Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 2:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 507 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 51  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 15 sep, 2018 16:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
De vorderingen van vandaag.

De tassen en kisten op en naast de Sherman nog een keer bewerkt met een donkere wash en geprobeerd de pinwash techniek toe te passen, maar het lijkt meer op een gehele wash omdat niet alleen de plooien beter moesten, maar de tassen en kisten in hun geheel meer wash konden gebruiken.
Ook de houten plank vooraan de Sherman heb ik donkerder gemaakt net als het hout van het gereedschap op en achter de Sherman.

Ook de Panzerfaust op de achterbank van de Kubel gelijmd.

Verder nog een voorraadkist voor op de Sherman verder afgewerkt door er decals op te maken en meteen in de lak te zetten, zodat die op de tank kan als ik het kistje een donkere wash gegeven heb.

Verder heb ik van sand en mud weathering poeder een mengseltje gemaakt en daar de stammen van de bomen mee bewerkt. De plastic look en glans is er nu meer vanaf. Het enige minpunt is dat de stammen nog gietnaden bevatten en die krijg ik er niet meer af. Toen ik de bomen binnenkreeg, zat het fenomeen gietnaad nog niet in mijn systeem en ik had best lang op die bomen zitten wachten. Ik wist dus niet hoe snel ik die bomen op mijn dio moest lijmen. Dat zou ik nu anders gedaan hebben.

Bij de losse bogie heb ik nog wat schade aan het rubber aangebracht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op za 15 sep, 2018 19:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 sep, 2018 17:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jan, 2017 17:23 pm
Berichten: 284
Woonplaats: Groningen
Hoi Sebastiaan


Je Sherman ziet er goed uit maar als ik zo vrij mag zijn om een paar kleine opmerkingen te geven op iets wat me opvalt

@de tassen aan de achterzijde van de koepel hangen nu aan niks zo te zien , wellicht een idee om van het ene hijs oog naar het andere hijs oog een touw te maken waar de tassen
aan hangen ?

@ Ook de kisten enz. op het achterdek liggen los ik denk dat als hij meerdere keren door een 88er is getroffen deze daar niet meer gelegen zouden hebben.

Maar het is natuurlijk jouw project en de bouwer bepaald uiteindelijk hoe het er uit gaat zien.


Groet Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 sep, 2018 19:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Hoi Richard,

Bedankt voor het meedenken. :D

Wat betreft die treffer van die 88er en de kisten klinkt het logisch wat je zegt. De tank heeft aan de rechterkant bij de koepelrand een voltreffer gehad van een 88 mm granaat en aan de rechterkant twee treffers van een 75 mm PAK. Misschien had ik de kisten beter in de berm of rondom de tank op de weg kunnen plaatsen. Ze zitten al vast en ik ben eigenlijk bang om ze er nog af te halen zonder onherstelbare schade te veroorzaken.
Ik zal eens kijken wat ik kan doen met de tassen. Op zich logisch wat je zegt en bij mijn Switchback dio gaf je ook de tip om de uitrustingsstukken in de halftrack te bevestigen met iets van een riempje. Daardoor ziet de binnenzijde van de Hanomag in dat dio er in mijn ogen realistischer uit.
Nogmaals bedankt.

Sebastiaan


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op ma 17 sep, 2018 10:49 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 sep, 2018 22:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ik heb het kistje in het dio gezet, bij de Sherman op de straat, nog niet vastgelijmd.

Waar het mij om gaat is wat Richard gisteren zei over de kisten. Het zette me aan het denken. Ik wilde dit kistje eigenlijk achterop de tank lijmen, maar mede door zijn opmerking denk ik dat het beter klopt als het naast de tank op straat komt te liggen, bijv. waar het nu ligt.
Persoonlijk denk ik zelfs op z’n kant. Anders ligt het allemaal te netjes neergelegd naar mijn idee. Rondom de tank wil ik eigenlijk een soort van “rotzooi” creëren met stukken uitrusting etc.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 sep, 2018 15:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Beste Sebastiaan,

Heb tot nog toe in stilte je verslagen gevolgd. Wat ik op dit moment mis in je dio is de complete chaos na een treffer van een 88 mm. Een kistje die een eind door de lucht is gevlogen is waarschijnlijk niet meer netjes in één geheel. Het loopwiel wat naast de tank ligt kan je bijvoorbeeld best wat ombuigen met een tang. De onderdelen voor de tank staan er erg netjes bij.
Daarnaast is het denk ik belangrijk om rustig te werken, kom in je verslagen best vaak tegen dat je te snel wilt of iets bent vergeten.
Verder interessante dio! Succes met de afronding.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 sep, 2018 15:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Helemaal eens met wat je schrijft.

Dit dio is een groot leerproces op heel veel vlakken.
Terechte opmerking dat je vaak leest dat ik of iets vergeten ben of dat ik te snel wil. Ik wil gewoon te graag, vind dit echt zo gaaf om te doen. :)
Het is soms ook dat me gaandeweg iets te binnen schiet of dat ik, zoekende naar referentiefoto’s, iets tegenkom op internet of in boeken.
Maar je hebt gelijk, ik moet letten op mijn werktempo.
Ik mis zelf ook die totale chaos in het dio en ik ben zoekende om die te creëren.
Wat ik zelf al eerder zei en wat jij ook aangeeft, het is nog te netjes, te geordend.
Misschien dat kistje bewerken/beschadigen. Meer troep rondom de tank neerleggen.
Bedankt voor je input en feedback.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 sep, 2018 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Vanavond weer wat verder gewerkt aan het dio.

Ik heb de Kubel hier en daar verder in de wash gezet. Onder andere de binnenkant van de wielkappen aan de voorzijde en de achterzijde.

Ook heb ik naast de Sherman bij het gereedschap en de tassen een roetvlek gemaakt en ook de tassen bewerkt met roet net als de plaats van de treffer bij de koepelrand.
Roet heb ik ook aangebracht rondom de treffers laag op de romp en op de losse bogie.

Ik vind het een mooie uitdaging van Marco om rondom de Sherman meer chaos te creëren. Daarom ben ik begonnen met het aanbrengen van het roet. Ook had ik nog de onderdelen van een kistje, die ben ik los gaan schilderen om straks in stukken in het dio te verwerken.
Ik ben nog meer uitrustingsstukken aan het schilderen om in het dio te verwerken om meer chaos te creëren.

Ook vandaag nog een scheepslading enamel tinten besteld. Alleen de rode vergeten. Dus de Kubel krijgt een oker filter naar het idee van Jeroen en daarna drybrushen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 sep, 2018 8:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Als je meer chaos wil creëren, doe ik ook en duit in het zakje. Je zou een aantal straatklinkers kunnen beschadigen of zelfs verwijderen met bijbehorend gruis, een afdekzeil op de grond (maken van papieren zakdoekje), touw, straps. Je kan ook nog een wiel uit de bogie halen en los erbij leggen, maar dat hadden we al een keer besproken.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 sep, 2018 8:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Dank je wel Jeroen voor de suggesties.
Leuk idee van die straatstenen en dat gruis. Dat zal zeker ook ervoor zorgen dat het minder 'clean' wordt.
Dat wiel wil ik er nog uithalen. Even kijken hoe ik dat doe zonder het plastic af te breken, want de wielen zitten gelijmd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 sep, 2018 19:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ik ben begonnen met meer chaos te creëren rondom de Sherman.
Het wiel uit de bogie gehaald en er los bijgelegd. De onderdelen van het kistje een beetje neergelegd alsof het kistje kapot gevallen is en het andere kistje er net achter gelegd.
Ook wat stenen beschadigd. Het plastic gruis ligt erbij.
Dit is een eerste aanzet. Ik leg ook nog touw neer aan de achterzijde van de tank denk ik.
Commentaar uiteraard welkom.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 507 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 51  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement