Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 8:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 70  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 nov, 2018 11:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Hoi jongens,

Daar was ik zelf ook over aan het nadenken.
Het weer tijdens Operation Switchback was echt herfst. Veel regen en modder.
Ik twijfel dus tussen water of modder.
Het meest waarschijnlijke lijkt me echter water op basis van het weer toen en wat Walter schrijft.
Wat denken jullie?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 nov, 2018 12:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Je kan ook combineren: een sloot wordt gewoon gegraven dus water sijpelt weg in de grond. Ook is de bodem van een sloot nooit effen... dat betekent dat je bvb een paar niveaus kan maken. Op de hogere stukken modder, op de lagere een plas water. Ook niet vergeten dat een dergelijke sloot in veel gevallen tot op de bodem begroeid is met onkruid en moerasvegetatie zoals bvb lisdotten en wild riet.

Ter inspiratie:

photo 459816

photo 459817

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 nov, 2018 13:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Bedankt Walter voor de tips en foto's.

Ik zat eraan te denken om onderin de sloot water te maken en aan de zijkanten van die typische slootbegroeiing aan te brengen.
En dan het water troebel te maken zodat de suggestie gewekt wordt dat de sloot dieper is dan hij in het dio lijkt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 nov, 2018 15:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jan, 2017 17:23 pm
Berichten: 284
Woonplaats: Groningen
no leaf clover schreef:
Bedankt Walter voor de tips en foto's.

Ik zat eraan te denken om onderin de sloot water te maken en aan de zijkanten van die typische slootbegroeiing aan te brengen.
En dan het water troebel te maken zodat de suggestie gewekt wordt dat de sloot dieper is dan hij in het dio lijkt.


Hoi Sebastiaan

Heb het ooit eens op deze manier met boot lak gedaan eerst de ondergrond zwart geschilderd en toen gewoon een paar lagen lak
Misschien vind je het een idee of je vind het niks dat kan ook :D


Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 nov, 2018 17:44 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ook met de witte houtlijm van Bisonkit krijg je een glanzend opp je moet het alleen een beetje verdunnen zodat het gaat vloeien en je geen strepen krijgt. Verder kan je een plaatje plexi nemen die je aan de onderzijde in de kleur zet. Als het echt in somber weer is geweest, zal ht water amper hoogglans zijn

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 nov, 2018 19:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Bedankt voor de suggesties en het meedenken.
De foto verduidelijkt veel Richard. :D

Ik denk dat het meest realistisch en meest overeenkomend met de omstandigheden van toen is als het water zeer troebel is en dat de glans minimaal is omdat het nog steeds water is.

Het duurt nog even voor ik met het water aan de slag kan, maar Vallejo still water lijkt me wel wat of de bisonkit tip van Bert. Ik heb ook naar de lak gekeken waarmee Richard kwam, maar ik denk dat het Vallejo spul praktischer is en houtlijm heb ik al, mocht ik dat willen proberen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 nov, 2018 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Vandaag weer lekker verder gepriegeld aan de carrier en het landschap.

Het achterpaneel gemaakt met schop, pikhouweel en trekhaak en dat ook aan de achterzijde van de carrier bevestigd.

Aan de voorkant heb ik de binnenkant en dan vooral de bodem van de carrier in de glanslak gezet, zodat ik daar een wash kan aanbrengen om de bodem vies te maken voor ik daar de pantserplaten ga bevestigen.

Afbeelding

Afbeelding

Ook de sloot doorgetrokken en begonnen met het dichtmaken van de open zijkanten die ontstaan zijn door de dijkverbreding en het maken van de sloot.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 nov, 2018 11:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jan, 2017 17:23 pm
Berichten: 284
Woonplaats: Groningen
no leaf clover schreef:
Bedankt voor de suggesties en het meedenken.
De foto verduidelijkt veel Richard. :D

Ik denk dat het meest realistisch en meest overeenkomend met de omstandigheden van toen is als het water zeer troebel is en dat de glans minimaal is omdat het nog steeds water is.

Het duurt nog even voor ik met het water aan de slag kan, maar Vallejo still water lijkt me wel wat of de bisonkit tip van Bert. Ik heb ook naar de lak gekeken waarmee Richard kwam, maar ik denk dat het Vallejo spul praktischer is en houtlijm heb ik al, mocht ik dat willen proberen.


Hou er wel rekening mee dat vallejo stil water vloeibaar is en je sloot waterdicht moet zijn als je dit er in giet.
Daarbij werk je met karton dus mogelijk absodseerd dit de vloeistof van het stil water Mischien het karton eerst lakken.?
Anders kun je hier ook nog naar kijken
Vallejo Paste https://g.co/kgs/bcrqBj
Dit is een soort pasta

Groet Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 nov, 2018 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Hoi Richard,

Dat is inderdaad een goeie! :D

Gisterenavond nog wat meer nagedacht over de sloot en het water en overlegd met de vrouw, die is de handige en creatieve van ons twee. :lol:
De uiteindes van de sloot sluit ik nog af, want anders stroomt het water er inderdaad uit als ik het erin giet. :D
Ik bekleed straks het geheel eerst met gipsgaas om al iets van structuur in het landschap en de ondergrond te creëren en dat absorbeert niks als het hard is.
Het karton dient alleen voor het vormgeven van de constructie.
Het plan is om straks eerst het zand, gras en andere begroeiing aan te brengen en als laatste het water in de sloot te maken.
Op die manier kan dan het still water in en tussen de begroeiing vloeien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 nov, 2018 13:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Haja gipsverband, daar heb ik in een vorig leven nog mee gewerkt bij het maken van bergen op een modelspoorbaan. :)
Het dio kan uiteindelijk redelijk zwaar worden maar je kan er wel mooie dingen mee doen.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 70  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement