Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 18:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 70  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 30 nov, 2018 14:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Een panzerfaust, dat denk ik niet hoor, daarmee schiet je dat ding aan flarden... ik zou eerder zeggen: een 38mm misschien? Maar hoe dan ook, ergens heb je gelijk: er zou in de plaat aan de sprocket een inslaggat moeten zitten of hij zou al laag tegen de grond aan moeten geraakt zijn.:)

Maar op de wijze waarop Sebastiaan onze tips ter harte neemt gaat dit helemaal goed komen hoor! :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 nov, 2018 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
Dank je wel voor je complimenten Richard. Leuk om te lezen dat je het mooi vindt worden. :D
Blijf vooral reageren, geen enkel probleem! :D Zeker als daardoor dingen in mijn projecten beter worden.

We kunnen de Panzerfaust vervangen door het 37 mm PAK geschut. Geen probleem hoor.
Als daardoor de beschadigingen aan de carrier wel kloppen.

En kijk, ik had waar de sprocket zat, al een gat geboord en bewerkt. :)
Dat is qua diameter 75 mm op schaal. Dus dan eigenlijk te groot, maar dat is dan een detail. Het is ook niet zo’n groot probleem, want dat gat is straks vanuit het gezichtspunt toch niet of nauwelijks te zien.

Als ik het dio in elkaar ga zetten, dan kijk ik nog naar schade bij de chauffeursplaats en eventueel een kapotte sprocket op de weg.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 nov, 2018 22:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
En vanavond weer wat vorderingen gemaakt. :)

Allereerst het ‘bruggetje’ een zwarte wash gegeven en het heeft nu de kleur die ik voor ogen heb. Het moet uitstralen dat de planken nat zijn van de regen.

Afbeelding

Ook nog wat bevestigingsbandjes op de carrier in khaki geschilderd en ook de gespen in chroom.
Hoewel het maar kleine stukjes zijn, geeft het meteen een betere, realistischere aanblik.

Afbeelding

Afbeelding

Het ijzerwerk van de telegraafpalen is nu ook geschilderd. De palen hebben na het in elkaar lijmen een lelijke opening. Bij eentje heb ik de kier gevuld met secondelijm vanwege de vullende eigenschap en die schilder ik straks over om te kijken of dan de kier weg is.

Afbeelding

Afbeelding

En de straatstenen heb ik weer een donkere wash gegeven om ze nog viezer te maken.

Na de eerste wash:

Afbeelding

Na de tweede wash:

Afbeelding

Ik ben over de kleur van de steentjes nog niet helemaal tevreden. Dus misschien nog een derde washronde.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 dec, 2018 17:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
Vandaag een foto gemaakt bij daglicht nadat de wash een nacht heeft liggen drogen en intrekken en dan ben ik toch wel heel tevreden over hoe de steentjes er nu uitzien. Het geeft nu een behoorlijk vieze aanblik.
Contrast tussen de steentjes en het zand is nu niet zo groot, maar dat verandert straks wanneer ik de begroeiing aan ga brengen.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 dec, 2018 19:45 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
misschien niet zoveel contrastverschil, maar wel heel realistisch, mooi ook die vlekken in het talud en slootkant

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2018 16:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
Daarom ben ik er ook zo tevreden over Bert. :D

Bedankt ook voor je compliment.

Alleen de twee vlekken aan de rechterkant zijn nogal vierkant en ogen daardoor kunstmatig, maar daar komt zoveel gras en andere begroeiing overheen daar zie je straks echt niks meer van.

Er is een elektrische vliegenmepper onderweg en een cacaobusje is gekocht dus ik kan komende week de grasser gaan maken.
Nog even goed kijken naar de grastinten, kijken of ik daar nog iets voor moet bestellen, behalve het still water en het voorstrijkmiddel waar Odorf het over had en dan kan ik daarna voorzichtig beginnen met de begroeiing aanbrengen als ik dat allemaal binnen heb.

Walter, zit er misschien in het pakket dat onderweg is, materiaal voor riet en iets van varens?
Of zijn varens geen typische slootbegroeiing?
Ik zag ze hier van de week tenminste niet in de slootkant staan toen ik naar slootbegroeiing keek. Zijn varens meer iets voor in bossen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2018 17:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
@Sebastiaan: varens maken deel uit van de familie van de schimmels, net zoals de meeste mossen en paddenstoelen. Varens hebben zoals paddenstoelen een vochtige, donkere omgeving nodig zoals diep in een bos. De wilde varens groeien niet op plekken waar fel dag- en zonlicht is, dus zeker niet aan een sloot tenzij die sloot door een dicht bos loopt.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2018 17:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
Dan geen varens in de sloot. :lol:

Dat is heel helder uitgelegd. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2018 17:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Er zijn ook veel soorten riet, lijkt me niet zo moeilijk om dat te maken. Hieronder een linkje naar een aantal foto's van diverse soorten... maak je keuze zou ik zeggen en kijk eens wat je doenbaar lijkt.

https://nl.depositphotos.com/stock-phot ... oeras.html

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2018 18:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jan, 2017 17:23 pm
Berichten: 284
Woonplaats: Groningen
Het simpelste om riet te maken zijn gewoon de haren van een blokkwast gebruiken.

Draadje om een paar keer om een plukje haren van de blokkwast draaien daarna afknippen.

Gaatje boren plukje er in beetje modeleren en kleurtje geven en klaar is je rietpol


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 70  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement