Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 4:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: wo 22 apr, 2020 0:14 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Hier zit al heel wat werk in zo met die motorkap, ik benieuwd naar het vervolg!


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jul, 2020 14:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi DJ, thanks a lot. Voor je geduld ook alvast maar meteen:), heb er tijdens de coronacrisis, wel zo veel aan kunnen doen en over nadenken dat ik nu echt wel voor me zie dat ik ‘em af ga krijgen, ja, ja. Vroeger was dat een voorwaarde om eraan te beginnen, en het heeft nog steeds wel wat;) Jammer voor de mensen bij wie ik eerst heb moeten klankborden hiervoor, al heeft het misschien ook wat opgeleverd!

Hieronder dus de laatste opstelling met Pruisische ruiter (prikkeldraadversperring). fiets en POW, krijgsgevangene dus, naast de gesneuvelde als toevoeging. Heb ik die versperring gescratched van een modern voorbeeld af, met een ietwat pluizig garen, houtlijm en erna secondelijm voor het "optuigen" met prikkeldraad, gemaakt.

Eventuele munitie-opruimer (linksonder) en wat verzameld explosief tuig, heb ik dus even daarnaartoe verplaatst, niet zo te verenigen met de KIA namelijk. Die laat ik vanwege de beschikbare ruimte waarschijnlijk helemaal weg, eventueel zou ik 'em voor een ander dio (met de 5 cm Pak 38) kunnen gebruiken. Als ik inderdaad nog een figuur voor de linkerzijde van het voertuig zou toevoegen, zou dat nog een Duits lijk zijn, maar dan wordt het ook wel weer een beetje naar om naar te kijken allemaal.

Bedankt voor het kijken. De quad is aan de buitenzijd praktisch af, alleen wachten die PE-dingetjes die het moeilijks te bevestigen zijn nog;)

Afbeelding

Groets,

Anne

PS: De jongen heeft een ander plekkie hierbij gekregen, bij een ander dio
photo 511882

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2020 21:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi allemaal,

Kan ik in ieder geval iets dat af is even delen namelijk de figuren voor het buitenterrein;), die wat mij betreft helemaal af zijn. De figuren voor interieur nog net niet, het voertuig qua buitenzijde ook net niet nog, en het kanon nog zelfs niet net (begonnen;)
Maar goed, is meteen wegbouwen...zit ik meer nog met wat details qua voertuiginterieur, met name de geweerhouders. Ik had al een figuur met geweer in de hand nl. Ook wat beugeltjes vernacheld en ik zie ze niet altijd aanwezig op oude(re) foto’s.

Groet en bedankt zover, Anne

photo 519658
photo 519656
photo 519657
photo 493497
photo 519654
photo 519655
photo 519660

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2020 21:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
mooi knap schilderwerk , interesseert me want ben ook een paar figuren aan het schilderen
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2020 9:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Hoi Anne,

Geen onaardige figuren, toch denk ik dat er nog meer in zit qua shading en inlijning.
Ik weet het, mijn figuurschilderen is zelf volop in ontwikkeling, dus misschien ben ik niet de persoon die dit moet/mag zeggen, maar ik denk dat er meer leven in de figuurtjes te brengen is.
Dat zal je dio straks zeker ook ten goede komen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2020 10:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi! Leuk om te horen jullie reacties, het is leuk om een figuur als losstaand projectje te kunnen zien. Die Duitser is natuurlijk als enige echt nieuw en dat is een wat gedateerd Tamiya-figuur, die heb ik een beetje opgebouwd met van dat photo-etch spul; epauletten, koppel en horloge bv. Waar ik me wel in herken qua shading is de Amerikaan. Inlijnen durf ik niet zo met zwart of heel donkerbruin, maar aan die Amerikaan kan ik nog wel wat verbeteren. Al een heel tijdje geleden trwns die, heb recent de vlag en divisie embleem terug omgewisseld, bleek niet goed te zijn anders :) Ik hoop binnenkort iets van de Quad, of de andere figuren of toch iets van het middelste 1/48 deel van dit (huh :shock: ) drieluik.

Vriendelijke groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2020 21:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal, behalve de raampjes e.d. en ik zie dat het stuur ontbreekt, maar dit is ‘em toch eventjes helemaal qua bouw (en grondverf). De stoelen zitten overigens aan de figuurtjes vast en/of worden los geschilderd.
Bedankt voor het kijken, een camo-net is niet te versmaden, maar veel meer dan kleine accessoires zal hij niet veranderen. Met vriendelijke groet, Anne
Ps: de Amerikaan is echt stukken verbeterd, maar moeilijk om dat op de foto te krijgen.
photo 522176photo 522174
photo 522179
photo 522178
photo 522177
photo 522175

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2020 14:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Succes Anne,

Op naar de kleuren. Wat voor camo komt er op?

Peter

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2020 14:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Peter, dank voor je bericht, en enthousiasme! Ik probeer een beetje de camo van de foto aan te houden: https://www.twenot-forums.nl/attachments/7-jpg.6056/
maar ik als het kan zou het mickey mouse pattern met zwarte verf een hele leuke zijn. Maar zoals vaak bij camo: het zou ook wel weer het typische vierkante van de bak doen wegvallen, waardoor het zo'n soort koeienvlaai wordt. Niet onverdienstelijk in een landschap, maar dit weer compenseren met het highligten van zowel het groen als deze zwarte camouflage, voor de modelbouw, is misschien wat teveel gevraagd van mijn kunsten ;)
Groet en bedankt,
Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2021 16:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi allen,

Ook hierbij een update van de gedetailleerde 17pdr van Bronco. Het bouwt niet heel fijn weg als Tamiya, maar is meer te vergelijken met Dragon of Italeri, al is het ook wel veel gedetailleerder (54 onderdelen voor kanon zelf al, dus wat hier gemonteerd te zien is.

Het figuur moet ook z’n plekje krijgen op het kanon. De armen nog niet vastgeplakt, vanwege de nog onbekende precieze positie ervan. Eventueel heb ik nog een enkel figuur (verzetsjongen of Duitse medic als dat goed of beter in het plaatje past).

Bedankt voor het kijken, groet, Anne

photo 530838
photo 530839

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement