Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: za 30 dec, 2017 23:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi allemaal,

Ben ik weer met een nieuwe.
En zoals beloofd ietsjes meer standaard dan eerdere projectjes. Maar met een twist, die ik nog niet ga verklappen, ook omdat die ook niet zo belangrijk (meer;) is (het gaat namelijk om een drieluik, die echter ook volledig zelfstandig kunnen functioneren).
De eerder gemaakte Diamond T tanktransporter op het "militaire voertuigen"-gedeelte is overigens deel van een ander "luik. De 1/72 tak is nog een beetje inkomen/wennen/aankopen, vanwege de hoeveelheid 'onderwerpen", zoals een 88 mm, een brencarrier, een bulldozer en een ienimie Triumph motorfietsje.

Maar hierbij dus dit idee:
Het geheel van dit alles speelt zich af rond de nadagen van de slag om Nijmegen, tijdens operatie Market Garden.
Specifiek bij de rotonde in het Hunnerpark, nog steeds bestaand, wel flink gewijzigd qua grootte. De rotonde was eerst een parkje in zichzelf, nu alleen nog een beplante uh, cirkel.
photo 432068
photo 432067
photo 432065
photo 432066
photo 432064

Het deel van de Quad en een 17pdr, het geheel voorgesteld met een Panther koepel zijn nog een beetje de vraag, maar centrum moet de "British mp at rest van Resicast" worden ev. met een burger nog ofzo.

Vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: zo 31 dec, 2017 11:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik begrijp niet zo dadelijk de opzet van het geheel maar dat zal waarschijnlijk wel duidelijk worden na verloop. :roll:
Hoe dan ook: mijn interesse is gewekt en ook deze ga ik volgen! :)

Succes! :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: ma 01 jan, 2018 15:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
gaaf om een zo herkenbaar punt te nemen, en de goede schaal ;) Ik volg!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: za 10 maart, 2018 19:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal,

Niet echt vorderingen, behalve dan dat ik heel even het 1/72 laat liggen. Met de build van een leuke 88 mm als tussenresultaat.
photo 439730

Waarom ik dit ook vertel is dat ik vooral qua ideeën verder ben gekomen met het 1/35 gedeelte. Voor zandzakken en een stuk boomstam voor de pak 38 bijvoorbeeld.
photo 439732

Ondertussen is de pak 38 qua restauratie wel zo goed als af, even wat asjes nog om het schild wat beter aan het kanon en het kanon wat beter op de affuit te kunnen plaatsen. Tevens de figuren om te bouwen voor de quad, ik zal denk ik een stoeltje leeg laten omdat er anders een half figuur in komt te zitten. Ook wil ik nog graag zo'n rekje plaatsen op het dak om de bepakking en de grote munitiekisten te kunnen plaatsen.

photo 439733
photo 439731


Er is nog steeds een kansje dat ik toch voor de 25 pdr (van Dragon) ga, maar dat zal niet echt veel uitmaken voor de uitwerking van dit geheel.

De ondergrond is dus een stuk plastic vacuform van Miniart, dat ik met boardplaat ondersteun en op een mooi stukje hout/MDF wil gaan plaatsen.

Met vriendelijke groet, bedankt voor het kijken,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: ma 12 maart, 2018 12:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Anne schreef:
Niet echt vorderingen, behalve dan dat ik heel even het 1/72 laat liggen. Met de build van een leuke 88 mm als tussenresultaat.
photo 439730


Heh? Wat is de schaal van de 88 dan?

Anne schreef:
Er is nog steeds een kansje dat ik toch voor de 25 pdr (van Dragon) ga


Zou je dat wel doen Anne, Je hebt nu immers al de kisten en munitie voor dit kanon.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: wo 14 maart, 2018 23:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Jeroen en andere kijkers,

Bedankt voor de reactie! Inderdaad moet de Pak 38 in een meer of minder afgetakelde staat worden geplaatst. Grappig is dat in de 'waaloversteekscene' een reeks beelden is ingevoegd van de opmars vanaf de zuidkant naar de brug, met ook iets van een pak alleen dan zonder schild dat ik zo kon zien. Echter achter de quad, zie boven zou ik nog een 25 pdr kunnen plaatsen, die zijn daar ook ingezet "op het eiland".

En dat zou ook wat meer corresponderen met de wat rustige situatie, ook van het 1/72 gedeelte, waar ik nu dus vooral nog maar wat figuren en voertuigen voor heb (opgeslagen;).

Met vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: zo 06 mei, 2018 0:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Jeroen Zuiderduin schreef:
Hoi Jeroen en andere kijkers,Bedankt voor de reactie! Inderdaad moet de Pak 38 in een meer of minder afgetakelde staat worden geplaatst. Grappig is dat in de 'waaloversteekscene' een reeks beelden is ingevoegd van de opmars vanaf de zuidkant naar de brug, met ook iets van een pak alleen dan zonder schild dat ik zo kon zien. Echter achter de quad, zie boven zou ik nog een 25 pdr kunnen plaatsen, die zijn daar ook ingezet "op het eiland". En dat zou ook wat meer corresponderen met de wat rustige situatie, ook van het 1/72 gedeelte, waar ik nu dus vooral nog maar wat figuren en voertuigen voor heb (opgeslagen;).Met vriendelijke groet, Anne


Edit: even een toelichting: met de "waaloversteekscene" bedoel ik de film "a bridge too far" (ook op tv net geweest, anders kun je eventueel dvd lenen van mij:)
Inmiddels is het kanon weer in elkaar gebouwd, heb ik ideeën concreet om het kanon te plaatsen (loop weggedraaid, boomstronkjes en zandzakken en een kuil, dode afgedekte Duitser...) en wil een stukje stoep invoegen...

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: za 11 aug, 2018 23:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal,

Terug van weggeweest kun je eigenlijk gewoon zo goed als wel zeggen.
Weinig aan modelbouw gedaan, ook niet aan andere projectjes op dit forum. Wel wat randzaken waarin de ervaring op dit gebied geen kwaad kon.
Maar nu dus toch verder onder de werktitel “Military Passing MP”

De kern blijft hetzelfde, toch voor de 17 pdr gegaan. Wel de rand iets breder gaan houden voor de iets uitstekende langere loop, als ik nu ook een groter deel (het bijrijdersgedeelte) van de Quad wil behouden. Bovenop misschien iets van een rek maken, voor de munitie en andere zaken.

photo 451556

Het meisje is vervangen door een man met camera en jongen (even ombouwen naar minder sport-jackje-achtig) die het slagveld bezien. Het geheel heeft daardoor iets stemmiger karakter gekregen i.v.m. de weliswaar afgedekte, maar dode Duitser en de 17 pdr die volgens mij echt vlak na de slag (foto) geplaatst is, (voor een ev. tegenaanval : Duitsers hè;) vanuit het dorpje Ooij.

photo 451553
photo 451555


Even wat keuzes gemaakt , die er misschien wel voor zorgen dat er een beetje vaart in de zou kunnen gaan komen te zijn (hoop werkwoorden, misschien helpt 't ;)

Met vriendelijke groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: zo 12 aug, 2018 9:46 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Mogen we die figuren eens van dichterbij zien, Anne? Er is al wat aan gewerkt, toch?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: vr 17 aug, 2018 22:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal, Steven,

Bedankt voor der reactie en interesse!

Inderdaad is er wel iets aan de figuren gewerkt, wat hieronder te zien is.
photo 451913
photo 451914
photo 451915

Dit zijn de figuren voor buiten. Eventueel een langslopende Amerikaan, maar dat is meer voor het verhaal dan dat het iets aan het "plaatje" toevoegt.
Behalve de figuur van de afbeelding, heb ik ook losse delen verlijmd zodat ik van de 5 figuren van Miniart nog wel drie zittende kan maken en ev. nog eentje voor het dakluik.

Bedankt voor je reactie, helpt ook wel weer, om even wat stappen te zetten weer.

Met vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement