Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 13:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 26 jul, 2017 12:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 08 jun, 2017 16:20 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Nederland
Dank mannen voor de aanmoedigingen en complimenten.

Ook maar weer eens een update plaatsen om jullie ook in de vakantieperiode een beetje te blijven vermaken. Anders zit je ook maar zo'n beetje doelloos vrij te zijn ten slotte. ;-)

Allereerst heb ik een houten omlijsting gemaakt waar het dio op is geplaatst. Deze heb ik gemaakt uit een aantal stukjes houten sierlijst welke ik met een verstekzaag op maat gezaagd heb. Deze heb ik tegen een stuk multiplex gelijmd. Hier paste het diorama redelijk prima in. Onder en rondom het diorama heb ik klei gebruikt om de ruimte onder het diorama op te vullen en de kiertjes die nog overbleven te vullen.

Vervolgens heb ik ook de achterzijde van het diorama met puin bedekt zover als de ruimte hier dit toeliet. Daarbij heb ik een aantal details toegevoegd zoals nog een raam, een gescheurde zak met iets in de richting van kolen en een paar gebroken vloerplanken. Het figuur dat ik in de vorige post liet zien is geplaatst in de deuropening op zo'n manier dat ook hij de kinderen bekijkt die met hun handkar voorbij komen.

Ten slotte heb ik de tip die Richard eerder in dit topic gaf ter harte genomen en meer gekleurde puindelen/deeltjes toegevoegd in de kleur van het pleisterwerk. Aan de achterkant is dit vooral blauw van de gepleisterde muren met blauwe verf. Aan de voorkant ga ik daarmee verder maar dan zullen het vooral de kleuren wit en oranje zijn die in het puin terug komen.

Het begint nu redelijk compleet te worden maar ik heb nog enkele details die ik toe wil voegen en er moet nog wat geweatherd worden naast geklooi met pigmenten. Dat bewaren we voor de volgende post.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jul, 2017 19:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Ziet er (wederom) erg fraai uit Sander en ook nu weer zie ik tal van nieuwe details. Erg leuk om te zien dat de ondergrond niet "waterpas" is verwerkt. Slechts een klein "speels" detail maar typisch zo'n dingetje wat ik erg kan waarderen...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 sep, 2017 20:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Sander,

Even een tijdje niet gekeken, maar dan toch ineens al heel ver.
Je gekozen stijl past echt heel mooi bij het onderwerp!
Ik meen daar dezelfde wielen te zien als die Masterbox voor hun fietsenreeks gebruikt. Ze zien er heel logisch uit, laat ik dat vooropstellen;), maar om ze goed in elkaar te krijgen, is misschien vooral veel vertrouwen nodig;S
Owja, die broek op de boxart, is Italiaanse camo, lijkt nog het meest op de kleuren van de Duitse tank, toen deze wat verder in de oorlog ingezet werden. De Wehrmacht camo werd alleen voor Zeltbahns gebruikt.

Succes met de laatste loodjes, misschien die binnenmuur ietsjes minder blauw, maar dat is een keuze die je maakt.

Vriendelijke groeten,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2017 12:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 08 jun, 2017 16:20 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Nederland
@Shujaa (Ruud); Wederom dank Ruud! Leuk om dit soort commentaren te horen. :D

@Anne; Dank voor je compliment en tips! Wat betreft Masterbox wielen weet ik niet of het dezelfde zijn. Die van MB gaan in elk geval zeer makkelijk in elkaar hoor. Geen moeilijk gedoe. De grootste moeilijkheid is hoe dun het metaal is. Hierdoor is het lastig om de verf goed te laten hechten en zie je bij aanraking snel weer metaal onder de verf vandaan komen.
De Italiaanse camo ben ik mee bekend en het klopt dat deze op de boxart zichtbaar is. Dat is omdat het eigenlijk een setje is met Duitse soldaten in Italië. Ik heb ze echter gebouwd als Duitse soldaten in Duitsland eind Tweede Wereldoorlog. Het splittertarn camo patroon dat ik heb voor de broek is gedurende de gehele oorlog zeer veel toegepast in Duitse camouflage kleding. Google maar eens op Duitse splittertarn dan kom je die kleding ook direct tegen. :)
De kleur blauw van de muur is in werkelijkheid minder fel, dat deze zo fel lijkt heeft met name te maken met de zeer sterke verlichting welke ik gebruikt heb voor de foto's.

Hoe dan ook, het is even stil geweest in verband met vakanties en dat soort zaken maar we zijn tussendoor toch nog even doorgegaan. We naderen het eindresultaat maar er moeten nog mooie foto's worden gemaakt waarvoor ik de hulp van een vriend nodig heb. Dat laat dus nog even op zich wachten.

Om de stilte te doorbreken twee foto's van een aantal details welke ik nog heb toegevoegd. Allereerst een propaganda poster op de voorgevel van de ruine. Deze zal nog verder bewerkt worden zodat het lijkt of deze al langere tijd op de gevel zit.
Verder heb ik een uithangbord aan de gevel bevestigd. Dit soort borden bestonden vaak uit een beschilderde gietijzeren plaat, konden van hout zijn of betroffen een emaillen plaat welke direct aan de wand of op een gietijzeren ondergrond gezet waren. Dat laatste is hier het geval. Het gekozen emaillen bord betreft hier een jaren 30 bord van het biermerk 'Berliner Kindl' . Dit is een Duits biermerk dat al vanaf eind 19e eeuw bestaat en heden ten dage nog altijd verkrijgbaar is. De keuze voor juist dit merk is natuurlijk een knipoog naar het thema van het diodrama. ;-)

De Hitlerjugend Poster;
Afbeelding

Reclamebord Berliner Kindl;
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2017 12:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ee leuke toevoeging dat uithangbord en ja, sinds einde de jaren 1800 tot in de jaren 1970 werden veel van die geëmailleerde reclameborden gebruikt tot de lichtreclame kwam. Daarvoor waren het beschilderde houten panelen die uiteraard in gebruik bleven tot ze stuk waren.
Hoe dan ook, misschien zei ik het al eerder maar ik vind het diootje 100% geslaagd! :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 sep, 2017 18:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Sander,

Niet om te zeuren, maar juist vanwege de hoge kwaliteit en sfeer ook van je werk, en ook echt pas voor de volgende keer, de tip dat de Wehrmachtsplittertarn wel op van die winterjassen en die meegedragen tentjes/regenjassen gebruikt kan worden, maar op broeken heb ik het nog niet gezien.

Vriendelijke groet en mooi bord ook,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 sep, 2017 11:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Slechts kleine details maar wederom machtig mooi werk Sander ! :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 okt, 2017 11:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 08 jun, 2017 16:20 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Nederland
Dank Waslesha, Anne en Ruud voor jullie complimenten! Zeer gewaardeerd :)
Hoop dit weekend nog een paar goede eindfoto's te maken van het geheel zoals het uiteindelijk geworden is.

@Anne; Het werd wel degelijk toegepast op broeken. Niet alleen als veldaanmaak uit inderdaad de tentzeilen, maar ook gewoon als fabrieksmatig zijn ze vervaardigd. Vaak ook als gevoerde overbroeken voor over de gewone wollen uniformbroek bij koud weer. Je ziet ze dan regelmatig ook als omkeerbare broek (wende-hose) voorbij komen waarbij de broek ook binnenstebuiten te dragen is. De ene kant heeft dan het splittertarn patroon en de andere zijde is wit voor in de winter als het gesneeuwd heeft.

Hier een origineel voorbeeld van zo'n wendebroek. Je moet een stukje naar onderen scrollen onder de jas;
http://www.germanmilitaria.com/Heer/photos/H068770.html

Voor slechts $2000.- is dit originele ww2 setje van broek en jas al voor jou :roll: :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 okt, 2017 20:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 aug, 2017 17:44 pm
Berichten: 105
Erg sfeervol ingetogen diorama Sander. De puinhoop vind ik zeer geslaagd !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2017 15:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
Benieuwd naar de eindfoto's,

Sowieso hoge kwaliteit, erg veel drama, humor in je draadje en mooie modellenfoto's erbij, wat kan een brouwer zich nog meer wensen.

KLein minidingetje in je verhaal van het diootje, op 2 mei '45 besloot de Fuhrer helemaal niets meer, hij was immers eind april met zijn kersverse vrouw gestopt met roken zeg maar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement