de stippenverweringstechniek zoals Jeroen die bijvoorbeeld gebruikt.
Wat ook voor volgende projecten is het licht en donkerspel op zowel voertuigen als figuurtjes.
Voertuigen bij komende projecten worden voortaan gespoten, zal ook nog wel oefening nodig hebben, maar dat zal als het goed is geen dikke verflagen meer opleveren.

Iets waar ik stiekem toch wel trots op ben is hoe de M10 er nu uitziet t.o.v. het begin.
Ik had toen een, dacht ik zelf :mrgreen:, geweldig idee om de M10 een gave olive drab te geven.
Eerst primen, daar olive brown overheen en daar weer een groene olive drab wash overheen.
Dat werd uiteindelijk veels te donker.
Toen daarna ook nog de verf een soort van stroop werd toen ik de M10 met glanslak behandelde om te gaan verweren dacht ik even dat alles mislukt was.
Na het aanbrengen van de primer, het olive brown en de olive drab wash had ik een mooie gladgeschilderde M10.
Echter na het lakfiasco leek alles er veel te dik op te zitten omdat het een soort van stroop geworden was.
Uiteindelijk heb ik de M10 met een khaki drab wash weer behoorlijk lichter weten te krijgen.
Ook de modder op de bogies, de stowage voor en achter met de camonetten eroverheen vind ik bijzonder goed gelukt.
Tuurlijk zullen bouwers denken, daar had meer ingezeten, maar dat is voor volgende projecten.

Ben eigenlijk trots op alles: de straat die met tips van jullie er beter uit is gaan zien (geen lavalook meer en met voet- en tracksporen), de gevel, het dak, de klimop, de houten kistjes achterop de M10, de tracks van de M10.
Elke keer sta ik weer versteld van wat ik ervan weet te maken.
Gehoopt had ik dat het er zo uit zou komen te zien, maar gedacht niet toen ik aan dit project begon.
Elke keer blijk ik weer meer te kunnen dan ik vooraf denk.
Bij de komende projecten het allemaal maar eens proberen te verfijnen.
Hoewel vooruitgang boeken het bouwen zeker leuker maakt, blijft voor mij het belangrijkste dat ik met dit project weer heel veel plezier gehad heb.

Ook nu weer dank voor iedereen die gevolgd heeft en zeker voor Peter Stoof, Bert, Jeroen Zuiderduin, odorf, Walter, Jeroen A110, Peter Battleship, die met een kritische blik mee blijven kijken en tips en adviezen geven.
Elke keer wordt het er weer beter van.
Ook alle andere leden die tips gegeven hebben, bedankt!

Een naamplaatje is onderweg, daar volgt nog een foto van zodra die op het dio bevestigd is.

Genoeg gezeverd, de eindfoto's :lol::

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op za 07 sep, 2019 18:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 sep, 2019 16:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
:brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 sep, 2019 16:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Ja, leuk hoor.

Hij is leuk geworden.
Toch weer stappen gemaakt.
Zijn nog genoeg punten die beter kunnen maar geloof mij, dat komt goed met de tijd.

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 sep, 2019 23:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Mooie foto's zo in het daglicht!
Ongeacht verbeterpunten, zeker een resultaat geworden om trots op te zijn! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 sep, 2019 7:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Mooi Bas. Zo'n beetje alles is de revue wel gepasseerd aangaande dit dio. Wat Deef ook al aangaf, de foto's zijn erg goed in het daglicht. Een groot verschil met de w.i.p. foto's, de figuurtjes zijn een stuk lichter qua kleur. Je mag terecht tevreden. Well done mate!

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 sep, 2019 6:48 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Je mag hier trots op zijn.
Je eind foto’s laten een mooi beeld zien. Goede kleuren en niet te licht of te donker.
Ik vind je natte ondergrond goed gelukt.

Er zijn nog genoeg tips voor een volgende keer. Een wil ik je nu mee geven, en het is spijtig dat ik het nu pas zie. Gooi het setje met jerrycans aub weg. Deze kloppen van geen kant (2 hands vaten i.p.v. 3) ik kan je zo een paar mooie toesturen. Deze doen echt afbreuk.

Groet martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 539 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement