Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 10:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 31 jul, 2017 14:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ik gebruik altijd gedestileerd water, dat werkt toch het prettigst raar genoeg. En als ik dat niet meer heb kook ik vaak wat water 2 keer in de waterkoker

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 aug, 2017 23:28 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik vind het erg mooi om te zien. Het is niet helemaal mijn stijl omdat ik dit altijd wat cartoony eruit vind zien. Maar het is gewoon een veel gebruikte schilderstijl. Ik heb er ook wat mee geëxperimenteerd. In elk geval zitten er technieken bij die je elders weer kunt gebruiken.
En complimenten voor het zo mooi en duidelijk in beeld brengen.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 aug, 2017 23:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Ziet er verdomd goed uit Bert :brouw:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 aug, 2017 14:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ben weer wat aan het schilderen geweest en tja, tis maar net hoe het licht er op vals, op de foto's zie je wel een redelijk goed nuanceverschi, maar life, de ene keer lijkt het heel hard en het andere moment, met een andere plek en belichting ziet het er nogal eentonig uit en zie je er niet aan af dat dit toch enkele uren werk is geweest :lol:

Ook heb ik de 88 dekkanon maar eens tevoorschijn gehaald. Zo trof ik het aan, ongeveer 12 jaar na gereed zijn en enkele jaren op een achterafkamertje wat eigenlijk mijn hobbykamer moest zijn, maar door de rest van mijn gezin gewoon volgeplempt is met allerlei ongein

Het stukje dek en kanon

photo 418043

photo 418042

photo 418041

De naamgever van de vignette "Die Möwe"

photo 418044

photo 418045

Dat moet ik toch beter kunnen schilderen tegenwoordig he?

Even met een 120 mm kereltje erbij

photo 418046

En waar het eigenlijk om ging. Ik heb de handen ook wat bijgewerkt, nu alleen de truimouwen en de overgangen nog en de schoenen uiteraard

Ik heb het nu weer even weggelegd en kijk over een paar dagen weer of ik dan nog net zo denk en/of ik er nog wat aan ga verbeteren

photo 418047

photo 418048

photo 418049

photo 418050

photo 418051

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 aug, 2017 17:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Zo, het 4e figuurtje ook maar even onder handen genomen, door dat deze de uitgestrekte armen met de handen voor zich tegen elkaar heeft en ook ook nog gebogen staat is de voorkant en gezicht moeilijk te doen, maar ik denk dat ik hier toch mijn beste figuurtje heb neer gezet. Met name de kleuren vind ik super geslaagd

photo 418221

photo 418220

photo 418219

photo 418218




Okee, ik neem aan dat jullie de humor snappen, tch?
Dit zijn puur de basiskleuren waarbij de broek wel wat donkerder is uitgevallen dan bedoelt. In ieder geval heb ik gelukkig geen negatieve effecten van de ingetrokken remolie gezien. Wel heeft het figuurtje ettelijke uren in de zon moeten bakken voor de primer eindelijk begon uit te harden. Zoals jullie zien ga ik aan de voorzijde van het figuur nog wel wat problemen krijgen om er lekker bij te kunnen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 aug, 2017 12:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ik heb inmiddels weer wat gedaan aan het laatste figuurtje.
Wat ik gedaan heb is het gezicht in de basiskleuren gezet (vandaar die enorme bruine schaduwlijn en het hele witte gezicht) en het jack. Normaliter werk ik van licht naar donker, maar soms pas ik een iets andere werkwijze toe, deels gebaseerd op ervaring deels gebaseerd op onderbuikgevoel.
Ik heb eerst een aantal laagjes lichte kleur aangebracht om wat effect te krijgen, maar daarna ben ik met een donkere kleur de schaduwen gaan aanbrengen. Ik werk voornamelijk met sterk verdunde verf dus er gaat veel tijd steken in het steeds opbrengen van een doorzichtig laagje verf. Ja, het is nogal extreem als je de foto's bekijkt, maar dat gaat echt wel goed komen.
Hierna ben ik begonnen met het opbrengen van de lichte kleur. Ik ben nogal "breed" bezig geweest met de schaduwkleur, maar hierdoor kreeg ik de plooien beter in beeld. Dit houdt wel in dat ik dus ook "breed" moet gaan werken met de lichte kleur, ik moet dus ook over de schaduwkleur en dat is dus de reden van mijn keuze om voor een donkere kleur groen te gaan.
Er zijn diverse methodes om met acryl te werken en 1 daarvan is om met een licht verdunde verf de kleuren op te brengen, een ander zoals ik hierboven heb beschreven. Ik ben zelf nog een beetje zoekende in wat voor mij het best werkt. Ik heb helaas geen steile leercurve en doe er dus langer over om iets onder de knie te krijgen. Dit is echt niet erg, maar het vraagt wel wat meer geduld en doorzettingsvermogen, omdat je minder snel resultaat ziet. Maar dit is meer psycho geklets dan echt inhoudelijke over het verven

okee nu de plaatjes, ja, het ziet er nog niet, maar dat gaat bij een volgende sessie met de lichte kleur (highlichtkleur) er beter uitzien. Dit geldt eveneens voor het gezicht. Hierbij zijn de ogen nogal dichtgeknepen dus heeft et heel weinig zin om met oogwit, pupil etc te gaan werken, daarbij, die uitgestrekte armen zitten echt wel in de weg

photo 418489

photo 418488

photo 418487

photo 418486

photo 418485

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 aug, 2017 20:16 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Voor het geval dat er mensen zijn die denken dat figuurschilderen mij altijd makkelijk afgaat omdat ik er toch al heel wat heb gedaan, niets is minder waar. Met dit figuur heb ik dus heel veel moeite om de een of ander vreemde reden.
Ik heb er nu totaal 4 uur inzitten en heb eigenlijk zo op het oog niets bereikt tot zover.
Het lukt me dus effe niet om de kleuren goed en vloeiend te krijgen, dit wordt mede bepaald door de stand van het figuur.
Ik denk dat ik nu eerst maar eens een aantal dunne laagjes lichte kleur ga opbrengen om het geheel wat minder groen te krijgen. Ik weet dat de uniformen (ex britse legerkleding) officieel groener waren, maar na een tijd op zee en in een U-boot vervaagde de groene kleur best wel snel. Daarbij ben ik altijd wat allergies geweest voor voortgeschreven kleuren omdat in mijn zienswijze dit dus niet reëel als je iets "in actie" zet.
Nou ja, tot zover heb ik het nu staan

photo 418923

photo 418922

photo 418921

photo 418920


photo 418919

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement