Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 0:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 nov, 2013 8:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 15 okt, 2013 11:17 am
Berichten: 49
Woonplaats: 010
Even een sideprojectje :brouw:

Basisidee was een “schoenendoos” Diorama te maken voor mijn neef, als verassing.
Dit is het bouwverslag van dit project. Op schaal 1:18

De afmetingen zijn:
L=42cm
B/D=25cm
H=15cm

Gebruikte hout is 8 en 6 mm MDF, 1 en 2mm Balsahout en 4 mm Triplex. Ohja en satéstokjes (Action :lol: ) voor de spijlen van het raam. Bedankt voor de tips, you know who
Het meeste houtwerk is in kersen beits geschilderd. ( Ik vind dat rode mooi bij de rest staan)

Voor de muur heb ik DecoArt Snow-Tex gebruikt. Dit met behulp van een malletje ( Dutch Doobadoo, Dutch Mask Art Bricks) een ‘stenen’ muur proberen te maken.
Het raam is gemaakt van een stuk Bayer Axpet ( ook viezig gemaakt)

Vloer daar zijn meerdere dingen gebruikt.
Voor het ‘asfalt’ dakbedekking :o .
Ik ben naar Meijer & Blessing geweest, om te zien of er wat materiaal wat ik kon gebruiken was. Dat was er zeker. Steentjes, ‘onkruid/gras’ en speciale lijm. Daar ook mee geëxperimenteerd.
Het ‘zand’ is dus zaagsel van het MDF.

De schutting en de zij/achterkant afwerking zijn van het magistrale Balsahout gemaakt. Wat een fijn materiaal.
De schutting is uit één stuk gemaakt en bewerkt om een ‘geleefde’ uitstraling te krijgen.

Het Rick’s garage bord heb ik weten te maken, door een beetje met Paint en Word te spelen. En het op fotopapier daarna af te drukken. Zelfde als met de rest van de borden. Idee was een beetje de zgn emaille reclameborden te creëren.

De benzinepompen zijn uit de Road Signature Collection
De pompbediende komt uit de Motorhead Miniatures collectie.
De 1957 Mercedes-Benz 300 SL Roadster van bburago

Toen ik de Diorama aan mijn neef gaf was hij bijzonder verrast en vol ongeloof. En ik eigenlijk ook nog steeds.

Ben stiekem zeer tevreden met het eindresultaat. Met veel geduld kun je wat maken.
Maandag begin ik weer met eigen Garage Diorama, maar deze moest ik van mijzelf gewoon maken voor mijn neef!

Na al die BlaBla uiteraard de foto’s
Check ook mijn spuitcabine :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 nov, 2013 12:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 okt, 2013 15:02 pm
Berichten: 90
Woonplaats: Brussel
Ziet er mooi uit!

Waar heb je het 'hout' mee geverfd?
Zo'n mal om steentjes te maken kende ik nog niet. Resultaat ziet er goed uit. Zoui het niet beter zijn om eerst de achtergrond schilderen, dan de steentjes aan te brengen en die dan te schilderen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 nov, 2013 13:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 15 okt, 2013 11:17 am
Berichten: 49
Woonplaats: 010
Eus schreef:
Ziet er mooi uit!

Waar heb je het 'hout' mee geverfd?
Zo'n mal om steentjes te maken kende ik nog niet. Resultaat ziet er goed uit. Zoui het niet beter zijn om eerst de achtergrond schilderen, dan de steentjes aan te brengen en die dan te schilderen?


Dank! Waardeer ik zeer.
Uiteraard heb ik eerst de muur en de grondplaat in de primer gezet.. De muur begon zijn leven als probeersel.. Van het één kwam het ander en 25 uur later :oops: Tada een zelfgemaakt Diootje :lol: Dus inderdaad apart van elkaar gespoten, Past trouwens niet allemaal tegelijk in mijn Spuitcabine :brouw:
De muur en de grondplaat heb ik met Spuitverf Primer gespoten vd Action.
De 'steentjes' zijn niet eens geschilderd/gespoten. Dat is dat Snow-Tex spul.
Het hout heb ik met kersen beits van de Gamma gedaan, sommige stukken 1 maal andere 2, of meer.. Om een verschil te krijgen ( alles wat een rode tint heeft zeg maar)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 nov, 2013 15:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
hardstikke leuk resultaat !!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 nov, 2013 7:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 15 okt, 2013 11:17 am
Berichten: 49
Woonplaats: 010
Thanks Richard,

Jullie zien meteen dat 'mijn' stijl compleet anders is als de jouwe ( blijkbaar hoor) Was het van te voren niet van plan, maar dan komt het er zo uit zeg maar.. Het punt is dat ik de rat rod look wel geweldig vind, als ik in the US of A had gewoond, zo een ding bouwen zeker mijn ding was geweest ( ook :wink: ), maar nogmaals blijkbaar past die look niet echt bij mijn idee van Mercedes, terwijl roest zeker erin hoort eigenlijk :roll:

Anyhow.. Blijkbaar is dit een beetje mijn stijl, en mijn niveau(tje) van bouwen. Gisteren helemaal geen tijd gehad om ook maar aan mijn garage dio te denken.. Mijn neef en ik hebben gisteren een auto (1/1) gekocht met een kapotte motor ( Een Lancia Ypsilon :lol: , wel met leer en alcantara erin 8) ) en 40 kilometer binnendoor in de spits :twisted: gesleept.. Beetje Wheelen Dealen maar weer..

Vandaag hopelijk wel tijd ergens..

Gr :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement