Gisterenavond de meeste decals bevestigd op de Duitse halftrack. Ik heb gisteren de hele dag gezocht naar het teken van de 64 I.D., maar geen succes.
De divisie heeft maar kort bestaan en er is weinig over gedocumenteerd.
Omdat het uiteindelijk gaat om een klein decal, wat dus in het grote geheel van het dio een heel klein detail is, krijgt de halftrack de decals die bij de kit zitten.
Historisch dus niet helemaal correct, aangezien de halftrack nu van een pantserdivisie is en die vocht niet in de Breskens pocket tijdens Operation Switchback.
Het is helaas niet anders.
Ik moet nog divisie markeringen aanbrengen op het voertuig en op de luiken achter ook nog een bataljons- en compagniemarkering.
Na gisteren bijna een uur met decals aanbrengen bezig geweest te zijn en daarna met het toepassen van een pinwash op sommige delen van het voertuig, kwam ik erachter dat ik die markeringen nog moest doen.
De pinwash is niet overal even goed te zien, dus die ga ik opnieuw doen want het voertuig mist diepte vind ik.
Verder is op de foto's te zien dat de afstand tussen het kruis en het identificatienummer aan de ene kant groter is dan aan de andere kant. Ik zag dit pas bij het maken van de foto's.
Echt stom, want ik ben bijna een uur bezig geweest met de decals. Daar is niks meer aan te doen. We houden het maar op een foutje van de bemanning die het schilderen van het nummer te velde niet goed heeft gedaan.
Ik ben tevreden over hoe het er tot dusverre uitziet. Nu zit er nog wel meer vuil op de bovenkant van het voertuig en dat wordt straks omgedraaid, aangezien het natuurlijk logischer is als het meeste vuil aan de onderkant zit bij de tracks en net daarboven en vandaar af wordt dat natuurlijk steeds minder.
Op de foto's lijkt de verwering rond de decals erg grof, maar de halftrack stond onder twee lampen en de wash moest nog drogen. Vanochtend nog eens gekeken en na een nachtje drogen ziet het er goed uit.
Rond de decals is het nu wat lichter en minder dof dan de rest van het voertuig, dat moet ook nog aangepakt worden.
De foto's: