Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 10:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 maart, 2014 12:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
MarChant, zwaar materiaal ? Heb je de poort al eens bekeken ? Daar kan niet eens een vrachtwagen door. Dus zo gauw zullen de tegels niet aan diggelen gaan. Ik weet ook niet hoe degelijk Arabieren konden bricoleren. Of hoe snel jouw oprit thuis eraan gaat. Soit, misschien hebben dze Germanz maar net het fort ingepikt als werkplaats ? Misschien schoten ze de muur wel eerst zelf stuk voor ze de boel overpakten ? Anyways: jij gaat mij niet in gang trappen om al die tegeltjes uit mekaar te snijden, dank je wel, MarChant. :wink: Kübelwagentjes en motorfietsen zullen de boel niet zo snel om zeep rijden. Vermoed ik.
Maar ik hoor je al afkomen: als die poort te klein is voor vrachtwagens, hoe is die ene er dan geraakt ? Tja, als er vliegtuigen geraken voor een onderhoudsbeurt, zal er buiten het dio wel gelegenheid genoeg zijn om tot daar te geraken met een vrachtwagen, niet ?

Maar niemand iets over warm water, lijm en versleten zakdoeken ?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 maart, 2014 17:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Als ik straks een -tuigje in mekaar flans dat hierbij hoort, of een vrachtwagen of whatever, breng ik dan hier verslag uit of dien ik dat te doen in het -tuigenforum en/of het vrachtwagenforum en link ik dat dan door ? Of kan ik hier gewoon voortboeren ?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 maart, 2014 19:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het hangt er wel van af hoe omstandig je dat verslag gaat uitbrengen, als het beperkt blijft tot een paar foto's kan het evengoed hier afgehandeld worden maar hou er rekening mee dat wat je hier laat zien vooral in functie van je diorama moet zijn. Gaat het een paar maanden alleen over een bepaald voertuig, dan zal je verslag meer thuishoren in het voertuigengedeelte.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 maart, 2014 10:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
erg mooi allemaal 8) en een leuk verslag !!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 maart, 2014 18:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Machtig bedankt, Richie.
StevenVD ( Ik moet er altijd achteraan denken dat jij best niet op engelstalige fora net zo heet. Beetje gore boel, die initialen. Met alles respect overigens, ik zie je graag, Steven, je bent zowat de enige brouwer die zich de moeite getroost hier echt ergens op in te gaan, dus hoe kan ik anders dan je graag zien ... *wink multiplex*, maar ik wijk af... ), voor alle veiligheid ga ik crossreferensen tussen rubrieken. Just 4 safety's sake en om kort te sluiten dat er iemand komt klagen dat ik niet weet hoe deze site werkt. Been there, seen it. *zucht*
Soit.
Ik doe ondertussen lekker -traag- verder met het dio. Maar ondertussen bricoleer ik ook alvast wat aan de neusloze 109 in de juiste rubriek: viewtopic.php?f=1&t=42718

Ik drybrushte me ondertussen ook suf aan de dromedarissen die ik ergens in het dio de boel authentieker wil laten lijken. Hoewel ik weer twijfel of ik die niet beter bewaar voor een ander diootje. Damned indecision steeds weer, verrek. Soit. Laat jullie niet misleiden door de macro-opnames: het lijkt erop dat ik superdetail gesorteerd hebt met al die beharing op die beesten, maar ik moet jullie helaas teleurstellen. Het zijn gewoon bramen die ik gemaakt heb bij het willen wegwerken van... eu... bramen. Ik begrijp er niks van. Ik sneed ( no pun intended ) het elders ook al eens aan: die troep is zo zacht dat een schuurpapiertje alleen maar meer bramen maakt. Een scherp mesje eindigt ook altijd met een braampje en zo blijft een brouwer bezig. Dat komt nu leuk uit met die harige beesten, maar bij luchtvaartpersoneel past het niet echt. Goede raad altijd welkom.

Afbeelding

Ik liet ook telefoonlijnen aanleggen. Het bakelieten spul schiet er nog een fractie prominent uit, maar dat werken we nog bij, trust me. En anders zeg ik mijn abo op, geen compassie met die providers.

Afbeelding

Afbeelding

Next ? Telefoonlijnen. Fontein afwerken. Zwembad afwerken = gigantische speling aan de randjes. Gestripte 109 afwachten = lekker veel onderdelen om de boel mee vol te maken. We'll see.


Laatst bijgewerkt door trikke11 op za 29 maart, 2014 19:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 maart, 2014 18:51 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
@Trikke: voorlopig ben ik alleen op The Ship Model Forum met deze gebruikersnaam ingeschreven, en daar heb ik nog geen klachten van de RSPCA van gekregen... Thanks voor de appreciatie.

Ik heb wel ergens gehoord van een toestel dat je op een airbrush kan monteren om daarmee te zandstralen, misschien voorkomt dat dat er bramen ontstaan bij het schuren. Het kan ook dat de bramen verdwijnen als je er snel mee door een vlammetje gaat, maar dat levert dan weer risico op, dus eerst eens testen met een stuk sprue van dat materiaal.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 maart, 2014 18:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
VD, ik ga heus niet beginnen met zacht plastic te zandstralen. En zeker niet met de boel af te branden. Zo'n zacht spul ?! Dat is zo weg. Bovendien: ik heb hier al brood genoeg aan gespendeerd. Ik ga niet bezig blijven. Als ik er nu nog ergens mee geraakte, fair enough, maar voorlopig zit ik hier maar mijn tweede jeugd door te maken. :wink:

Shoarma bleek ondertussen best populair onder mijn palmboom en nu het af en toe ei zo na lijkt te gaan zomeren tussendoor, is Al Basha zo vooruitziend van uit te breiden: extra tafels en banken gesneden uit dunne forex om meer klanten te kunnen bedienen. Fontein subtiel nog wat bijgewerkt. Die kan hier en daar wel ergens een flets kleurtje gebruiken, denk ik. Wat vergane glorie.
Het gedemonteerde 109tje een fractie beter afgeplakt en de neus wat strakker opgevuld met putty. A shitload of 109 parafernalia aan ontvetter toevertrouwd. Waarvan misschien later pics.

Ook een dromedaris en zijn tuig bijgewerkt. Met zo'n vergrootglas annex krokodillenklemmetjes en een poepfijn penseeltje. Waarvan ook geen pic, maar je kent dat wel. Wat een hallucinante bedoening: mijn dieptezicht was compleet gone to the dogs, djeez. Ik zag totaal niet wanneer mijn penseel in de buurt van het beest geraakte. En pas wanneer ik er volledig naast schilderde, wist ik hoever ik zat. Balen alweer. Dringt een optieker zich op ?

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 apr, 2014 16:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 06 apr, 2014 22:35 pm
Berichten: 66
Wat een mooi dio is dat aan het worden! Ik volg dit draadje al een poosje en ben sinds kort ook maar ingeschreven hier.
Zal eens kijken of ik zulke bouwverslagen kan maken, puik werk!

Groet,

Joost


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 maart, 2015 23:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Ik werk ondertussen eerst de gedemonteerde Me 109 af. Ook niet zonder de nodige hinderpalen en tegenslagen: viewtopic.php?f=1&t=42718


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr, 2015 1:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Het wil niet echt vlotten met mijn 109, ik klooi eerst wat verder aan mijn fort, deal ?
Ik vergroot de chaos bij de bres stilaan met houtpuin. Monnikenwerk. Het moet echt een boeltje worden, niet ?

Afbeelding

Op de achtergrond staat de fontein klaar en liggen er extra palmtakken gereed om de gesneuvelde boom af te maken.
Ik liet ook wat houtpuin in de muren achter. Wellicht gebruikt bij de constructie ? Ik was ook zo onvoorzichtig om de uiteinden echt in de brand te steken. We overleefden.

Afbeelding

Ik werkte de kraters wat bij.

Afbeelding

Afbeelding

De fontein gaf ik wat vergane glorie. Verweerd verguldsel. Sporen van mozaïek ?

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door trikke11 op wo 01 apr, 2015 10:43 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement