Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 18:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 jul, 2017 0:15 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Zo, weer wat gedaan, althans het is niet veel want zoals bekend heb ik een hele beperkte werkruimte in de keuken

photo 417215

Het is de meest ideale plek voor een erkend rugpatient, 3 generaties vrouwen die dan juist op dat moment opeens van alles moeten doen en 5 honden die dan bedenken om tikkertje te gaan spelen.

Maar goed, ik heb de pet, de trui en het jack gedaan, voor een groot gedeelte tenminste. Bij de pet moet ik de emblemen nog doen en bij het jack zijn de eerste highlights en shadows ingeschilderd, het is dus nog een redelijke harde overgangengebeuren.
Op een afstandje valt het mee

photo 417216

maar dichterbij is dat beter te zien

photo 417217

photo 417218

Ik moet dus nog een keer met een wat donkerder schaduw en wat subtieler aan de gang, daarna met de 1e highlightkleur even de basiskleur en shadows naar elkaar toetrekken en dan de 2e highlights aanbrengen. dan gaat het allemaal er wat beter uitzien.
De lader is nog steeds niets dus die gaat morgen of overmorgen weer in bad en dan lekker weken in de biotex of zo, zodat de remolie dan uit de resin wordt getrokken, althans dat hoop ik.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jul, 2017 23:06 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik vind het er toch al mooi uit zien. Ik ben zelf wat aan het experimenteren met lichtval. Of wat ze noemen Zenithal highlights.
Dat had hier ook niet misstaan. Maar dat is wellicht nu wat laat om nog te doen.

Ga zo verder Bert.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jul, 2017 23:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik ga dat toch maar eens opzoeken, Arno :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jul, 2017 10:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Dag Bert,

Had ik het eventjes mis, met wat ik zei over die figuren van Warriors, het gaat daar net om wat andere poses, sorry. Wat ik me wel afvraag is hoe ze dat kanon in het zoute zeewater gebruikten. Het mag in ieder geval niet gaan drogen denk ik voor die zoutkristallen in de bewegende onderdelen. Op dit moment ben ik even met iemand aan het brainstormen over het aankleden van een museumbunker, misschien dat daar ook nog wat Duitsers in miniatuur in gaan voorkomen. Is dit bij jou een uitstapje even of heb je ook wel iets met dat pie-dot pattern etc. die de Duitsers zo mooi kunnen fabriceren?

Vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jul, 2017 11:03 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ha Anne
Nee, dit is een uitstapje, ik ben niet voor het duits gebeuren, vandaar ook mij nickname BertUS. Okee, zo af en toe doe ik wel eens wat, heb ooit Wittman en Otto Skorzeny gedaan, maar mij nog nooit verdiept in de duitse cammo's.

misschien toch eens iets proberen want fantasie hadden ze wel met al die schema's

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jul, 2017 11:13 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Arno
Ik heb dat Zenithal highlights.eens opgezocht, maar het is wel typisch een techniek uit de wargamersscene.

Ik kende het wel in een andere variant en zo heb ik ooit eens een 120 mm figuur gedaan en daarbij werk je dan met een airbrush op bijna dezelfde wijze, alleen werk je daar wel met de normale kleuren. Dat Zenithal is een techniek waarbij je wel heel snel grote aantallen figuren kan doen ik korte tijd, ik denk dat dit voor de schilders die grote legers doen ook wel een handige techniek is (Anne, is voor jouw?)

Er is ook een variant met een kwast en daarbij start vanuit een zwart gespoten figuur en alleen maar met drybrushen kan je uiteindelijk ook een heel mooi figuur krijgen, ik dacht dat Jogy dit nog wel eens gebruikte.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jul, 2017 11:31 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Gisteravond weer wat kunnen doen aan het figuur en ik ben voor wat betreft de bovenkant nu eigenlijk bijna klaar.
Ik heb de higlights en shadows wat verder uitgediept, wat meer lining aangebracht , de emblemen op de pet gedaan. Die zijn goud, maar ik had alleen zandkleur en bruine inkt, maar och, ook daarmee lukt het
Door de flits wordt de witte lining is prominenter aanwezig dan in het echt

photo 417286

Op deze foto wordt de kleur van het jack het meest benadert met de werkelijkheid

photo 417287

photo 417285

photo 417284

photo 417283

photo 417282

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jul, 2017 18:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik zat net mijn foto's nog even te bekijken en ben toch nog niet helemaal tevreden met het werk, het is nog te hard, met name op de arm met de verrekijker, hier moet ik toch nog wat glazings (filters) gaan toepassen om het wat meer naar elkaar toe te trekken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 jul, 2017 20:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Zo, ben begonnen aan de broek, ook deze zeeman draagt de leren broek die geliefd was bij de U-boot crews. Ik had de zeeman met de granaat ook een zwarte broek gegeven, maar die had ik een beetje zoals gebruikelijk geschilderd, maar ik wil nu eens de volle range van mijn AK Black uniform gaan uitproberen.

Deze set bestaat uit 6 potjes met diverse tinten zwart, te weten:
Uniform black base
Uniform light base
Uniform black light
Uniform black highlight
Uniform Black shadow
Unifom Black deep shadow

Ik heb dus eerst de broek in de black base gezet en daarna met light base de eerste oplichting gegeven
photo 417518

photo 417519

Ja inderdaad, ik schrok ook en had dus meteen al twijfels of dit ooit goed zou komen

Maar goed, ik had de stap gezet dus ik moet het dan afmaken

Hierna de eerste shadow er opgezet

photo 417520

photo 417521

photo 417523

Okee, het werd wat beter, maar het blijft zo'n digitaal cammogebeuren met die harde lijnen

Ik heb dus weer wat Black base verdund en daarmee, de hele broek een paar keer gedaan en waarempel, het gaat ergens op lijken

photo 417523

photo 417524

photo 417525

photo 417526

Hierna met de eerste light de oplichting weer verdund aangebracht

photo 417527

photo 417528

photo 417529

Het is nog steeds wat te licht, maar ik had de deep shadow nog niet gebruikt
Dus na aanbrengen van deze deep shadow kreeg je het volgende effect

photo 417530

photo 417531

photo 417532

photo 417533

Ik moet nog wat overgangen vloeiender maken en dat zal een combinatie gaan worden van de 2e hightlight en de base in de verdunde vorm, daarna met de 2e hightlight en de deep shadow de accenten gaan aanbrengen zodat je de extra lichtpunten krijt, dus het inlijnen met de lichtste en de donkerste kleur.
Ik hoop dat de stappen op de foto's een beetje te zien zijn. Of ik het de volgende keer weer zo ga doen, betwijfel ik, ik heb zo mijn eigen stijl en op deze manier werken past niet helemaal daarbij, want ik betwijfel of bij de instructie van AK er een verdunde vorm (glazing) tussentijds wordt toegepast. Okee, ik geef eerlijk toe dat dit ook een gebrek aan ervaring is, maar juist door dit soort zaken leer ik en het voordeel ik vn acryl, dat het snel overgeschilderd is dit in tegenstelling met olieverf

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 jul, 2017 12:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 08 jun, 2017 16:20 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Nederland
Prachtig figuur en heel leerzaam dat je je werkwijze zo mooi toelicht. Ik ben zelf ook nog vollop aan het experimenteren met de juiste volgorde van kleuren aanbrengen en welke vorm (normale kleur, wash, ink, enz.). Vaak is het toch een kwestie van proberen totdat je zelf tevreden bent maar risico is soms dat bij teveel lagen de verf structuur begint te krijgen. Is dat je niet wil bij gladde stoffen of materialen.

Gebruik je zelf nog een speciaal verdunningsmiddel of verdun je gewoon met water?

Goed zo doorgaan! :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement