Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 17:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 feb, 2011 14:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi!

Het dio in Son nadert z'n voltooing, ik wacht nog op wat decaloplossingsmateriaal om de emblemen goed op hun mouwen te krijgen.
Volgende diotje gaat zich afspelen tijdens de evacuatie van de burgerbevolking vanaf het frontgebied bij Elst en Heusden, vanaf November 1944. Behalve dat het een (weliswaar) rustig frontgebied was, hadden de Duitsers de dijken van de Neder-Rijn, die langs Arnhem stroomt, opgeblazen. Het water kwam daardoor tot ongeveer kniehoog in de polders te staan.
Afbeelding
Afbeelding

De scene moet een een jong gezinnetje zien, dat dus (met hun huisvarken) geevacueerd wordt, in een universal carrier, die voorzichting door het water rijdt. Moeilijkste opgave tot nu toe was nog wel de bestuurdersfiguur aanpassen zodat hij op een hogere plaats komt te zitten, wat gewoon was bij niet-gevechtssituaties. Dit figuur zit bij de Tamiys Recce-carrier set achter de bren en de figuur met de hond is een samenstelling van de twee andere figuren en armen van de Dragon British Infantry set. Het kind komt zo van Masterbox, waarvan ik een poging ga doen om die alleen al in benadering zo mooi te maken als deze:http://www.mbltd.info/diarams_89.htm

De moeder heeft een arm gekregen van de oude Tamiya US Heavy 120mm mortar set die iets kleiner was dan de reguliere 1/35 en daardoor mooi voor een damesarm kon doorgaan. De hond zelf is van de Tamiya Farm Animals set, pietsie verbouwd.
Dit onderdeel is begonnen met een Hornet hoofdje met een vertrokken gezicht waar ik niet echt wist wat ik er mee moet. Het idee is toen geboren om de Brit een lik over z'n oog van de hond te laten krijgen. Wat nog wel het meest "arguable" is, zijn de staande man en het varken. De man kan zich pietsies schrap houden, terwijl varkens nou niet de meest makkelijke dieren zijn om mee te voeren. Waarom ik het vooral heb gehandhaaft tot nu toe is dat het de vierkante bak van de carrier breekt als er iets buiten het voertuig gebeurd en hetzelfde geldt voor de staande man die ook wel meer diepte en spanning aan het dio geeft. Eventueel zou ik de man kunnen vervangen door een zittende en het varken door een geit. Dit vergt echter wel weer nieuwe uitgaven, meer werk en minder orginaliteit.


Ik vond het wel een haalbare uitdaging om de universal carrier van Tamiya om te bouwen tot een realistischere weergave van dit model. Behalve het Eduard etch setje en de Resicast tracks en loopwielen/doppen, was het ook essentieel om de pantserplaten te reduceren in dikte. Dit betekent dat de zijkanten 0,2-0,3 millimeter worden. Dit is te dun om af te schuren van de orginele, waardoor ik dit vervangen heb door Evergreen en met een pons uit de uurwerktechniek vervangende klinknagels heb gemaakt. De front, midden en achterplaat heb ik wel afgeschuurd omdat die dikker mogen zijn of dat het slecht te zien is dat ze iets te dik zijn. Klinknagels zitten er niet voor niets en daarom heb ik ook strips toegevoegd die de verschillende pantserplaten bij elkaar houden.
Het voertuig moet nu vooral nog aan de buitenkant gedetailleerd worden.
Betaalbaar en leuk boek dat ik hiervoor gebruikt heb is de "story of the universal carrier", maar er zijn ook supermooie (dure) boeken beschikbaar over dit beestje.
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop snel meer updates te kunnen laten zien. Succes met jullie projecten,

Cheers,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 feb, 2011 14:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2508
Woonplaats: Den-Haag
Hey Anne,

Zier er goed uit. Leuk idee trouwens.
Lekker bouwen en veel up-date's plaatsen....

Succes met je project, Peter

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 feb, 2011 9:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Anne schreef:
ik wacht nog op wat decaloplossingsmateriaal om de emblemen goed op hun mouwen te krijgen.

je kunt er ook lijm voor gebruiken :mrgreen: lost ook héél goed op :wink:

maarre, ziet er leuk uit en origineel idee

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 aug, 2011 15:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Heyhallo!

We zijn gewoon zachtjes an doorgegaan, stage afgerond, andere projectjes afgerond dus nu meer tijd voor deze. Het einde komt in zicht. Wat ik er in ieder geval bij wilde hebben was een boom en daar ben ik de laatste weekjes af en toe mee bezig geweest. Deels gejat, deels verzonnen, hier is ie:

Afbeelding
Omdat het november is zijn de blaadjes er jammer genoeg (of stiekum yes!) al van af.

Afbeelding
Het idee is dus om van dik naar steeds dunner (ijzerdraad) te werken. Als basis heb ik een goed uitgedroogd takje gebruikt.

Afbeelding
Detailshot van 0,1 mm draad voor de uiteindes en dunste takjes. Ik wil steeds het dunne draad om het onderliggende dikkere stuk draad heen en laat het dunne draad dan iets uitsteken.

Bedankt voor het kijken en tot later!

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 aug, 2011 18:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Leuk idee hoor. Trouwens, die enorme kieren tussen zijwanden en voorplaat had je in de tussentijd ongetwijfeld al gezien....

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 aug, 2011 21:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Dankje je, dank je. Ja inderdaad die voorplaat moet los blijven totdat het bestuurders figuur geplaatst kan worden (is bijna af) Voor het gemak schilder ik het hele voorcompartiment in detail en dek dat af bij het verfspuiten van het hele bakkie.

Groeten!

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 aug, 2011 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 11 mei, 2008 14:02 pm
Berichten: 262
Woonplaats: Ieper
Die boom ziet er goed uit, zal ik ook eens proberen als ik een boom nodig heb.
Ben benieuwt naar het vervolg.

grtz Jeremy :brouw:

_________________
Afbeelding

Mijn modelsite


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 dec, 2011 22:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 dec, 2008 19:59 pm
Berichten: 271
Woonplaats: Blerick
die boom gaat geweldig worden..voel het aan mijn water (toepasselijk commentaar bij dit dio).
ga je nog water maken met resin? de vorderingen zien er goed uit.

_________________
een bouwmodel mislukt nooit, je bent er gewoon niet tevreden over....

op de werkbank: M274 Mule 106mm R.R >http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=201&t=37193


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 apr, 2012 20:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hallo allemaal,

Bedankt voor het wachten. Het duurde even. In 2010 met de carrier begonnen, laatste tijd maar weinig aan gewerkt.
Leermomentjes zijn er ook weer geweest: ik moet echt eerst kleurloze glanslak gebruiken voordat ik decals erop ga gooien.
Het water is gewone bruine acrylaatkit, dat ik geschilderd heb. Het is dus niet doorzichtig wat ook wel in zeer hoge zo is met laagstaand modderwater. Maar sommige mensen denken dat het modder is. Hoe de golven gaan heb ik een beetje geschat.

Veel plezier met kijken,

Anne

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 apr, 2012 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Zeer mooi gedaan Anne !! het leeft zeer goed , mijn complimenten

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement