Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 mei, 2018 12:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 jun, 2011 13:26 pm
Berichten: 229
Woonplaats: Capelle aan de IJssel, Nederland
Hallo mannen,

Ik heb de afgelopen dagen weer wat kunnen doen aan de garage.

Om te beginnen heb ik de kozijnen gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Hierna heb ik de trap vastgelijmd en ben ik hem netjes gaan afwerken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen heb ik de stenen muur vastgelijmd:

Afbeelding

En ook dit heb ik netjes afgewerkt met een plintje:

Afbeelding

Toen alle kozijnen goed droog waren heb ik het plexiglas op maat gesneden en dit ertegenaan gelijmd:

Afbeelding

Afbeelding

Toen ook dit droog was heb ik de andere kant van het glas netjes afgewerkt met kozijnen:

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Ronnie 8)

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 mei, 2018 20:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
ziet er echt goed uit, misschien op details iets netter afwerken, maar het geheel is mooi en strak

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 mei, 2018 15:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 feb, 2016 9:58 am
Berichten: 29
Ga zo door ziet er echt super gaaf uit. Ik snap dat je na 2 jaar misschien een andere kant op wil :P. wacht nog 2 jaar en waarschijnlijk wil je weer wat anders.

Ik heb geen tips voor je. Als amateur rookie beginner wel met enorm veel plezier deze bekeken. Ik probeer nog steeds deze hobby op te zetten, maar wil gestaag lukken... Ben nu met mijn 3rde auto bezig, wegens enorm ruimte gebrek (als ik ooit verhuis komt er een hobby kamer hiervoor) kom ik niet echt aan bouwen toe laat....

Op termijn wil ik echt heel graag een Dio Garage gaan maken om 1 auto's te stallen en 2 eind foto's leuk te kunnen presenteren (bijv met een showroom zoals hier)
Ik vraag me echter 1 ding af, hoe bepaald (of bereken) je de maat van 1/24?? is daar een berekening voor is dat puur op het oog /gevoel??


Groeten,

_________________
Cheerz OnyXerozz

----- United We Stand -------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 mei, 2018 16:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 jun, 2011 13:26 pm
Berichten: 229
Woonplaats: Capelle aan de IJssel, Nederland
Hallo mannen,

@OnyXerozz Erg leuk om te horen, bedankt! :D Ik heb deze garage vooral op gevoel gemaakt, maar je kan wel berekenen welk formaat iets moet worden.
Wat je dan moet weten is de grootte van het werkelijke object (in CM) en dat delen door 24 (wanneer de schaal 1/24 is).
Het getal wat daaruit komt is het formaat in CM wat het modelbouwobject moet worden. :wink:

En verder met de garage, ik heb niet heel veel verder aan de garage gedaan. Op de balken heb ik kleine L hoekjes bevestigd waar later weer plastic strips op komen in een soort van X vorm,
dit zie je vaker bij stalen constructies. Hierna heb ik alle balken in een donkergrijze kleur gespoten en de staande balken in de garage vastgelijmd.
De balken die horizontaal bovenaan komen heb ik nog niet bevestigd, dit omdat ik dan de platen die voor de graffiti komen (ook in het donkergrijs) makkelijker kan bevestigen.

De gespoten balken
Afbeelding

Hier zijn de L hoekjes beter te zien
Afbeelding

En de balken bevestigd in de garage
Afbeelding

Groeten Ronnie 8)

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kannonier en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement