Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 70  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 dec, 2018 11:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Aan de sloot dus, ja dat kan maar heb je er al bij stilgestaan dat je er eigenlijk maar eentje kan zetten? Die telefoonpalen staan minstens ongeveer 20m uit elkaar... op 1/35 wordt dat zo'n 57cm? :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 dec, 2018 12:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Goed dat je het zegt, dan ga ik daar nog eens naar kijken. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 dec, 2018 16:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Ik heb er meteen maar even over nagedacht, had toch wat tijd over tijdens het werken vandaag en ik ga ze toch alle twee neerzetten.

Dat was het plan in het begin al en ik wil ze neerzetten aan de slootkant en dan de palen net voor het einde aan iedere kant van de ondergrond plaatsen.
Op die manier creëer ik een beetje de illusie dat er enige afstand tussen de palen zit en ik heb met een van de palen een ideetje, in combinatie met de carrier. :D
Iets met (meer) dynamiek in het dio brengen. :wink:

En als je naar deze foto's kijkt, die ik eerder al vond tijdens mijn zoektocht naar foto's van telegraafpalen in Zeeland, dan zie je ze op redelijk korte afstand van elkaar staan.
Op schaal zal ik omgerekend misschien in mijn dio de juiste afstand niet halen, maar 1 paal plaatsen vind ik er zelf een beetje raar uitzien. Als ik er twee maak, kan ik er ook nog draad tussen spannen.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 dec, 2018 16:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik zou toch wel die bomen onderaan de dijk zetten, het lijkt me niet zo evident dat er op zo'n smalle kant op de dijk bomen zouden groeien... die gaan weinig houvast hebben vrees ik.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 dec, 2018 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Het zou wel kunnen op deze manier want op een aantal foto’s van Zeeuwse dijken zie je dit ook terug. Maar ik zou de bomen ook op kunnen schuiven naar de rand van de dijk of net over het randje ‘in’ de dijk zetten.
Dat komt straks goed! :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 dec, 2018 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Vandaag verder gegaan met het bewerken van de telegraafpalen en begonnen met het verweren van het metaal van de palen met een roodbruine wash, dit keer van Tamiya acryl verf.

We zijn er nog niet, maar op de onderstaande foto is het verbeterde resultaat tot nu toe goed te zien.
Links de bewerkte onderdelen en rechts de alleen geschilderde metaaldelen, die zien er nog erg clean uit, vergeleken met de bewerkte onderdelen links.

Afbeelding

Omdat ik teveel wash had, ben ik ook maar begonnen met de tracks van de carrier te verweren, roestig te maken, net als de uitlaten aan de onder- en achterkant. Ook hier is een duidelijke verbetering te zien van de uitlaten en het gedeelte van de tracks dat de wash gehad heeft, vergeleken met het gedeelte dat nog moet, kijkend naar het gedeelte van de tracks rechtsboven.

Afbeelding

Uitlaten voor:
Afbeelding

Uitlaten na:
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 dec, 2018 15:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jan, 2017 17:23 pm
Berichten: 284
Woonplaats: Groningen
Hoi Sebastiaan


Probeer voor die telegraafpalen eens de kleur Old Wood van Vallejo of zoals Walesha zegt maakt ze van hout
het hout kan je dan weer behandelen om te verouderen met een azijn mengsel zoals ik ook bij mijn Pantherturm het houtwerk heb gedaan.

De bomen mooi basis en verwerk er wat takjes zeegras in dat zou ze nog realistischer maken
Dan krijg je het zo als de boom op de foto ook hier is de stam gemaakt van een takje uit een struik in de tuin


Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 dec, 2018 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Bedankt voor de positieve feedback Richard, ook over mijn werk in je Pantherturm topic. :)

Die old wood verf van Vallejo lijkt wel een soort roodbruin of heb ik dat verkeerd gezien?

Vandaag weer de roodbruine wash gebruikt om de rest van de tracks van de carrier mee te bewerken, het staal van de tweede telegraafpaal en ik heb ook de tracks van de Duitse halftrack ermee bewerkt.
Ik bewerk de tracks straks ook nog met een enamel chocolate wash om ze vies te maken. Dit dio draait allemaal om vieze voertuigen en een nat en modderig landschap. :D

Op de foto’s is te zien dat ik de loopwielen van de Duitse halftrack strakker had kunnen schilderen, hoewel ik daar heel veel werk in heb zitten. Ben lang met het schilderen van de wielen bezig geweest.
Heb op een gegeven moment besloten om het te laten voor wat het was en ze in een later stadium nog aan te pakken met washes.
Ik wil straks de halftrack de wash geven waar Bert het eerder over had, een mix van de gebruikte camokleuren om alles naar elkaar toe te trekken. Daarna nog een donkere wash om de halftrack vuil te maken en dan zal het schilderwerk minder opvallen.
Vanwege de regen destijds wil ik de voertuigen voorzien van modder etc en dat zal ook het een en ander maskeren straks.
Waar ik tot nu toe erg tevreden over ben, is dat door de andere aanblik van de tracks de speelgoedfactor meteen een stuk minder wordt. :D

De foto’s van de sessie van vanavond:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op vr 07 dec, 2018 10:04 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 dec, 2018 7:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Houten telegraafpalen werden vroeger behandeld met Carboline wat een donkerbruine kleur geeft tot aan het zwart toe. Mettertijd gaan die verbleken en wat lichter worden zodat je dat rood/bruine krijgt.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 dec, 2018 9:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Ik heb ze nu al in roodbruin geschilderd en zat erover te denken om ze een zwarte wash te geven en dan behoorlijk verdund omdat ik me namelijk zoiets kon herinneren als wat jij nu zegt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 70  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement