Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 18:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 dec, 2018 12:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1391
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal,

Niet dat ik nu zoveel bewerkt heb in de hobby de laatste tijd, maar toch leuk om iets te kunnen posten heb ik gemerkt. En dat is bij het grotere dio dat ik doe wat lastig, dus nu maar even een vignetje, dat ik wel zo'n beetje (in ieder geval in mijn hoofd) uitgewerkt heb.

Geïnspireerd na het lezen van een boek over de maandenlange slag om Monte Cassino in 1944, laat dit de laatste afwikkelingen zien, door middel van de overgave van een Sanitäter (medic) en een gewonde.

Hierbij wat foto's: het gaat om figuren van Dragon al dan niet aangepast tot Fallschirmjäger. Het gaat dan vooral om het jasje (geen zakken en korter), zijkant-geveterde schoenen en de helm.

De eerste foto laat het idee zien, de tweede het Duitse Luftwaffe (en dus ook Fallschirmjäger) veldjasje. Het derde zoals het nu is, met een "concept-pilaarvoet", omdat ik daar precies ook wel de figuren wilde plaatsen...

Vriendelijke groet, superbedankt voor het kijken, en jullie succes,

Anne
photo 464328
photo 464329
photo 464327

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Laatst bijgewerkt door Anne op za 09 maart, 2019 18:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 dec, 2018 14:14 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11855
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Je mag hier nog wat plaatjes van tonen, Anne, vooral die laatste foto ziet er veelbelovend uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2018 18:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2502
Woonplaats: Den-Haag
Leuk om weer wat van jou te zien Anne.

Ben ook wel benieuwd, net als Steven, wat het gaat worden.
Ziet er tot nu toe goed uit.

Succes verder, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2018 19:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 21:05 pm
Berichten: 363
Noem het toeval of niet. Maar deze week heb ik een documentaire gezien op tv, ik dacht History. Daarin gingen kijken of ze nog resten van de gevechten konden vinden op Monte Cassino. Ik had er nog nooit van gehoord en nu twee keer in 1 week.
Het maakt het nu nog leuker om te volgen omdat je weet waar het over gaat.

Succes!
Esther


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2018 23:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1391
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en aanmoedigingen.
In principe is de beginfoto wel een beetje wat het gaat worden, al is de trap straks amper meer te zien door het puin. Van de pilaarvoet is nog iets te bakken door een stukje pilaar toe te voegen.
En inderdaad schijnt er nog een hoop van de verschillende linies over te zijn, omdat die in al dan niet bestaande grotten en putten werden uitgehakt. De abdij van Monte Cassino is in originele vorm weer opgebouwd. Van de iets lager gelegen stad weet ik dit eigenlijk niet, het nabijgelegen kasteeltje was en is een ruïne.
Het andere grotere diorama heeft denk ik gewoon z'n tijd nodig om "het overzicht" te bewaren. Ik wil toch dingen uitgedacht hebben voordat ik aan het volgende onderdeel begin. Dat heb ik tot nu toe niet gedaan. Met als resultaat dat ik een beetje achter de feiten (lees aankopen) aanloop. Maar goed, zo'n vignetje helpt dan weer om af te wisselen.

Vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 feb, 2019 0:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1391
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal,

Toch weer een update even. Namelijk alle figuren nu zo kunnen plaatsen
photo 467991
photo 467988
photo 467987
photo 467986

En ik heb ook reden omdat zo te houden....
Ik had namelijk om het monumentale karakter van zowel het onderwerp als ook de tijd dat ik er nu (al) mee bezig ben, om het net als op onderstaande foto's in een "metalfinish" af te ronden. Deze zou ik dan in bronskleur willen doen. De figuren zijn verder nu afgerond en wat minstens even belangrijk: het puin is er niet zozeer op het ondergrondje alswel, om en onder de figuren geplaatst, met in achtneming van "willekeur" van puin om een soort glazen-knikker-dans-effect te vermijden.
photo 467985
photo 467989

De ene in staal -en de ander in een (rood) koperkleur.

photo 467990
photo 468242

Vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2019 14:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 29 jul, 2016 22:11 pm
Berichten: 78
Leuk onderwerp, heb er ook diverse docu's over gezien, als ik me het goed herinner hebben de geallieerden het klooster met de grond gelijk gebombardeerd, omdat ze dachten dat de Duitsers zich daar verschanst hadden, wat niet het geval was.
Maar toen het klooster eenmaal in puin lag, werd het wel een uitstekende plek voor de Duitsers om zich te in te verschansen toch?

Als ik vragen mag, hoe heb je de figuurtjes gemaakt, ik las Dragon, een soort kit van aktiefiguren, werden die gegoten in een mal door jou?

Succes ermee!
Groet
Martijn,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2019 16:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1391
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Martijn,

Dat klopt, het is en was een complexe situatie, uiteindelijk beslist door een verwoestend strategisch bombardement op de gehele bergtop. De Duitsers schoten niet vanuit het complex, maar gebruikten het stiekem wel als observatiepost en schuilplek. En in de schaduw ervan ook hun stellingen hadden.
De figuren zijn plastic, die worden gegoten in plastic mallen door Dragon (Japan) kant-en-klaar afgeleverd.

Met vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 maart, 2019 18:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1391
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal,

Toch even een update met de eindfoto's van het Monte Cassino diorama. Al in maart vond het laatste offensief plaats, incl. het zware bommenwerper bombardement, maar pas in mei werden de laatste para's uit de ruïne van de hooggelegen abdij getrokken. Vaak was er al weken geen gelegenheid meer geweest om de lijken van hun kameraden te begraven.
photo 472057
photo 472059
photo 472058
photo 472060

In deze sfeer en ook tegen de achtergrond van het Britse figuur die ik denk ik wel vagelijk moet hebben kunnen "plaatsen" maar dus ook echt op een foto bleek te zijn gebaseerd, denk ik dan (Dragon, 6 figuren set, 1/35). Het messing op de zijkant bij de tijdsaanduiding wilde ik bijwerken, maar is op het randje van lelijk/storend-voor-de-foto dacht ik zo.

Een vriendelijke groet, bedankt voor het volgen, posten, brouwen ;)

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2019 8:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Anne schreef:
Dragon (Japan)


Kleine correctie: Dragon is gevestigd in Hong Kong, China.

Wel heel mooi gelukt, vooral het puin. Dat is eigenlijk voornamelijk waarom ik nooit dio's (af)maak, omdat ik het puin nooit realistisch krijg. Het blijft altijd te 'gemaakt'. Bij jou niet, het ziet er heel echt uit.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement