Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 20:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 507 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 51  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 sep, 2018 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
De laatste foto’s voor vanavond.

Ik heb geprobeerd nog wat verder aan de chaos rond de tank te werken door ook aan de andere kant van de tank wat tassen neer te leggen, tussen de tank en de bomen. Daar komt nog een helm bij te liggen.

Verder op de tank nog twee tassen bevestigd die van de koepel afgevlogen zijn aan de straatkant van de tank.

Alles wat nu op grond ligt in het dio, zit vast. Behalve de Amerikaanse G.I. op de voorgrond. Die komt daar overigens wel te liggen straks.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 sep, 2018 10:38 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Het is erg moeilijk om iets natuurgetrouw na te bootsen, met name wanneer je geen ervaring heb en af "moet" gaan van meningen en aanwijzingen van anderen. Ik vind het voor een eerste poging tot een dynamisch iets al best goed en alles wat je nu leert ga je weer gebruiken in een volgend dio waarbij je dan weet dat je verder moet denken tijdens de bouw en dan al moet gaan anticiperen op het eindresultaat.
Het lijkt altijd zo simpel als je van dit soort dio's tijdens wedstrijden of op internet ziet, maar dat zijn vaak pronkstukjes waarmee een bouwer zich wil "verkopen" om het maar even simpel te zeggen.

Ik laat ook echt de mislukte projecten niet zien, dan ben ik mijn reputatie voor eeuwig kwijt :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 sep, 2018 10:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Je slaat de spijker op z'n kop Bert!

Precies zoals het is. :D

Dit dio is een groot leermoment. Naast het leren toepassen van technieken heb ik door dit dio ook vooral geleerd om al aan het begin van een dio na te denken over hoe het eruit moet zien en hoe ik dat moet of kan doen.
Dit dio zal er straks heel anders uitzien dan dat ik bij de start voor ogen had en dat is alleen maar in positieve zin.
Daarom ben ik blij met de bijdragen, kritische blikken en suggesties van de mensen hier. Die hebben allemaal bijgedragen aan de groei van het dio.
Wat voor mij nog steeds het belangrijkste is, is het plezier dat ik hierin heb.
Ik merk wel dat dat plezier groter wordt door het ontdekken en leren toepassen van nieuwe dingen zoals washes of het zelf maken van dingen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 sep, 2018 19:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Beste Bert en Jeroen,

Ik ben bezig geweest met blauwe filters. Zie de foto’s.
Ik heb bij de figuurtjes alleen een been gedaan. Dat is makkelijker te herstellen dan wanneer ik een heel figuurtje op de verkeerde manier aanpak.
Ik vermoed dat ik bij de eerste foto het blauw te dik heb aangebracht.
Ik hoor het graag!

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 sep, 2018 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Dit is de Kubel na een eerste keer bewerken met een filter van licht oker.

Er lijkt nu een licht, stoffig laagje over de Kubel te liggen.
Weet niet of dat de bedoeling is, net als het residu op de velgen.
Het effect dat het nu geeft bevalt me eigenlijk wel, maar ik weet dus niet of dat de bedoeling is. :D

Ik heb eerder de Kubel al flink bewerkt met een donkere wash waardoor er al veel van de glans af is. Zeker bij de wielen.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 sep, 2018 21:18 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Je maakt je filters te dik, je moet echt gekleurd water hebben, niet meer, dus iets van 1 a 2 druppels verf in 100 druppels verdunner. Vaak zie je het effect van filters slecht op foto's maar in het echt zie je dan een soort gloed

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 sep, 2018 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Dat dacht ik al. Dan maak ik ze dunner. Bedankt voor de feedback Bert.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 sep, 2018 22:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
En Bas, je hebt meerdere filterlagen nodig om resultaat te zien. Soms wel 4, 5, of 6 lagen. Dus je verf 95% verdunnen en onthoud, dit is een tijdrovend klusje want eigenlijk moeten je lagen tussendoor drogen.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 sep, 2018 8:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Dat schreef je inderdaad dat het een aantal laagjes nodig heeft.
Ik heb er gisteren na de eerste laag aanbrengen ook niets meer aan gedaan, dus het is nu aan het drogen.

Bij het figuurtje op de eerste foto is het overduidelijk te dik, bij het andere figuurtje is het al een stuk beter, maar nog steeds te dik.
Ook bij de Kubel moet ik het denk ik nog verder verdunnen, al hoewel het uiterlijk van de Kubel me nu ook al erg bevalt.
Ik kijk dus nog of ik de Kubel nog verder aanpak met het oker filter.

Het uiterlijk van de Kubel heeft een hele ontwikkeling ondergaan, kijkende naar deze foto's:

Camo zonder wash:
Afbeelding

Camo met dark yellow wash:
Afbeelding

Na een aantal donkere washes en de eerste keer aanbrengen oker filter:
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 sep, 2018 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Vandaag weer verder gewerkt aan de Duitse figuurtjes met washes op de uniformen.
Verder gegaan met het proberen aan te brengen van blauwe filters op de figuurtjes en weer een laag aan brengen van het oker filter op de Kubel.

Ook bezig geweest met het aanbrengen van een wash op het gezicht van de chauffeur van de Kubel. Foto’s volgen.

Ook een houten lintje in stukken geknipt en rondom de Sherman gestrooid om te kijken of het bijdraagt aan de ‘chaos’. Ik weet niet of ik het iets toe vind voegen of dat ik de stukjes misschien anders moet neerleggen.
Als ik de stukjes gebruik in het dio maak ik ze donker van kleur en dan worden het stukjes hout.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 507 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 51  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement