Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2018 20:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 05 dec, 2014 21:19 pm
Berichten: 159
Woonplaats: Arnhem
walesha schreef:
Ik zie dit voor het eerst en hoed af voor de bomen. Zo realistisch zie je ze niet vaak, het doet me plezier dat er dan toch nog modelbouwers zijn die natuurlijk materiaal gebruiken i.p.v. alles kant-en-klaar te kopen. :brouw:
Om even terug te komen op de binnenkant van die luiken: het interieur van tanks en pantserwagens was/is wit vanwege het zou anders een heel donker hol worden... de binnenkant van de luiken echter hebben dezelfde kleur/camo als de buitenkant anders heeft camouflage weinig zin en heel zichtbaar vanuit de lucht.
Tot slot sluit ik me aan bij mijn voorgangers hier: de roest is inderdaad iets overdreven... verder niks dan lof! :D

Nou Richard,
Na wat Walesha hier al meld ,heb ik er eigenlijk niks meer aan toe te voegen!
Doorgaan , je bent op de goede weg! En vwb de figuren; vaak doen en het wordt vanzelf beter, bij mij lukt het de ene keer ook beter dan de andere keer. :D

Gr. Patrick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2018 11:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jan, 2017 17:23 pm
Berichten: 284
Woonplaats: Groningen
@ Patrick en Walesha

Dank voor de complimenten en de binnenzijde luiken zal ik nog aanpassen in de basis kleur donker gelb

Verder met mijn poging van het 4e figuur waarbij ik de tips van Bert heb gehanteerd.
Hoop dat het er wat toonbaar uitziet heb met lichtbruin zoals Bert aangaf een streepje gezet voor de ogen

Zal ik het zo laten of heeft iemand hier nog een verbeter tip om het mooie te krijgen


Tips, suggesties en kritiek kan ik allemaal tegen en zijn welkom :D

Groet Richard

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Tankboy op di 26 jun, 2018 12:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2018 11:49 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Foto is eigenlijk te wazig om er iets zinnigs van te zegen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2018 12:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jan, 2017 17:23 pm
Berichten: 284
Woonplaats: Groningen
Bert Takken schreef:
Foto is eigenlijk te wazig om er iets zinnigs van te zegen



foto aangepast


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2018 14:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ja, dat is beter om te zien

Ik vind het zelf zo stukken beter met de ogen, wat vind jij zelf?

Zou nog vlekken bij linkerarm weghalen, op de rechterhand en een inlijnen toepassen (pinstriping, zo jangs de mouw/arm overgang, bij de sluiting blouse.
Kijk of je met wat lichtere verf een wat bredere halve maan onder elk oog kan maken, omgekeerde wallen zeg maar, hiermee haal je het gezicht wat meer op, dus de bovenkant van de wangen./

Het inlijnen kan best met een wat donkerblauw/ zwarte wash, het hoeft niet dik, maar wel zichtbaar, je zal zien dat je figuur dan ook meer "diepte"gaat krijgen.

En inderdaad. Blijven oefenen, blijven proberen.
Kijken op Internet hoe anderen het doen en dan bedoel ik diverse boxarts bekijken en dan reversed enginering toepassen, dus proberen te ontdekken hoe de schilder zijn figuur heeft opgebouwd

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement