Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 13:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 70  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 sep, 2018 21:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
Kleine update:

Vandaag de achterste mitrailleur bevestigd.

Voor de ondergrond neem ik straks een net wat langer plankje om toch de bocht te kunnen creëren.
Op die manier staat straks ook niet alles tegen de randen geklemd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 sep, 2018 18:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
Het plan om het landschap mee te creëren is nu om geen papier-maché te gebruiken, maar om gips gaas te gebruiken. Dat is grilliger van structuur. Daarom beter geschikt om een dijk te maken met stukjes akker aan weerszijden. Dat is geen strakke grasmat, maar wat hobbelig.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 sep, 2018 11:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
Vandaag lekker veel tijd voor mezelf dus ideaal om lekker veel te bouwen.

Begonnen met het schilderen van de telegraafpalen. Eerst heb ik ze ontdaan van de gietnaden. Dat ging echt supersoepel. Het plastic van MiniArt is behoorlijk zacht, dus je glijdt er zo doorheen met een mesje.

Ook het verwijderen van gietnaden zit nu in m’n systeem.
Bedankt Steven en anderen die me bleven wijzen op het fenomeen gietnaad.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 sep, 2018 17:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Zijn dit hele of halve palen? Hier lijkt het me logischer dat je alle aangietpunten behalve die aan de uiteinden wegwerkt. Dan heb je de volledige paal rond om te schuren voor je aan het schilderen gaat. Dit nu nog naadloos maken wordt moeilijk. Ze gaan er zeker zitten, want er is wel wat flash te zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 sep, 2018 18:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
Ik hoop dat dit is wat je bedoelt:
Het zijn hele palen, in die zin dat ze helemaal rond gegoten zijn en ze halverwege aan elkaar gelijmd moeten worden.
Ik zal toch nog een keer naar de gietnaden moeten kijken, want bij een paal was ik ze vergeten. Neem ik meteen jouw info mee.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2018 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
Vandaag ook weer een paar dingen gedaan bij dit dio.

Verder gewerkt aan de telegraafpalen, het verwijderen van gietnaden en overtollig plastic bij de telegraafpaalonderdelen en het schilderen van uitrustingsstukken (zie de onderkant van de sprue op de foto).

Ook begonnen met het verwijderen van de gietnaden van de onderdeeltjes van de figuurtjes.
Met het eerste figuurtje ben ik nu bezig om het in elkaar te zetten en te schilderen.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 okt, 2018 20:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
Vandaag ook weer wat verder gewerkt aan dit dio.

Van een aantal figuurtjes de gietnaden verwijderd, de figuurtjes gedeeltelijk aan elkaar gelijmd en begonnen met schilderen.

Twee telegraafpalen zijn nu in het roodbruin geschilderd en een aantal uitrustingsstukken zijn (gedeeltelijk) geschilderd.

Ook hier dus weer wat vooruitgang. :)

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 okt, 2018 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
Nu mijn ‘Panzerschlacht’ dio klaar is, vol gas verder met dit project. :)

Bezig geweest met het verwijderen van gietnaadjes van de onderdeeltjes van de figuren, het gedeeltelijk in elkaar zetten van de figuurtjes en weer wat schilderwerk gedaan. Ook gietnaden van de telegraafpalen verwijderd die nog niet in elkaar stonden, die in elkaar gelijmd en geschilderd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2018 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
Vandaag weer verder aan de Duitse figuurtjes. Op m’n gemak weer verder met gietnaadjes verwijderen, figuurtjes in elkaar lijmen en schilderen. Dat gaat voor m’n gevoel tergend langzaam.
Maar dat is niet erg want figuurtjes zonder gietnaden zien er zoveel beter uit dan met. :lol:

Zoals jullie inmiddels van mijn projecten gewend zijn, glimt het eerst en ik ga bij dit dio proberen om dat helemaal weg te krijgen straks.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 okt, 2018 16:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
Op de foto een typisch Hollandse bezigheid: dijken bouwen. :lol:

Afbeelding

Ik heb de grootte van dit dio en de opzet van het landschap enigszins aangepast.
De ondergrond wordt net zo groot als mijn ‘Panzerschlacht’ dio en de bocht die ik in eerste instantie in gedachten had, komt te vervallen.
Nu zal ik het dio groeperen rondom twee dijken die een t-splitsing vormen.

Het verhaal wordt nu dat de manschappen vanuit de Duitse halftrack een tegenaanval uitvoeren en daarbij oprukken langs een uitgeschakelde Britse universal carrier.

Ik ga de eierdoos die de staander van de T vormt in de andere eierdoos schuiven en bevestigen zodat ik op die manier in de hoeken de dijken mooi rond kan maken en de bovenkanten van de eierdozen mooi aansluiten zodat ik op die manier een mooi aansluitend wegdek kan maken.

Ik pas dus bij dit dio de les toe, geleerd bij mijn ‘Panzerschlacht’ dio, om of een klein dio te maken met 1 voertuig of een groter dio met meerdere voertuigen.
Ook neem ik de tip mee van Walter om het subtiel te houden en niet te druk te maken.

Om het dio verder aan te kleden heb ik van Tamiya deze universal carrier besteld:
Afbeelding

Om het wegdek te maken, heb ik deze straatsteentjes besteld van Plus Model:
Afbeelding

Ook volop met de figuurtjes bezig, dus tot de volgende! :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 70  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement