Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Huisje diorama
BerichtGeplaatst: di 26 maart, 2019 20:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 29 jul, 2016 22:11 pm
Berichten: 78
Hoi,

Ik heb wat onkruid gezaaid in het bloemenperkje en langs het hek wat langer gras geplaatst.
Het langere gras wilde ik eigenlijk staand langs het hek krijgen, dit lukte niet helemaal, nu ligt het een beetje platgetrapt ervoor.

Heeft iemand daar een tipje voor hoe ik dat het beste kan plaatsen zodat het eruit ziet als dat er plukje stengels uit de grond groeien?

Ook heb ik een verzonken looppaadje gemaakt van het hek naar het huis.

Een eerste inwoner van het perceel heeft zijn intrede gedaan, een volgroeid lam van 130cm lang ;), nog naamloos, een zichtbaar nieuwsgierig beestje.

photo 473316


photo 473315


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Huisje diorama
BerichtGeplaatst: vr 29 maart, 2019 22:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 29 jul, 2016 22:11 pm
Berichten: 78
Achter het huis is het begin van een tuintje ontstaan, een nieuwsgierige geit (of lam) checkt de broccoli die veilig achter slot en grendel ligt.

photo 473544


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Huisje diorama
BerichtGeplaatst: vr 19 apr, 2019 10:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 29 jul, 2016 22:11 pm
Berichten: 78
Meer werk in de groentetuin, een tuinkas met daarin 2 tomatenplanten gebouwd.
De kas heb ik latje voor latje gelijmd met 0,5 mm dikke plastic latjes die ik geprint heb.
De tomatenplant zelf opgebouwd met dun ijzerdraad en bladsnippers en een ijzerdraadje gewikkeld rond de stam om de plant stabiliteit te geven.
De tomaatjes heb ik van klei gerold en geverfd.

Verder wilde ik een mannetje dat tomaten plukte in de kas hebben, ik heb het internet afgezocht en bij de diverse fabrikanten van miniatuur figuren gekeken, maar kon niets vinden dat ofwel in mijn kas paste of op de manier in aktie zat zoals ik wilde.

Kwam dankzij een draadje van iemand op een forum terecht bij een programmaatje waarmee je een figuurtje kunt maken in de juiste menselijke proporties en dat kon ik exporteren naar mijn 3D programma en dmv het animatie skelet in een gehurkte stand krijgen.

Het resultaat laat zich zien:

Groeten Martijn.

photo 474843


photo 474844


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement