Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 6:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 31 aug, 2017 11:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 maart, 2015 10:43 am
Berichten: 342
Afgelopen dagen weer verder gewerkt, de oneffenheden in de lak weg weten te krijgen en de tweede NSX is net wat beter gelukt dan de eerste.

Deze komt dus vooraan te staan en de andere op de laadklep van de trailer.

Een van de laatste test-fits
Afbeelding

Opzet foto van hoe de modellen ten opzichte van elkaar komen te staan in het totaal plaatje.
Afbeelding

Ik zal binnenkort eens mijn SP-camera erbij pakken en wat zuivere foto's maken.

Zoals op de eerste foto te zien is een beetje afgeleid met een andere bouw die ik aan het maken ben, maar de volgende stap is het verder afwerken van de trailer. Hier al enkele leuke ideetjes voor opgedaan in het vrachtwagen gedeelte van het forum. Met name hoe ik achteraf nog netjes de deur aan de zijkant van de trailer erin, of beter gezegd, erop kan krijgen.

Benieuwd wat jullie van de totale opzet vinden nu het allemaal een beetje vorm begint te krijgen? De ondergrond zal een stuk paddock voor moeten stellen van een klein lokaal circuit. Als hier nog ideeën voor zijn dan hoor ik ze graag!

_________________
"Iets wat op voorraad ligt, roeleert niet."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 sep, 2017 0:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 okt, 2015 13:48 pm
Berichten: 422
Woonplaats: Lisse
Zo lang afwezig geweest dat ik dit compleet heb gemist rob :shock: Wat een geweldig origineel en uitgebreid project ben je mee bezig! Ziet er top uit man!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 sep, 2017 11:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 maart, 2015 10:43 am
Berichten: 342
Hé Deamonicus!

Dat is inderdaad al een tijdje geleden, jammer dat je hier wat minder de vinden bent. Mis de volbloed Japanse monster wel in het auto gedeelte.

Bedankt, gaat niet allemaal even snel maar begint steeds meer ergens op te lijken. Momenteel bezig met een aantal verschillende figuren, de inrichting van de trailer en wat objecten zoals gereedschapskar en gereedschap voor de aankleding.

_________________
"Iets wat op voorraad ligt, roeleert niet."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 okt, 2017 10:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 maart, 2015 10:43 am
Berichten: 342
De aanpassingen aan de trailer verlopen moeizaam en langzaam. Het is veel pas en meetwerk en ik weet ook nog niet precies of wat ik in gedachten heb ook gaat werken. De tijd zal het leren.

Ondertussen bezig met wat kleinere werkjes om toch maar een beetje voortgang in dit project te houden.

Figuurtjes in elkaar gezet en op basis van de houding wat atributen aan het bouwen.
Eerste figuur een gridgirl. Naar aanleiding van de eerder gekregen tips, geprobeerd om wat meer highlights te verwerken in de huid, haren en kleding.

De verf die ik gebruikt werkt daar helaas niet heel lekker aan mee, dus voor de volgende figuren toch maar eens andere soorten verf gaan uitproberen.

Het resultaat tot dusver:

Afbeelding

Afbeelding

Het volgende object komt voort uit de houding van een van de pit crew medewerker. Het enige wat ik kon bedenken wat logisch was bij deze houding is dat hij iets uit een gereedschapskar wil pakken. Dus een gereedschapskar it is.

Evergreen plaat en de wieltjes gemaakt uit de sprue resten van de nsx.

Afbeelding

Afbeelding

Gekozen voor een vrij traditionele kleur samenstelling en een houten werkblad bovenop. Leuk om een keer hout nagebootst te hebben. Eerst met een hobbymesje scherpe snedes gemaakt in de plaat, vervolgens deze met zwarte stift ingekleurd. De inkt loopt mooi diep in de naad. Vervolgens geel, bruin, wit gemengd voor de donkere basis. Deze aangebracht en het zwart kwam er nog veel te fel doorheen en niet echt heel realistisch. Uiteindelijk een houten roerstaafje erbij gepakt en daar de laatste laklaag op afgestemd. Deze heel lichtjes aangebracht en plaatselijk weggeveegd zodat de onderliggende lagen doorkomen. Vrij geslaagd al zeg ik het zelf.

Afbeelding

En tot slot de houding van de beste man samen met de kist.

Afbeelding

Terzijnertijd zal er nog gereedschap aan toegevoegd worden en wat onderdelen op het werkblad.

Nu bezig met het maken van TL-bakken voor in de trailer. Op basis van doorzichte sprue resten in evergreen bakken met een doorzichtig folie laagje.

_________________
"Iets wat op voorraad ligt, roeleert niet."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 okt, 2017 8:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 aug, 2017 16:26 pm
Berichten: 64
Woonplaats: Landgraaf
Hoi Bor,

Dit wat je hier allemaal laat zien vind ik super. Ik ben zelf ooit eens begonnen met een Featherlite racetrailer te bouwen ook op basis van de Revell semi dieplader. Ik zal de foto eens gaan zoeken. Ik heb hem trouwens nooit afgemaakt waarom weet ik eigenlijk ook niet misschien moet ik hem weer eens uit de ijskast halen.

groetjes,

Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 okt, 2017 9:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 maart, 2015 10:43 am
Berichten: 342
Hé Richard,

Leuk dat je de weg naar dit topic gevonden hebt. Klinkt goed, ik ben zeker benieuwd naar de foto's. Ik heb bij aanvang de zoekfunctie gebruikt om te kijken of dit al eens eerder gedaan was, maar niks kunnen vinden.

_________________
"Iets wat op voorraad ligt, roeleert niet."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 okt, 2017 14:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 maart, 2015 10:43 am
Berichten: 342
Gister de spielreflexcamera er maar eens bijgepakt en wat foto's geschoten. Helaas was het gisteren nogal bewolkt waardoor het licht niet helemaal optimaal was.

Achja de foto's zijn al een stuk duidelijker vergeleken met de mobiele telefoon foto's

De DAF 95XF, goed te zien op de foto's dat hij een hoogte verschilletje heeft tussen links en rechts. Hier al een keer naar gekeken maar de oorzaak niet kunnen vinden. Cabine is recht en valt overal netjes in de borging...

Afbeelding

Afbeelding

Luchtleidingen toegevoegd, worden later ook nog op de trailer aangesloten

Afbeelding

De NSX

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Macro dingen, ja je ziet echt alles. Zelfs de niet geschilderde puntjes die normaal niet opvallen
Afbeelding

Afbeelding

Dat was hem weer voor nu.

_________________
"Iets wat op voorraad ligt, roeleert niet."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement