Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 20:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 aug, 2016 17:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 29 aug, 2015 14:10 pm
Berichten: 42
Woonplaats: Wormerveer
mooi spul dit :brouw:

_________________
Huidig Proces:

*2010 Shelby GT500 1/12* maar dan net even anders...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2016 10:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 maart, 2015 10:43 am
Berichten: 342
valeriodelgado schreef:
een hoop hak en zaagwerk.
de bestuurders zijn echt super gelukt vind ik net als de twee brute bakken waar ze in zitten :)


Bedankt!! Na de verbetering zien ze er gelukkig een stuk beter uit ja.

StevenVD schreef:
Goed dat je de bestuurder nog verbeterd hebt want er was nog ruimte voor. Het gaat inderdaad dikwijls om het vinden van het juiste materiaal om mee te schilderen, ik heb er een fijn penserltje voor gekocht maar gebruikte eerder een aangescherpte tandenstoker. Op deze schaal kan je ook al proberen de iris te schilderen nog voor je de pupil er op zet. Let ook op de gietnaden op de handen van de bestuurders. Da's voor de volgende keer.


Thx voor de heads-up. Klopt zitten nog wat gietnaden aan. Zie je straks toch niet meer, maar eigenlijk moeten ze wel weg ja.

Mephisto schreef:
mooi spul dit :brouw:


Dank u!

Update tijd!

Na lang wikken en wegen over hoe ik de opbouw van de trailer ging maken, de knoop doorgehakt en gewoon begonnen. Ging beter dan gedacht en het meeste werk is in de afgelopen 3 dagen gedaan. Had eerst wat problemen met het netjes recht krijgen van de platen, maar heb de techniek te pakken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

S'avonds helaas niet de gewenste kwaliteit foto's kunnen maken maar voor nu gaat het toch puur om de vorm.

Benieuwd wat jullie er van vinden. Ik kan nu beginnen aan de binnenkant. Als eerste ga ik de kasten maken en de vloer waar de auto's op geladen worden.

Wie heeft nog een goede tip hoe ik de naden van de trailer vlak kan krijgen?

_________________
"Iets wat op voorraad ligt, roeleert niet."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 sep, 2016 11:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 994
Woonplaats: Antwerpen
Naden zijn geen zo'n probleem,je kan ze zelfs vermijden door een groter stuk plastiek te gebruiken.

Gewoon de naden plamuren en nadien opschuren.Misschien moet je het enkele keren herhalen.
Normaal heb je toch wat naden in die trailers,zie je op de foto's toch ook wel wat?
Mooi project,ik volg ook!

:brouw:

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 sep, 2016 15:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 maart, 2015 10:43 am
Berichten: 342
Weer wat progressie gemaakt.

Vloer erin gemaakt en wat impressie foto's

Inladen
Afbeelding

De eerste erin
Afbeelding

Allebij erin, zonder de vloer platen. Deze laat ik voorlopig nog los om ze goed te kunnen schilderen.
Afbeelding

Achter aanzicht.
Afbeelding

Volgende werkjes worden de wielkasten afwerken en een constructie verzinnen zodat de laadklep sterk genoeg is om de toch vrij zware NSX te dragen ( bodem is van metaal )

_________________
"Iets wat op voorraad ligt, roeleert niet."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 okt, 2016 11:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
gaaf !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 apr, 2017 9:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 maart, 2015 10:43 am
Berichten: 342
Na dik 5 maanden is het toch gelukt om verder te komen met dit project.

Heel veel onderdelen gemaakt en weg kunnen gooien omdat het niet werkte. De achterklep en tevens lift om de auto's in te laden zit slechts op 4 punten vast met de trailer. Omdat de auto's een stalen bodemplaat hebben wegen ze meteen ook aanzienlijk meer dan een normale 1/24 plastic auto.

Het gewicht zorgde er telkens voor dat of de ophangpunten afbraken of de totale constructie door boog. Uit eindelijk er toch maar voor gekozen om al het evergreen aan de kant te schuiven en een aluminum plaat op maat te maken. Dit heb ik het afgelopen weekend gedaan en zoals te zien is op de foto's, eindelijk het gewenste resultaat bereikt.

De zuigers zitten geborgd met een bindertje voor een boderham zakje en aan de trailer zijde een omgezet stukje RVS TIG draad wat in het gaatje haakt. Op deze manier kan ik de achterklep altijd nog los halen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op naar het volgende klusje, verder afwerken van de binnenkant van de trailer.

Daarnaast heel veel oefenen met spuiten, want de meeste onderdelen staan klaar voor een laklaagje maar ik kan helaas nog niet spuiten met een air-brush. De eerste oefen projectjes stranden al bij de grondlak, dus zal nog wel even duren voor ik zover ben dat ik dit alles in kleur kan zetten.

_________________
"Iets wat op voorraad ligt, roeleert niet."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 apr, 2017 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 apr, 2015 19:14 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Spijkenisse
dat heb je echt goed opgelost :brouw: enne de cilinders maken hem tog wat realistischer :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 mei, 2017 15:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 maart, 2015 10:43 am
Berichten: 342
Inmiddels wat kunnen oefenen met het spuiten van mijn modellen. Uiteindelijk besloten dat ik voorlopig met spuitbussen blijf werken. Na goed gezocht te hebben de juiste kleuren kunnen vinden voor dit project.

Gekozen voor de spuitbussen van Motip uit de Carat lijn voor de gewenste kleur. Zeer mooi spuit resultaat, zeer snel dekkend zonder druipers. Begonnen met de grondlaag op basis van de Gamma huismerk grondlak, aangeraden door Richard. Spuit zeer fijn. Na het aanbrengen van de decals een blankelak laag erop gezet ook met een Gamma huismerk spuitbus.

Dit is de eerste keer dat ik alles in de juiste volgorde gedaan heb, dus er zitten zeker nog wat kleine foutjes in qua lak maar toch zeer tevreden met het resultaat tot dusver.

Droogtest
Afbeelding

Al wat verder met opbouwen
Afbeelding

De eindfoto's, wel nog een aantal puntjes van aandacht.
Koplampen horen aan een zijde oranje te zijn.
Deurklinken moeten nog matzart gemaakt worden.
Knipperlicht in het spatscherm boven de voorwielen moeten gescratchd worden en ingeschilderd met zilver en clear orange.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een foto van alles achter elkaar. Wat mij meteen opviel is dat de lijn van de truck niet mooi doorloopt in de zijstukken van de trailer. Ofwel de truck staat echt een stukje hoger. Ik denk dat ik de zijkant van de trailer afschuin zodat de lijn uiteindelijk op het oog wel mooi in elkaar overloopt.

Afbeelding

Afbeelding

De volgende stap is het spuiten van de auto's. Ik heb de zoekfunctie van het forum gebruikt om alle bruikbare tips mtb afplakken en spuiten van vormen te vinden. Dus aan toepasbare tips geen gebrek, echter ben ik er nog niet helemaal zeker van dat dit meteen de eerste keer goed gaat. Daarom ben ik met twee andere bouw projecten bezig waarbij ik in beide gevallen een stuk moet afplakken om te spuiten. Dus ik ga eerst goed oefenen voor ik weer verder ga aan de bouw van de twee nsx-en.

Ik vind het met name lastig om het juiste patroon af te plakken. Dus mocht iemand nog tips hebben voor het afplakken van deze vorm dan hoor ik het graag!!

Het blauw naar het geel.
Afbeelding

Afbeelding

_________________
"Iets wat op voorraad ligt, roeleert niet."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 mei, 2017 17:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
eerst je geel spuiten, laten uitharden en vervolgens het patroon zo goed en zo kwaad als het kan uitzetten met potlood op je model (eventueel op schaal afdrukken en de punten uitzetten), daarna tapen... eerst met dunne stukjes de lijnen uitzetten, daarna opvullen. Belangrijke tip, niet bang zijn om te herbeginnen

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 aug, 2017 15:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 maart, 2015 10:43 am
Berichten: 342
In de korte vakantie nog flink progressie kunnen maken met dit project.

Silenoz schreef:
eerst je geel spuiten, laten uitharden en vervolgens het patroon zo goed en zo kwaad als het kan uitzetten met potlood op je model (eventueel op schaal afdrukken en de punten uitzetten), daarna tapen... eerst met dunne stukjes de lijnen uitzetten, daarna opvullen. Belangrijke tip, niet bang zijn om te herbeginnen


Nog bedankt voor tips, heb er zeker wat aan gehad.

Eerst begonnen met een mal te maken van het patroon. Deze overgenomen op een stuk brede schilders tape. Dit ook gespiegeld herhaald en uitgesneden met een hobbymesje.

Afgeplakt op de zijkant en heel vaak aangewreven. Daarna de rest ook afgeplakt met behulp van een boterhammenzakje, scheelt veel werk.
Afbeelding

In de tussentijd wat decalls verzameld.
Afbeelding

Body gespoten en na een half uur uitharden de tape verwijderd. Heel blij met het resultaat, hier keek ik enorm tegen op maar het resultaat viel niks tegen. Op een paar puntje is de lak toch een beetje uitgelopen maar dit nog redelijk kunnen herstellen. Het stoort iig niet meer.
De tweede body op dezelfde manier behandeld en de lijnen dit keer nog strakker kunnen krijgen. Helaas wel 5 andere vreemde plekjes in de lak, dus deze ben ik nog aan het herstellen. Hier later meer foto's van.

Afbeelding

Afbeelding

Decalls plakken.

Afbeelding

Afbeelding

Zeer tevreden met de overall look, tijd voor blanke lak.
Deze staat nu netjes uit te harden.
Afbeelding

Het definitief opbouwen gaat nu beginnen. Dit zal hopelijk een stukje sneller gaan.
De eerste NSX zal binnen enkele weken klaar zijn. De tweede is nog maar de vraag of het herstellen van de lak foutjes gaat lukken en helaas tot de ontdekking gekomen dat ik 2 koplamp glaasjes kwijt ben. Echt alles afgezocht en ze niet kunnen vinden...

Dat was hem weer.

_________________
"Iets wat op voorraad ligt, roeleert niet."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement