Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 6:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 16 jul, 2017 11:50 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Zo, na een hele lange tijd van inactief zijn geweest door een megaproject op ons werk (2 nieuwe afvullijnen binnen een jaar tijd geplaatst en operationeel) heb ik weer wat tijd voor de hobby.
In december had ik een vraag gesteld of mensen nog foto's hadden van mijn u-boot vignette Möwe". Helaas heb ik zelf geen foto's meer omdat deze nog in het album van het oude forum stonden.
Ik heb deze vignette in, ik dacht 2003 of 2004 overgenomen en gemaakt.
Ik heb van Andrea alleen nog maar de 1/35 kunnen vinden

photo 416454

En 1 foto van mijn vignette met daarop de inspiratie voor de naam "Möwe"

photo 394211

Door een aantal verplaatsingen en "dieptebomaanvallen" zijn er nogal wat details gesneuveld en verdwenen met name van het kanon.

Ik heb de figuren in olieverf gedaan en hiervan een voorbeeldje van 1 van de laders

photo 416440

photo 416441

photo 416442

photo 416444

Zoals jullie zien kan ik nog steeds niet omgaan met een camera hahaha

ik heb 2 figuren al overgeschilderd in acryl verf, alleen mist de eerste figuur nog een hand en de granaat die hij klaar houdt om te laden

photo 416443

photo 416445

photo 416446

photo 416447

De tweede

photo 416449

photo 416450

photo 416451

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jul, 2017 12:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11866
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Gelukkig komt het weer goed met dat dio. Ik had het nog niet gezien. Wel nog je onderschrift aanpassen, Bert, want nu kun je het helemaal niet meer lezen...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jul, 2017 13:34 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Is weer aangepast

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 jul, 2017 12:02 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Zo, na 3 dagen weken in remolie en tussentijds schoonmaken wil het nog niet echt lukken, vooral de primerlaag is hardnekkig om weg te krijgen, ik ben benieuwd wat ik daar opgespoten had. Tis goed spul geweest volgens mij.
Moet van de geschutscommandant de klep van de pet restaureren en inmiddels weer opzoek naar de andere onderdelen van de verrekijker, als ik namelijk iets goed opruim zodat ik het niet kan kwijtraken, dan..............................nou ja vul zelf maar even in.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 jul, 2017 16:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Bert,

Inderdaad een tijd geleden, was ik al even bang dat je de hobby vaarwel had gezegd, vanwege het restaureren van oude projecten voor die tijd.
Inderdaad heel mooi dat acryl. Ik heb het idee dat wat ik vroeger echt mooi vond, was het werk van die gasten die heel die glans weg konden halen bij figuren vooral. Heb je nu ook het idee, dat de verf meer doet wat je wil, dan met olieverf misschien?

Met vriendelijke groet en ik blijf deze "zeerovers" wel even volgen, 120 mm tjonge,

Groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 jul, 2017 18:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Glans bij de olieverf haalde je weg middels een glazing, dan werd die mooi mat, ik heb daar voorbeelden van staan hier, volledig matte kleding, maar wel de zijdeglans gezichten.

Tja, olieverf en acryl, 2 heel verschillende media en tecnieken. Wat is mis is dat je veel makkelijker kon blenden door de langere droogtijd en dat je toch minder kleuren nodig had.

Voordeel van de acryl is dat je wel lekker door kan gaan, je wel direct de juiste kleur heb en middels het lagenopbouwprincipe toch mooie nuances kan aanbrengen (dat is iets wat ik nog niet zo beheers) met acryl heb je wel sneller scherpe overgangen en moet je veel werken met glazing om dit weer terug te brengen.
Nu ik een aantal figuren gedaan heb bevalt mij de acryl net is beter, maar dat is meer gebaseerd op gebruiksgemak van de verf (alles is heel makkelijk schoon te maken met water en de kwasten hebben minder te lijden van de terpetine, whitespirit of wat dan ook.


Maar goed, misschien vanavond even de klep repareren, dan morgen vroeg de primer en dan maar weer eens wat proberen. Het blijft toch voornamelijk een kwestie van oefenen en routine behouden (beide schieten/schoten er de laatste tijd er nog wel eens bij in.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jul, 2017 12:38 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik hb dan wel vakantie maar ik ben met honderd en 1 dingen bezig, dus van schilderen komt niet veel.
Gisteren wel even wat kunnen doen aan de geschutscommandant, de lader heeft helaas last van overmatige (remolie)zweet, dus ik ben bang dat ik die weer geheel schoon moet maken en dan eerst een week in de biotex met leggen.
Ik moet nog wel wat finetunen aan de ogen, maar de basis is er . O en voor ik een opmerking krijg over het totaal smerige jack, dit is de eerste basiskleur van het jack. :D :D :D

photo 416878

photo 416879

photo 416880

photo 416881

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jul, 2017 17:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ha die Bert :D.... dit had ik nog niet gezien maar ik vraag me af: al die mannen dragen een baard en weet je waarom? :roll:

Voor wie het niet weet, hier een stukje, voor velen onbekende geschiedenis: Het Duitse leger was heel streng gedisciplineerd dus waren snorren en baarden verboden. Bij de kriegsmarine zat het anders: ofschoon verboden was het wel getolereerd en wel om volgende reden... aan boord van een schip dat op volle zee vertoeft is drinkwater heel kostbaar (ook zelfs vandaag nog).
Grote slagschepen hadden een soort "ontziltingsapparaat" aan boord maar het water dat eruit kwam was enkel geschikt om af te wassen en te kuisen en lang niet drinkbaar.
Een U-boot had dat niet, dus persoonlijke hygiëne was zo goed als onbestaande, poetsen deed men met zeewater en, scheren beperkte zich tot het trimmen van baard en snor met een schaar en sommigen gebruikten waterzuiveringstabletten om hun eigen urine te zuiveren zodat ze toch minstens hun tanden konden poetsen en zo drinkwater konden besparen.

Dit even terzijde. :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jul, 2017 21:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2506
Woonplaats: Den-Haag
Mooie figuren Bert.

Vooral de gezichten, super mooi.
Zeker die laatste, echt top.
Ook met olieverf gedaan?

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jul, 2017 22:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Nee, ik schilder tegenwoordig in acrylics, en hoewel ik nog wel meer ervaring en routine moet krijgen bevalt me het eigenlijk best wel goed, alleen krijg ik nog niet die mooie overgangen zoals in olieverf

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement