Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 3:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 07 okt, 2016 12:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 feb, 2012 11:48 am
Berichten: 42
Woonplaats: Bredene (BE)
Hai iedereen,

Ik ben al een eindje bezig met de bouw van een diorama dat de hut van Yoda moet voorstellen in het moeras van Dagobah. Star wars werkje dus.

Ik zit met het volgende: ik wil resin gaan gebruiken om 2 waterpartijen te gieten, links & rechts van de boomschorsbrug die je ziet.
Afbeelding

Je ziet op de foto dat ik ook nog het terrein moet basen met bodembedekking en vegetatie etc..
Ik weet niet goed in welke volgorde ik verder moet doen, want dit is m'n eerste dio, en ik heb ook nog nooit resin gegoten. Moet ik eerst terrein verder basen en afwerken, en op het laatste de resin gieten en dan eventuele correcties uitvoeren, of ga ik anders tewerk?

Ik heb het volgende product liggen als resin:

Afbeelding
https://www.amazon.com/gp/product/B000BZYYQ0/ref=pd_sim_201_5?ie=UTF8&psc=1&refRID=GKS1SZNBXET0PST8RBFD

Is dit geschikt voor hetgeen ik wil gaan doen, of gebruik ik best iets anders? ik ben van plan om dat resin te gaan tinten met sepia inkt en wat ander bruin. (ecoline ofzo)

Hebben jullie hier tips voor het gieten van deze resin delen? ik heb er namelijk geen ervaring mee.
(typisch moment van goede ideeën hebben, maar dan tegen een muur aanlopen omdat je de techniek om het uit te voeren niet kent..)

Ik ga eerst een testbatch maken en wat gieten in een bakje om te zien of dit uithardt zoals het hoort.

Alle hulp, en constructieve kritiek is welkom! Ik toon jullie onderaan wat andere foto's van het allegaartje.

De kit:
Afbeelding
Meer erover te vinden op http://www.starwarsmodels.com/yodahut.html

begin:
Afbeelding
Afbeelding

Figuren (hier ben ik niet zo goed in.. Luke moet nog behandeld worden met olieverfweathering.)
Afbeelding
Afbeelding

base layer van het hutje:
Afbeelding

even poseren
Afbeelding

eerste laag buitenkant
Afbeelding

en na wat drybrushen
Afbeelding

En zo ziet 't grote plaatje eruit:
Afbeelding

_________________
Momenteel bezig met:
AMT/ERTL Yoda's Dagobah hut (1/12)

Afgewerkt:
Revell Panther D / Revell BMW R-12 / Revell Me 262-A1/Revell millenium Falcon (snapkit + weathering-galore) / Revell AT-AT


Laatst bijgewerkt door Lee_D op vr 07 okt, 2016 17:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hulp gevraagd!
BerichtGeplaatst: vr 07 okt, 2016 13:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
zelf geen expert, maar ik denk eerst alles afwerken wat in het water kan komen, en dan achteraf het water gieten omdat je daarna daaraan niks meer kan veranderen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hulp gevraagd!
BerichtGeplaatst: vr 07 okt, 2016 13:09 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Zorg dat je base al de gewenste kleur heeft. Zet latjes rondom het plateau, zodat de resin niet weg loopt.
My 2 cts.

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hulp gevraagd!
BerichtGeplaatst: vr 07 okt, 2016 16:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 feb, 2012 11:48 am
Berichten: 42
Woonplaats: Bredene (BE)
Hello,

Thanks voor de reacties! Trajanus, zoals je ziet op de eerste foto liggen de latjes er al tegen, en zijn de naden mooi afgedicht met acrylaat. Ik moet wel nog wat touchups doen om ervoor te zorgen dat het resin niet teveel gaat bubbelen rond dat stukje hout, dus dat moet ik nog verder dichtmaken.

Base gewenste kleur geven-> doe ik dit weekend!

Ik zou die originele grondkleur houden voor op de diepste plekken (midden vd waterpartijen), en dan verder met de AB shades van groen en bruin aanbrengen. Lekker moerassig.

Maar ondertussen dus antwoord, eerst verder terrein afwerken.

Nu netjes wachten op wat spulletjes van realityinscale die binnenkomen.. Het gekke is deze schaal.. 't is box scale, maar als je het uitmeet is het ongeveer 1/14 (en niet 1/12 zoals ik eerst dacht.)

_________________
Momenteel bezig met:
AMT/ERTL Yoda's Dagobah hut (1/12)

Afgewerkt:
Revell Panther D / Revell BMW R-12 / Revell Me 262-A1/Revell millenium Falcon (snapkit + weathering-galore) / Revell AT-AT


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hulp gevraagd!
BerichtGeplaatst: vr 07 okt, 2016 17:04 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Lee, ik heb er geen ervaring mee, maar heb me laten vertellen dat je na iedere laag resin een kleur kunt toevoegen. Dus: eerst de huidge kleur, lgje resin erop en droog laten worden, dan de bruine kleur, laagje resin, dan de groene en een afsluitend laagje resin.

Ik heb dit nog niet gedaan maar zou graag dio's van mijn watervliegtuigen in het water willen maken.
Intussen volg ik je werk en hoop wat op te steken.
Succes!

jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hulp gevraagd!
BerichtGeplaatst: vr 07 okt, 2016 17:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 feb, 2012 11:48 am
Berichten: 42
Woonplaats: Bredene (BE)
op de afgewerkte (heldere) laag resin schilderen dan? of getint resin door verf erdoorheen te mengen?

Ik ga wat testgietjes doen en even zien waar ik het mooiste resultaat mee haal. in kleine hoeveelheden dan.

Ik post later meer foto's!

_________________
Momenteel bezig met:
AMT/ERTL Yoda's Dagobah hut (1/12)

Afgewerkt:
Revell Panther D / Revell BMW R-12 / Revell Me 262-A1/Revell millenium Falcon (snapkit + weathering-galore) / Revell AT-AT


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2017 11:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 feb, 2012 11:48 am
Berichten: 42
Woonplaats: Bredene (BE)
Na een tijdje deze weer opgepikt en verder afgewerkt. Alles staat klaar om het resin te gieten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

afbeeldingen worden blijkbaar niet weergegeven. topic inactief gemaakt? (na 3 maand.. :) ) (foto's op FB staan als publiek..)

links:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10209508518162092
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10209508518282095
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10209508518242094

_________________
Momenteel bezig met:
AMT/ERTL Yoda's Dagobah hut (1/12)

Afgewerkt:
Revell Panther D / Revell BMW R-12 / Revell Me 262-A1/Revell millenium Falcon (snapkit + weathering-galore) / Revell AT-AT


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2017 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2007 19:11 pm
Berichten: 2103
Woonplaats: dordrecht
ik snap waarom je die foto's niet kunt plaatsen hier.
De links die je hebt gegeven is naar de pagina MET de foto in plaats van de link NAAR de foto.
Dus je moet de directe link van de foto hebben, niet de pagina waar hij op staat :wink:

Voor de rest ziet je update er goed uit

Misschien die lianen op het huisje een drybrush geven? of een bruine wash ofzo?

Ook, misschien wat laat, die hars, of resin, in ieder geval het water dat je wilt gaan gieten zou ik pas doen nadat je het grond enzo waar het water komt zo ver mogelijk af hebt.
je kan de plaatsen waar je het water hebt gegoten niet meer bewerken erna

_________________
Follow the man, Who follow the money
To the edge of the world, And beyond
Deadliest Catch
Shia. Sometimes, a Demon can be an Angel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 maart, 2017 0:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Op de foto in FB gaan staan, met je muis en dan rechtermuis knop "adres van afbeelding kopiëren". Dan werkt het wel:

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/16251637_10209508518162092_6216071010667745237_o.jpg?oh=f58471c78e36008aca97ba364806892a&oe=593403D7

Jou foto is echter wel vrij groot geupload naar FB.

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Laatst bijgewerkt door StevenVD op za 04 maart, 2017 22:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
te grote foto omgezet naar URL (maar het werkte inderdaad)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 maart, 2017 23:01 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11860
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dit is een interessant topic qua onderwerp, maar de afbeeldingen moeten wel op onze site zichtbaar gemaakt worden, anders komt het in de "bouwverslagen zonder afbeeldingen" terecht.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement