Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 21:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 539 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 54  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2019 16:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2798
Woonplaats: Dongen
Ha Odorf,

Richard gaf me deze tips ook al eens voor dekzeilen en net zoals met het prikkeldraad in het Switchback dio dat ik zelf gemaakt heb, zal het inderdaad echter overkomen.
Dat geloof ik meteen.
Het pakketje is al in bestelling, maar ik zou tegen de tijd dat de accessoires op het voertuig kunnen, uiteraard kunnen proberen wat ik met papieren zakdoekjes kan.
Komen we op terug! :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2019 17:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Met papieren zakdoekjes kan je veel doen, mijn mentor zaliger deed er heel wat mee. Hieronder een foto van de kap van een GMC waar het papier het plastic exemplaar vervangt:

photo 469522

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 feb, 2019 23:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2798
Woonplaats: Dongen
Vandaag bezig geweest met de tracks.
Een stuk met dark iron geschilderd van Tamiya en een stuk in metallic grey van Tamiya en het toen met elkaar vergeleken.
Bij het stuk geschilderd in dark iron zie je niet dat ik iets geschilderd heb, terwijl het stuk geschilderd in metallic grey een realistische aanblik heeft (zie foto hieronder).
Daarom ben ik verdergegaan met het schilderen van het ijzergedeelte van de tracks in metallic grey.
Resultaat op de tweede foto en ik ben er weer dik tevreden over.
Straks uiteraard de tracks verweren met onder andere een roodbruine wash, maar over de basiskleuren van de tracks ben ik nu dik tevreden.

Afbeelding

Afbeelding

En bij de rechterkant van het onderste rompdeel heb ik de tweede laag olive green wash aangebracht.
Op de foto is het effect van de olive green wash over de olive brown basiskleur niet zo goed te zien, maar het effect is precies zoals ik het voor ogen had.
Hopelijk is het straks op andere foto’s wel goed zichtbaar.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2019 23:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2798
Woonplaats: Dongen
Update van vandaag. :)

Behalve verder geschilderd aan de tracks, heb ik met de metallic grey verf van Tamiya de puntjes van de beide sprockets geschilderd.
Kwam bij een ander topic deze tip van Silenoz tegen en heb hem maar meteen gebruikt.
Zo lijkt het alsof de verf van de sprockets af is bij de punten.

Ik heb met een soort drybrushen de vloer bewerkt om slijtage te creëren.
Met de metallic grey verf ook de opstaande delen bewerkt vanwege hetzelfde effect.

Ik ontdekte toen ik de foto's hier geplaatst had, dat er verfspetters aan de binnenkant van de romp zitten.
Kijken of ik de straks zichtbare verfspetters nog kan herstellen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op ma 18 feb, 2019 15:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2019 12:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2798
Woonplaats: Dongen
Met de M10 weer wat stappen gemaakt.

De tracks zitten erop nadat ik de bogies en loopwielen verder afgewerkt had qua olive brown basiskleur en de olive green wash lagen.
En daarna heb ik de beide rompdelen op elkaar bevestigd.
De romp zit nu in elkaar.
Ik ben nu bezig met het bevestigen van grote stukken uitrusting zoals jerry cans en reserveloopwielen.
Die bevestig ik nu eerst en dan schilder ik ze in de juiste kleur.
De bovenkant van de romp heeft nu de olive brown basiskleur.
Als de grote uitrustingsstukken erop zitten en in de juiste kleur geschilderd zijn, dan krijgt de bovenkant de olive green wash.
Bij drie lagen wordt het effect zichtbaar dat ik wil.
Daarna gaat alles in de glanslak om de rest van de verwering te doen en de decals te doen als straks de koepel er ook op zit.
Aan de voor- en achterkant heb ik een buitgemaakte Duitse jerry can bevestigd. Op de voorzijde is die geschilderd in German grey en aan de achterzijde schilder ik de jerry can in field grey.
Ook heb ik op de voorzijde een geïmproviseerde plank gemaakt waar de uitrusting gedeeltelijk op steunt.
Straks maak ik nog touwen over de uitrusting aan de voor- en achterzijde.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2019 17:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jan, 2017 17:23 pm
Berichten: 284
Woonplaats: Groningen
De M10 begint al mooi vorm te krijgen.

Een vraag zit die plank al vast ?
Ik zou de plank wat lager doen en een kwartslag draaien zodat hij met de platte kant tegen de jerrycans aankomt deze hebben dan veel meer steun.
Geen kritiek maar een tip Bas want zo je het nu heb met die plank zullen de jerrycans nooit blijven staan als de tank gaat rijden

Verder heb ik nog een suggestie als je storage op de voorkant van de tank legt wellicht een net er over die de boel bijeen houd ?
De foto is het achterdek van mijn Sherman maar op deze wijze zou je het ook op de voorzijde van de tank kunnen doen.


Afbeelding

Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2019 19:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2798
Woonplaats: Dongen
Ha Richard,

Bedankt voor het compliment en de input!
Aan de voorzijde wilde ik eerst de plank een kwartslag draaien, op zoek naar referentiefoto’s verwachtte ik dat ook tegen te komen de afgelopen dagen.
Dat gebeurde niet, maar wel zoals ik het nu heb.
Nu zit de plank vast en kom ik vandaag wel een foto tegen van een M10 met een plank een kwartslag gedraaid. :shock:
Morgen even kijken of het plankje misschien nog los te halen is en zo niet, dan prop ik iets tussen de jerry cans en de plank.

Aan de voorzijde komt er een half camonet overheen. Zie de foto hieronder.
De suggestie van het camo net aan de achterzijde ga ik wel onthouden.
Nu wil ik het camonet zelf proberen te maken, maar de Amerikanen hebben van die flappen aan hun camonetten.
Hoe ga ik die creëren?
Iemand ideeën hoe ik die flappen kan maken in combinatie met het gaasje waar Bert het over had?

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2019 19:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jan, 2017 17:23 pm
Berichten: 284
Woonplaats: Groningen
He Bas wat dacht je van verbandgaas insmeren met verdunde houtlijm en daar peterselie op strooien kom je een eind in de buurt van het camo net op de foto


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2019 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2798
Woonplaats: Dongen
Ondanks dat ik een setje voertuigaccessoires besteld heb met o.a. dekzeilen, ga ik toch proberen die zelf te maken, net zoals het camonet.
Als het mislukt, heb ik altijd de klompjes plastic nog. :lol:

Ik vind de uitdaging eigenlijk wel gaaf om iets te maken dat er beter uitziet dan iets waar een fabriek erg z’n best op heeft gedaan om het er zo realistisch mogelijk uit te laten zien. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 feb, 2019 8:09 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Als je het net klaar heb, dan kleine strookjes scheuren en dan opnieuw met de verdunde houtlijm op het net plakken, dat mag gewoon at random

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 539 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 54  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement