Hoewel er op de foto's weinig nieuws te zien lijkt, toch best wel wat gedaan. Tijd is ook beperkt door veel werk op school, maar dat is nou eenmaal in deze periode. Met de examenklassen zijn we toe aan het werken naar het examen, een echt einddoel en dat is altijd leuk.
Ik heb de balken van schuim bovenop de bunker voorzien van een pleisterlaag. Net zo vaak aangebracht en bijgeschuurd tot ik tevreden was. Het kan nog steeds zijn dat ik over het dak camonetten ga leggen, maar daar denk ik nog over.
Daarnaast uiteraard weer verdergegaan met het aanbrengen van de bekistingsranden.

Bijna de gehele voorzijde van de bunker heeft nu deze randen. Ook op de rest van de bunker de randen afgetekend. Dat zorgt er al voor dat de grote klomp gips al meer op een bunker begint te lijken.
Ook op verschillende plaatsen al de grijze verflaag aangebracht en de dark yellow laag eroverheen, hoewel ik daar iraqui sand voor gebruik. Er is genoeg te schilderen, dus nu doe ik al de stukken waar het kan. Daarmee wordt de aanblik van de bunker ook weer een stukje duidelijker. Zo heb ik bij het bouwen van deze bunker genoeg afwisseling qua werkzaamheden.
De treden doe ik als laatste, want het is bij het bouwen af en toe makkelijk om hem op zijn kant te zetten, maar dat gaat niet meer zo makkelijk als de treden bevestigd zijn. Ik wil ook niet het risico lopen dat ze beschadigen of dat het pleisterwerk bij de treden beschadigt. Pas als de bunker voorzien is van alle bekistingsranden, ga ik de treden verder afwerken.
Er is een vraag die ik heb. Weet iemand of camopatronen bij bunkers ook op het dak geschilderd werden? Daar heb ik tot nu toe niets over gevonden.
Wat foto’s op volgorde van bouwen: