Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 10 jan, 2015 0:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Ik zie dat ik mijn bewondering ook nog niet had opgeschreven :oops: :wink:

Heel erg mooi geworden, vooral op de laatste serie foto's komt het geheel tot leven!
Leuk gedaan ook de nachtkijker-beelden!
Misschien nog een bewegende rotor in een beeldje 'shoppen'?

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jan, 2015 2:30 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Bedankt voor je reactie odorf, ik stel het erg op prijs dat er veel gereageerd wordt. :brouw:

Na al het werk dat ik er van gehad heb is het gewoon leuk dat mensen een berichtje plaatsen. Het voelt ook als een stukje herkenning van wat die ander allemaal wel niet heeft hoeven doen om uiteindelijk hier zo een paar plaatjes te kunnen posten. Als er dan weinig gereageerd wordt is dat absoluut niet leuk. Ondanks dat dit volgens mij bij iedere forum-modelbouwers wel bekent is zie je toch nog regelmatig topics waar niet of amper gereageerd wordt.

Dat is dan ook meteen een oproep die ik aan een ieder zou willen doen, probeer gewoon eens wat vaker te reageren. Het hoefen geen complete opstellen te worden van 5 A4'tjes, maar slechts een klein berichtje kan al stimulerend zijn voor de topicstarter. Lijkt mij voor een ieder een goed voornemen voor het nog relatief nieuwe jaar. :wink:
odorf schreef:
Misschien nog een bewegende rotor in een beeldje 'shoppen'?

Ja, heb ik ook al wat mee zitten prutsen. Echter binnenkort weer tentamens dus de komende weken zal ik daar wel wat meer mee bezig zijn.





Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan, 2015 9:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Wat een schitterend levendig eindresultaat zeg.
De figuren zijn zeer mooi geworden.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan, 2015 14:15 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Thnx Barry!


Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 jan, 2015 9:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 13:36 pm
Berichten: 1116
Woonplaats: Katwijk
Een prachtige dio heb je daar neergezet!

gr,
jurjen

_________________
Wie het kleine niet leert, doet toch wat verkeerd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 jan, 2015 12:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Hee DJ,

Het reageren op dit topic is er bij mij helemaal ingeschoten! :roll:

Wat heb je een gaaf dio neergezet zeg, prachtig! Je hebt aan het interieur gedacht, dat is knap en verrekte lastig in te richten.
Het interieur had wellicht iets 'On-westers' drukker en rommeliger gemogen, aangezien dat vaak het geval is in het Midden-Oosten. Denk bijvoorbeeld aan kleden aan de muur en de buitenkant wat drukker. Erg simpel, maar het ademt direct nog meer sfeer.
Wetende dat een stoel / tafel etc scratchen een pokken-klus is, snap is dat dit achterwege is gebleven.

Who cares, je een top-stuk neergezet. Kortom: wauw wauw wauw!

Groet,
Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 jan, 2015 15:38 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Thnx Jurjen en Daan! :brouw:

De tips neem ik mee naar een volgend diorama. Die zal nog wel even op zich laten wachten maar dat terzijde. Eerst komt er een hele lading Nederlandse militaire 1:72 helikopters. Daarnaast heb ik de UH-1H DoS en mijn Gazelle in 1/72 en nog een M901 ITV en een Leopard 2A5 in 1/35.

Ik bedenk me nu echter wel dat ik nog 'bezig' ben met een Vignet met twee Amerikaanse Marines in Fallujah in schaal 1/35. Maar dat project vordert bijzonder gestaag haha. :roll:





Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jan, 2015 17:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi DJ,

Mooi gedaan, super! Ikzelf kijk toch altijd eerst even naar kitjes of voorgemaakte plaatjes, maar jij doet het toch effe gewoon, met misschien alleen wat voorbeelden.
Gewoon tof idee zo en doet me weer wat inspiratie op voor m'n 1/72 diotje met een bunker en wat Britten in Nijmegen.

Groeten!

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 jan, 2015 1:46 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Hey Anne, bedankt voor je reactie! :)

Anne schreef:
Ikzelf kijk toch altijd eerst even naar kitjes of voorgemaakte plaatjes, maar jij doet het toch effe gewoon, met misschien alleen wat voorbeelden.

Klopt inderdaad. Ik vind die manier van werken ook leuker omdat je meer je eigen ding kan doen, zelf zeg maar dingen bedenken. Het eindresultaat is dan ook echt helemaal authentiek, niemand anders op deze wereld heeft dit gebouw bijvoorbeeld in zijn vitrine te staan.

Het diorama bedenk proces zelf gaat bij mij meestal als volgt. Op een geven moment zie je gewoon ergens iets voorbijkomen (films, foto's, games, TV, real-live) en denk je, dat vind ik interessant. Meestal ga ik dan inspiratie opdoen op Google images en sla ik foto's op of maak ik kleine schetsjes van dingen die ik interessant vind. En dan na heel veel geklad, geschetst, op nieuw schetsen en vervolgens beoordelen kies in mijn uiteindelijke ontwerp. Zo'n ontwerp is dan meestal echt helemaal bepaald en geoptimaliseerd. (Wat bij mij wel handig is omdat ik vaak gehad heb dat diorama projecten al in een beginstadium, wanneer ik nog slechts een basis had, vastliepen door fouten in afmetingen of fouten in andere zaken waarover ik dan niet tevreden was.)

Anne schreef:
Gewoon tof idee zo en doet me weer wat inspiratie op voor m'n 1/72 diotje met een bunker en wat Britten in Nijmegen.

Klinkt goed, ook al bouw ik nagenoeg nooit WW2, The Royal Army heeft wel mijn voorkeur als het gaat om strijdkrachten in WW2. Vooral the 8th Army in Noord Afrika vind ik interessant, ook de koloniale troepen in de Aziatische gebieden boeien me, de Gurkha's en ANZAC bijvoorbeeld.

Op het moment heb ik een 1/72 Valentine te liggen, het is de bedoeling dat die ook ooit eens op een klein ondergrondje komt met wat Britse infanteristen.





Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 jan, 2015 18:08 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Ik heb gezien dat ik eerste ben geworden in de Brouwers Awards met mijn diorama dit jaar. :brouw:

Iedereen die op mijn dio gestemd heeft, bedankt!




Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement