Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 507 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 51  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 05 okt, 2018 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Vandaag voor het grootste gedeelte de witte vlekken overgeschilderd.
Het ziet er alweer veel beter uit. Nog wel wat details die ik bij moet werken, maar dat komt ook wel goed.

Ik heb voornamelijk de plekken overgeschilderd waar de vlekken zaten. Nu hebben de figuurtjes plekken die ik overgeschilderd heb en plekken behandeld met wash. Straks als ik alles bijgewerkt heb, alles weer een keer in de glanslak zetten en weer bewerken met washes en hier en daar wat filters.
Misschien dat er nu ook nog wat meer kleurnuances in de uniformen komen.
Dat zou dan nog een geluk bij een ongeluk zijn. :D

Verder nog een touw geproduceerd om bij de Sherman te gebruiken.
Eerst een wit touw een aantal keer bewerkt met een donkere wash en daarna niet dekkend geschilderd in desert yellow. Dat geeft een mooi gebruikt effect.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 okt, 2018 17:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jan, 2017 17:23 pm
Berichten: 284
Woonplaats: Groningen
Hoi Sebastiaan


Wellicht een beetje een late reactie op je vraag maar ik heb goede ervaringen met de matte lak van revell

Kostje je wat extra werk maar gelukkig heb je het probleem met je figuren opgelost

Je bomen zien er trouwens mooi uit !

Volgende keer proberen bomen zelf te maken van zeeschuim ?

Lees onderstaand artikel eens je kan het zelf kweken en geeft super mooi realistische bomen en struiken

https://encyclopedie.beneluxspoor.net/i ... uim_kweken


Groet Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2018 10:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Hoi Richard,

Dank je wel voor de leuke reactie. :)
Met de figuurtjes gaat het gelukkig weer goed. Bijna zover dat ze in het dio kunnen.

Eerder in dit verslag kwam je al met de suggestie van zeeschuim als ik me niet vergis.
Dat is zeker een serieuze optie voor in de toekomst want de bomen die ik nu gebruikt heb, zijn erg fragiel.
De ‘begroeiing’ valt er snel vanaf.

Is dat zeeschuim ook te bewerken met een kwast, want ik heb geen airbrush en voorlopig ook geen plannen om er eentje aan te schaffen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2018 15:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jan, 2017 17:23 pm
Berichten: 284
Woonplaats: Groningen
no leaf clover schreef:
Hoi Richard,

Dank je wel voor de leuke reactie. :)
Met de figuurtjes gaat het gelukkig weer goed. Bijna zover dat ze in het dio kunnen.

Eerder in dit verslag kwam je al met de suggestie van zeeschuim als ik me niet vergis.
Dat is zeker een serieuze optie voor in de toekomst want de bomen die ik nu gebruikt heb, zijn erg fragiel.
De ‘begroeiing’ valt er snel vanaf.

Is dat zeeschuim ook te bewerken met een kwast, want ik heb geen airbrush en voorlopig ook geen plannen om er eentje aan te schaffen.



Hoi Sebastiaan


Ja zeeschuim is mooi spul waar ik graag mee werk
Heb het zelf nog nooit met een kwast gedaan.
Is het geen optie een wash in een plantespuit en dan nevelen ?
Of wellicht een wash in een bakje doen en daar de takjes in een badje leggen zodat de kleur er intrekt

Zeg zomaar iets wat bij me opkomt maar het is wellicht te proberen toch ?


Groet Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2018 15:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Een lekkere lamme zondag, dus uitermate geschikt om op m’n gemak weer verder aan de afronding van dit dio te werken.

Ik heb het touw op de Sherman bevestigd en het gedeeltelijk los laten hangen en een stukje losgesneden en dat op de weg bevestigd. Wat betreft de ‘chaos’ rond de Sherman vind ik het nu voldoende.

De figuurtjes zijn weer zoals voor het ‘lakincident’. :D
Ik heb besloten om ze niet in te lijnen, dat punt ter verbetering bewaar ik voor de figuurtjes in mijn Switchback dio.
Ik ga ze alsnog proberen af te werken met matte lak omdat ze naar mijn mening nog steeds teveel glimmen net zoals een aantal tassen op en rondom de tank.

Wel wil ik de Kubel en de losliggende delen rondom de Sherman proberen te drybrushen zoals Jeroen en Bert eerder al aandroegen als tip.

Het begint nu echt op z’n einde te lopen en ik moet mezelf echt bedwingen om de figuurtjes en de Kubel niet nu al in het dio te lijmen.

Het laatste wat ik nog wil doen, is losse blaadjes toevoegen. Die moet ik nog bestellen.

Op de foto’s het laatst toegevoegde touw, op de middelste foto zicht op de tank en wat er omheen ligt en op de laatste foto zicht op de Sherman en de gesneuvelde G.I.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op zo 07 okt, 2018 15:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2018 15:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Tankboy schreef:
Hoi Sebastiaan

Ja zeeschuim is mooi spul waar ik graag mee werk
Heb het zelf nog nooit met een kwast gedaan.
Is het geen optie een wash in een plantespuit en dan nevelen ?
Of wellicht een wash in een bakje doen en daar de takjes in een badje leggen zodat de kleur er intrekt

Zeg zomaar iets wat bij me opkomt maar het is wellicht te proberen toch ?

Groet Richard


Hoi Richard,

Zeker te proberen die ideeën.
Eerst nog de bomen opwerken die ik hier nog heb liggen en dan daarna ze zelf proberen te maken.
Grote kans dat ik je in de toekomst om advies ga vragen gezien je ervaring met zeeschuim.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 okt, 2018 21:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Heb vandaag voor het eerst de drybrush techniek toegepast. Dit dio is er echt eentje van ‘eerste keren’. :lol:

Ik heb de wieldoppen en de klinken van de Kubel gedaan met een mengsel van dark yellow en wit en de losse bogie naast de Sherman heb ik gedaan met geel. Of het er op de foto’s uitziet zoals het zou moeten, weet ik niet, maar het effect zoals het nu is, bevalt me wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 okt, 2018 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Vanavond ook bezig geweest met de figuurtjes.

Ik heb nog 1 poging gedaan met de matte lak van Humbrol.
Ik heb de G.I. voorzichtig behandeld met de matte lak, alle voorzorgsmaatregelen genomen, ander kwastje gepakt en dun aangebracht. Resultaat blijft klote. Zie de bovenste foto.
Humbrol matte lak komt bij mij dus op de zwarte lijst.

Op de onderste foto staan de Duitse figuurtjes. Die glimmen me nog steeds teveel.
Dus op zoek naar andere matte lak om die glans weg te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 okt, 2018 7:11 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
het makkelijkst is om nu over te stappen op acrylverf zoals Vallejo of AK bijvoorbeeld, glimt het in ieder geval niet meer en je kan dunner schilderen.
Zou nu effe geen tips hebben, behalve dat je de figuren lekker de Dasty in mikt of de remolie, dan de verf met de matte lak gaan mengen en dan eens kijken wat er gebeurt als je het opbrengt, nadeel is dat je dan geen "gladde" ondergrond heb voor je wash, dus zal je een iets andere werkwijze even moeten toepassen door in de basiskleur wat zwart te mengen, te verdunnen en dan voorzichtig een dun laagje gaat schilderen waar de echt diepe plooien heb, dan de pinwash of inlijning en dan drybrushen, bovenaan het meest onderaan het minst dus de 12 o'clock methode aanhouden. dwz daar waar de zon kan schijnen als het 12 uur middag is dus bovenkant onderarmen, schouders het meest onderkant broekspijpen het minst

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 okt, 2018 9:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Hoi Bert,

Bedankt voor het meedenken weer.
Dit gaat me nu alleen even een paar stappen te ver.
Ik probeer het echter wel te onthouden voor komende projecten.

Ik gebruik nu acrylverf van Tamiya, glimt die verf dan zoveel meer dan verf van bijvoorbeeld Vallejo?

Wat betreft de frosting door de matte lak, daarvan weet ik nu hoe het op te lossen, dus daar gaan we vanavond maar weer mee aan de slag.
Vandaag krijg ik andere matte lak, eens kijken wat er dan gebeurt.
Grote delen van de figuurtjes zijn al mooi mat, maar sommige delen nog niet.

Wordt vervolgd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 507 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 51  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement