Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 9:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2011 16:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 jan, 2011 8:24 am
Berichten: 8
Woonplaats: Weerselo
1/35
Korte intro:

Deze dio speelt zich af vlak na de landingen in Normandie. Er lopen duitsers langs een weggetje waar een panzerwerfer 42 gestationeerd staat. De duitsers trekken op naar de Geallieerden. Achter een stenen muurtje bevinden zich enkele (weet nog niet welke :lol:) , ze zijn in ieder geval verdwaald en ze vinden ineens een Duitse divisie met een wagen die ze niet eerder gezien hebben. (de panzerwerfer vuurt van afstand dus op die manier :roll: )

Nou dat is mijn verhaaltje :mrgreen:
Ik ga werken met de kits:
http://www.modelwereld.eu/catalog/images/Panzerwerfer%2042%20auf%20Maultier%20Italeri%201%3B35.jpg
Deze kit is limited edition... Zegt dat iets speciaals over de kit zelf bijv. meer en moeilijkere onderdelen enz.
ook gebruik ik deze kit voor de langslopende duitsers. Hij is van Dragon en hij heet ook German Infantry Hedgerows.
http://www.modelwereld.eu/catalog/images/German%20Inf.Battle%20of%20the%20Hedgerows%201944%20Dragon%20voor.jpg

Maar nu het hutje:
http://www.modelwereld.eu/catalog/images/Command%20Post%20Italeri%20schaal%201;35%20nw..jpg
Het moet zoiets worden maar ik wil hem zelf maken.

Groetjes Eenkhoornjong! PS: Kritiek gewenst! (positief :?: )

_________________
Als ik val, dan sta ik op.
Als ik sta, dan val ik op!




Bezig met:
M730A1 Chaparral AFV Club
M163A1/2 Vulcan SPAAG Academy


Laatst bijgewerkt door eenkhoornjong op wo 30 maart, 2011 20:23 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2011 17:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Leuk idee :)
Dat "limited" wil in dit geval zeggen dat ze van een kitje dat al niet meer geproduceerd werd, toch nog een aantal van hebben bijgemaakt (misschien was er nog zoveel vraag naar?). Beetje het idee van de Orange serie van CyberHobby. Die brengen ook oude kits uit, doen er wat figuren en prut bij, en voila, een leuke 'nieuwe' doos :)

De hutjesvraag begrijp ik niet helemaal. Je zoekt iets leuks voor in je hutje, maar los van je Dragon figuren?

Han.

PS: je onderstreepte onderschrift vind ik goed gevonden :brouw:

_________________
If it ain't Dutch, it ain't much Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2011 17:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 jan, 2011 8:24 am
Berichten: 8
Woonplaats: Weerselo
Scooby schreef:
De hutjesvraag begrijp ik niet helemaal. Je zoekt iets leuks voor in je hutje, maar los van je Dragon figuren?


Ik zoek zoiets ja, maar ik wou vragen of er al iemand ervaring heeft met deze kit van dragon, mijn vraag is dan : of er een officier of een soldaat met een mooie staande / zittende pose , die goed in een soort "command post" past, in de kit zit. Als dat niet het geval is moet ik iets nieuws bestellen.

_________________
Als ik val, dan sta ik op.
Als ik sta, dan val ik op!




Bezig met:
M730A1 Chaparral AFV Club
M163A1/2 Vulcan SPAAG Academy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2011 18:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2007 19:11 pm
Berichten: 2103
Woonplaats: dordrecht
eenkhoornjong schreef:
Deze kit is limited edition... Zegt dat iets speciaals over de kit zelf bijv. meer en moeilijkere onderdelen enz.

Scooby heeft het bijna goed.
Limited Edition wil zeggen dat er maar weinig van zijn gemaakt en meestal bijzonder zijn.
kijk maar naar een Collector edition van een computerspel, bijvoorbeeld Fallout 3, de normale versie is gewoon het spel en niets meer.
maar de Collector edition heeft nog een extra dvd, een lunchbox en een beeldje van de Vault Boy.

eenkhoornjong schreef:
Nog een vraag: onder de kit van dragon staat 50 onderdelen. Hoeveel poppetjes zitten er dan in>?

dat zijn gewoon de aantal onderdelen die aanwezig zijn, je krijgt de de 4 figuurtjes die zijn afgebeeld op de boxart, achter op de doos zal waarschijnlijk de bouw instructies staan, als dat niet zo is dan zit er een a-4tje met info.


over je dio, leuk idee, is kijken hoe je het ga doen.
maar wat bedoel je met een huisje?
kan je misschien tekeningen maken om het duidelijker te maken?

als je het historisch correct wil hebben, dan zou je moeten uitzoeken of de Panzerwerfer in Normandië 1944 voor kwam, na al mijn onderzoeken over Normandië ben ik er nog niet een tegengekomen.

groeten
Robbert

_________________
Follow the man, Who follow the money
To the edge of the world, And beyond
Deadliest Catch
Shia. Sometimes, a Demon can be an Angel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2011 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Dag Eekhoornjong;

Zo hé, dat zijn beste plannen die je daar hebt. :shock:

Allereerst het voertuig.

Het is historisch correct.

Even een stukje geleend van www.missing-lynx.com.

Citaat:
When the western Allies first went into action against this weapon after D-Day, they too would learn about the effects of the multiple rocket launcher. American intelligence before D-Day pointed to the use of rocket launchers such as the Nebelwerfer by the German Wehrmacht, but besides that, they were overly unprepared for the effects of a mobile, armored, camouflaged, and highly destructive rocket launcher mounted on a halftrack chassis. The British and Canadians were the first of the western Allies to see the German rocket launchers in action against troop concentrations and Allied positions. The 7th Werfer Brigade was sent to Normandy from Beauvais after D-Day, and on June 10 it was in Falaise. The next day, the unit was about 10 kilometers from Caen. The unit was part of the attack on the Orne Bridge, which was a British held position over the Orne River. The 84th Regiment of the brigade, which was made up of the 83rd and 84th Regiments, had fourteen combat ready Panzerwerfers, and the 83rd had about the same. Some other Werfer units were the 101st SS Werfer Abteilung, 101st Stellungs-Werfer Regiment, and the SS Werfer Abteilung 102, which was part of the 2nd SS Panzer Division, Das Reich. The British were usually at the receiving end of the Panzerwerfers rockets in Normandy, but the 15cm Nebelwerfers were used in large numbers against American, British, and Canadian troops throughout the summer of 1944.


De moeilijkheidsgraad van de kit ligt, volgens de reviews, niet al te hoog maar de kit is nu ook weer geen makkie.
De reviews kun je gewoon op internet vinden als je deze eens wilt nalezen.

Ik heb nog wel wat links voor je gevonden op interpret met info over dit voertuig.
http://cybermodeler.com/armor/maultier/maultier.shtml
http://www.tomstockton.us/tanks_picture ... 143-c1.jpg
http://www.bramptonscalemodelclub.fsnet ... er42B1.jpg
http://www.panzermodellbau.com/index_at ... mur.html&1
http://home.arcor.de/rik.hartl/Modellba ... itaer6.htm

Citaat:
Maar nu het hutje:
http://www.modelwereld.eu/catalog/image ... %20nw..jpg
Het moet zoiets worden maar ik wil hem zelf maken.


Ik begrijp een klein beetje uit je plannen dat je het voertuig in de buurt van het hutje wilt gaan plaatsen en daar een officier in wilt gaan zetten die de boel in de gaten houdt. Klopt dat?
Maar waarom zelf maken? Ik kan natuurlijk niet in je knip kijken, dus vandaar de vraag. :wink:

Citaat:
Ik was van plan er wat geweren in te leggen met miss een officier of iemand die zit.
MIJN VRAAG IS DAAROM: Wie heeft ervaring met de kit van dragon? Zoja> is er dan een gast bij met een mooie pose bijv. zitten ofzo of een officier? OF natuurlijk iets anders moois voor in een hutje.

Nog een vraag: onder de kit van dragon staat 50 onderdelen. Hoeveel poppetjes zitten er dan in>?[/


What you see is what you get. De vier figuren zoals die op de doos zijn afgebeeld zijn ook de figuren die in het doosje zitten..
Dus als je extra dingen of figuren wilt hebben voor in het hutje zal je die erbij moeten gaan zoeken of kopen.

Nu even een rekensommetje.

1 voertuig
1 schuurtje
1 stenen muurtje
1 weggetje
4 duitsers
geallieerde poppetjes
en nog wat andere zaken zoals heggen en struiken om je dio kompleet te maken.

Poe, wat een werk. :shock:

En nu hoop ik niet dat je me verkeerd begrijpt want dat zou jammer zijn.
Zou je niet eerst eens met je voertuig gaan beginnen en deze helemaal afmaken?
Dan kun jij je daarna alsnog volledig storten op je diorama.
Je neemt een enorme hoop hooi op je vork. Dat kan ertoe leiden dat uiteindelijk geen van deze zaken afgerond gaan worden omdat het een erg langlopend (en slopend)project wordt.
Mischien beter om eerst rustig aan te beginnen en een beetje meer ervaring op te doen?

Maar, ik kan het natuurlijk ook mis hebben hé. :wink: :wink:

In ieder geval succes.

Greetz

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2011 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 jan, 2011 8:24 am
Berichten: 8
Woonplaats: Weerselo
Citaat:
Maar, ik kan het natuurlijk ook mis hebben hé


Ja eigenlijk wel :oops:

Ik heb al eerder voertuigen en figuren gemaakt, en ook al een proefdio in 1:72 maar dat was geen succes omdat de schaal gewoon te klein was in verhouding met bomen, huizen e. d. Voor de rest was het proefdio maken geen probleem maar ik had al vantevoren bomen / huizen gemaakt. Dat was geen succes :lol: Maar die kunnen wel goed gebruikt worden voor een dio in 1:35 ( niet dat ik dat nu doe ) maar ik denk dat deze schaal gewoon beter is voor mij.

kortom: ik vind dat ik er wel "klaar voor ben" :brouw:

Heeeeeel erg bedankt voor je hulp ! Ik weet nu zeker dat het realistisch is en dat ik britse / canadese troepen nodig heb!

_________________
Als ik val, dan sta ik op.
Als ik sta, dan val ik op!




Bezig met:
M730A1 Chaparral AFV Club
M163A1/2 Vulcan SPAAG Academy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2011 20:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
eenkhoornjong schreef:
Citaat:
Maar, ik kan het natuurlijk ook mis hebben hé


Ja eigenlijk wel :oops:



kortom: ik vind dat ik er wel "klaar voor ben" :brouw:


Dan is het toch helemaal top?
Ben ik effe blij dat ik er naast zit. :wink:

Maar zoals gezegd, veel succes en ik ben benieuwd.

Greetz

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2011 20:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Historisch correct is het zeker :brouw: (v00r zover een oorlog correct is 8) ) Een van de Werfers uit Bravo's verhaaltje (al zij het in iets minder goede staat :twisted: )
Afbeelding

_________________
If it ain't Dutch, it ain't much Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2011 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2007 19:11 pm
Berichten: 2103
Woonplaats: dordrecht
Dankje Bravo en scooby,
weer wat geleerd, ik was deze eenheden eigenlijk nog nooit tegen gekomen in boeken, (oorlogs/propoganda/speel)films en andere informatiebronnen.

maar ben benieuwd in de kit van de Panzerwerfer. en naar de inhoud van de kit.

_________________
Follow the man, Who follow the money
To the edge of the world, And beyond
Deadliest Catch
Shia. Sometimes, a Demon can be an Angel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 maart, 2011 6:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 jan, 2011 8:24 am
Berichten: 8
Woonplaats: Weerselo
Afbeelding

Hier zie je mijn plan!

Groetjes eekhoornjong :mrgreen:

_________________
Als ik val, dan sta ik op.
Als ik sta, dan val ik op!




Bezig met:
M730A1 Chaparral AFV Club
M163A1/2 Vulcan SPAAG Academy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement