Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 okt, 2016 21:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi!

En weer verder: na toch nog weer wat monniken gezien te hebben bij een Italiaans merk deze aangeschaft.
Afbeelding
Prijzig, over service zou ik niet naar huis willen schrijven, al vielen de verzendkosten nog mee (voor white-metal), maar dus een uniek concept, waar je achteraf bekeken ook nog qua muurdelen in kunt variëren. Zo heb ik twee keer het raam aangeschaft bijvoorbeeld. En wilde ik behalve het scriptorium (zit script, schrijven voor de gamers onder ons) ook een refectorium, een eetzaal, maken. En dan krijg je dus dit (deels al grijs in de grondverf gespoten)
photo 385996
Opstelling van meubilair na maken van deur.
photo 385995
photo 385993
En de figuren:
photo 385994
Nog shotjes van de boekenkast (geen idee of ik de onderste nog doe) en een kastje dat ik in elkaar heb gezet van plankjes die nu over waren.
photo 385998
photo 386000

De vloer is van "reality in scale", van dat blauwe fijne piepschuim (bluefoam) en kan niet tegen terpetineverf.. :arrow: deels opnieuw sculpten met Milliput dus maar ;)
Van de eetzaal zag je de tafel, met omgekeerde bank al, hier nog een foto van het ideetje en de bijbehorende figuurtjes (28 mm)
photo 385999

Bedankt voor het kijken, vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 okt, 2016 23:38 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Het is nog wat rommelig, maar met een beetje fantasie wordt heet wel een verfrissend iets tussen het voornamelijk oorlogsgebeuren

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 okt, 2016 19:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Bert, bedankt voor je reactie! Voor mij is het inderdaad overzichtelijk, maar anderen natuurlijk niet. Ik heb meer het criterium gehad dat alles er een keertje opstaan. Met name met de meubels en ook de figuren ben ik al weer wat verder. H.grt, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 okt, 2016 9:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
prachtig en apart... ik blijf volgen. Deze zomer het Mosteiro dos Jeronimos bezocht in Lissabon, en dat was onvoorstelbaar, maar zoiets namaken ga ik je niet aandoen, zelfs geen heel klein stukje ervan ;-)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 okt, 2016 14:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 13:33 pm
Berichten: 31
Hallo Anne,

prachtig bouwwerk, ik zie ook gelijk mogelijkheden voor een diorama over de slag om Monte Cassino, of ben ik nu te oorlogszuchtig? Een benieuwd naar jouw 'monnikenwerk'.

groeten,

Flash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 okt, 2016 22:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi beide,

Bedankt voor jullie enthousiasme. Inderdaad is dit klooster al weer een stukje sjieker dan het vorige en lijkt wat minder op die vroeg-middeleeuwse Keltische kloosters. Maar dat probeer ik er nog wel een beetje in te leggen door de muren bv. een beetje zandkleurig te geven en er een andere vloer (gebroken-steen-mozaïek :o ) in plaats van het baksteen in het voorbeeld.
Monte Cassino zijn al wel mooie dio's van, met het contrastrijke van de kunst en versieringen en het puin. En sinds ik hoor dat Bernardus van Clairvaux het al ruim voor (ongeveer 1200) bepaalde misstanden gesticht heeft heb ik er ook al wel weer iets meer mee. Ik vind het wel een indrukwekkende slag, las zelfs dat de Para's daar nog gevochten hebben en verder natuurlijk Indiërs Sikhs en zelfs Maori. Maar ik zou dan toch eerder voor een kerk in Nederland gaan, al zijn dat toch wel 1/72 dio's vaak, zelfs al bouw je maar een deel van een kerk.

Vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 okt, 2016 19:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
Ha die Anne,

Ik vind dit een verfrissende kijk p modelbouw. Wat Bert zegt, echt een onderwerp dat er tussenuit springt omdat het nu eens NIET de vertrouwde auto of tank is...

Ik hoop dat de volgende update niet zo lang op zich laat wachten. Wat heb je met de scenes uit e de eerste posts gedaan? Zijn die al bij je vader terecht gekomen? Ik kreeg daar echt een "kijkdoosidee" bij, ook omdat je het over fotoachtergronden had. Zou graag daar eens het eindresultaat van zien wanneer dit mogelijk is.

Groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 okt, 2016 11:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Richard, bedankt, ook voor het terugscrollen. Ik denk achteraf dat ik daar beter met verschillende schalen had kunnen werken, omdat het op deze manier toch niet de vrijheid biedt die ik dacht om foto's uit verschillende hoeken te maken. Ik wist toen ook nog niet dat Mirliton dit had. Dus om echt dan of een 1/35 of zelfs 1/16 figuur op een op een ondergrondje, aansluitend die 1/48 figuren in de corridor en dan een grotere 1/72 kerk die je dan kunt draaien bv. Het was nu meer een kwestie van: ik heb nog wat figuren over, nog wat glas in lood ramen liggen en de modelbouwwinkel heeft nog architectonische boogjes in de aanbieding...

Groet en inderdaad hopelijk snel verder met de airbrush en kwast,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 okt, 2016 11:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Toch weer eens iets anders dan wat we hier gewend zijn, deze ga ik volgen hoor... heel interessant. :D

Vraagje: die laatste set monniken, heb je een idee in welke periode dit zich situeert?
Waarom die vraag? Voor zover ik weet stonden kloosterlingen en de weinige universiteitsstudenten recht aan een hoge schrijftafel, deze hebben een tamelijk comfortabele stoel aan hun tafel... misschien een latere periode in het kloosterleven of een verschil misschien tussen de diverse orden?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 okt, 2016 13:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Walesha,

Dat is het leuke met kloosters, ze zouden wel van bijna elke tijd kunnen zijn. Al zullen ze nu niet meer zo die schrijftafels hebben zoals hier en kaarsen/olielampen ook wat minder. Als ik toch een beetje dezelfde lijn wil aanhouden met andere dio's
https://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=16998&p=336662#p336662
zal het wel geen 800 meer zijn, maar eerder dus 1200, maar goed. Ik heb wel eens gelezen van Keltische monniken, die meegingen met de kruistochten, dat waren historische romans van Stephen Lawhead, die wel goed z'n research doet: dus dat is ook rond die tijd.
Ze zijn allemaal voor m'n vader die er fotoreeksen van maakt.

Met vriendelijke groet (nogmaals),

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement