Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 9:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 507 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 51  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 maart, 2018 17:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Dat nummer kan je samenstellen, dat is ook deels de bedoeling, dat blad is universeel en bruikbaar voor zowat alle US voertuigen uit die tijd en ja: die naam... die werd er destijds met de hand opgeschreven.(geschilderd)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 maart, 2018 18:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2809
Woonplaats: Dongen
Dat begrijp ik.

Ik heb nu een lettertype gevonden dat wel erg dicht in de buurt komt, en ik heb inmiddels decalpapier in huis.

Ik ga het zelf maken.
Met photoshop is de juiste schaal ook goed te maken dus dat moet goed komen. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 maart, 2018 19:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2809
Woonplaats: Dongen
Vandaag m'n handboor binnengekregen, op de foto naast de tank die ik ermee onder handen ga nemen. :)

Afbeelding

Vandaag ook bericht gekregen van Sjaak's Hobbyshop, voor de meesten hier denk ik bekend, dat mijn bestelling morgen binnen is, dus dan kunnen we echt verder. Dan komen de boren, m'n Duitse infanteristen en verschillende washes. :)


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op do 12 apr, 2018 18:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 maart, 2018 11:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2809
Woonplaats: Dongen
Gisteren voorzichtig begonnen met het aanbrengen van de schade aan de koepelrand door de voltreffer van de 88-er.

Afbeelding

De koepel staat nu voor het grootste gedeelte ook in elkaar. Het kanon paste er goed in. Dat was bij de Sherman M4A3 105 mm howitzer die ik hiervoor gebouwd heb, wel anders. Daar moest ik wat meer moeite doen om die er netjes in te krijgen.

Afbeelding

Hier is de binnenkant van de koepel te zien met het laadmechanisme. Het schilderwerk aan de onderkant van de koepelrand is nog niet naar mijn zin, dus daar besteed ik nog wat aandacht aan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op de laatste foto iets wat op een Sherman tank begint te lijken:
Afbeelding

Dit is uiteraard allemaal nog maar de basis als het gaat om het bouwen. De belangrijkste doelen die ik met dit model heb zijn het zo realistisch mogelijk neerzetten van de originele "After Hitler" Sherman tank en me ontwikkelen op het gebied van weathering.


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op do 12 apr, 2018 18:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 maart, 2018 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2809
Woonplaats: Dongen
Net weer wat leuke vorderingen gemaakt.

Allereerst was vanmiddag mijn bestelling binnen:
Afbeelding

Met de nieuwe boren de inslagen gemaakt van de 75-er aan de rechteronderkant van de romp:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Exit hole van een van de 75 mm treffers aan de linkerkant van de romp:
Afbeelding

Ik heb de tip van Silenoz toegepast om de randen kartelig te maken met een mesje. Op de foto's misschien niet goed te zien, maar dichtbij ziet het er echt vet en realistisch uit! Dank voor de tip!

Het schilderwerk aan de onderkant van de romp heeft nog wat aandacht nodig en ik moet nog wat gaten boren.
De bevestigingsgaten van de middelste bogie aan de rechterkant die nu mist bij de tank.

Verder de bovenkant van de romp en de koepel opnieuw geschilderd omdat ik niet tevreden was over het schilderwerk.

Ook de tracks verder geschilderd, die zijn bijna af.

Tot de volgende!


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op do 12 apr, 2018 18:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2018 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2809
Woonplaats: Dongen
Na een drukke dag vandaag toch nog een half uurtje kunnen knutselen.

De koepel voorzien van een aantal onderdelen zoals de luiken, het extra pantser aan de rechterkant en nog een aantal onderdelen:
Afbeelding
Afbeelding

Verder ook bezig geweest met het verder werken aan de schade aan de koepelrand van de 88 mm granaat:
Afbeelding

Hier de achterzijde van de tank met de lichten:
Afbeelding

Ook mijn zoontje van 6 vindt het leuk om te bouwen. :)
Hier de Sherman van papa naast zijn in aanbouw zijnde Panzerhaubitze 2000 van Revell 1:72:
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op wo 06 jun, 2018 12:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 maart, 2018 14:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7917
Woonplaats: Ingelmunster
Afbeelding

ik denk dat je deze plaat er volledig af mag schuren, toch zeker de boutkoppen na het boren...

Als ik zo de foto's van overloon bekijk lijken deze platen onderdeel van de bogey's.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 maart, 2018 14:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2809
Woonplaats: Dongen
Die foto is van de linkerkant van de tank en daar zitten alle bogies nog. Dus daar heb ik de middelste bogie inmiddels bevestigd.

Maar voor de rechterkant van de tank heb je gelijk. Die plaat moet eraf.
Bedankt voor het meedenken. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 maart, 2018 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2809
Woonplaats: Dongen
Vanavond bezig geweest met de tip van Silenoz en de plaats van de ontbrekende bogie gemaakt zoals te zien bij de originele "After Hitler" Sherman:

Het overtollige plastic weggeschuurd:
Afbeelding

De bevestigingsgaten geboord, helaas zitten ze wat scheef. Dat is wel jammer.
Afbeelding

Na het opnieuw verven. Te zien zijn de bevestigingsgaten van de ontbrekende bogie en de inslagen van de 75 mm voltreffers:
Afbeelding

Het schilderwerk van de tracks is nu bijna klaar.
Binnenkort starten met de weathering van de onderkant van de romp voordat ik daar dadelijk niet meer goed bij kan.


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op wo 06 jun, 2018 12:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2018 23:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2809
Woonplaats: Dongen
Vandaag weer wat vorderingen gemaakt met de mini-serie De Partizanen op de achtergrond om in de vibe te komen.

De tracks zijn helemaal geschilderd, aan elkaar gelijmd en bevestigd op de romp.
Ook de twee rompdelen zelf aan elkaar gelijmd.
De koepel zit nog los.

Afbeelding

Ook voorzichtig begonnen met het aanbrengen van modder op de tank met de weathering stick "mud" van Tamiya.

Afbeelding
Afbeelding

Op de twee foto's hierboven lijkt het door de flits van het fototoestel alsof er veel kleurverschil in het schilderwerk van de tank zit, maar dat is erg vertekenend.

Verder de tracks strak op de bogies gelijmd en de schade aan de koepelrand van de 88-er verder uitgewerkt.

Afbeelding
Afbeelding

Tot de volgende!


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op wo 06 jun, 2018 12:22 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 507 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 51  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement