Ik heb tijdens de herdenking van 80 jaar bevrijding inspiratie opgedaan om een diorama te maken van de bevrijding van Mesch. In mijn gedachten heb ik ooit eens een foto gezien van een auto die Mesch binnengereden kwam over een veldweg. Die foto heb ik nooit kunnen terugvinden, maar wel een foto van de herdenking.

Deze auto is de Command Car en ik heb hem gebouwd middels de Italeri doos. Ik moet daar nog details op aanbrengen, zoals de attributen aan de voorkant bijvoorbeeld, maar de basis staat. Op de figuren wil ik de insignes van de Old Hickory division aanbrengen. Die heb ik zelf uitgeprint. De schaal is 1:35.
Zo ziet de weg er nu uit (winter en geen zomer natuurlijk)

Tot nu toe heb ik dit als diorama, maar moet er nog verder aan werken.

Nu heb ik wel wat vragen waar jullie me misschien mee kunnen helpen:
- Waar kan ik 'custom' witte decals krijgen? Ik heb geprobeerd door de achtergrond dezelfde kleur te geven als de auto, maar toch ziet het niet helemaal goed uit.
- Hoe kan ik het beste de zijkanten van de weg bekleden? Ik ga eerst met klei de ondergrond maken, maar dan met een kant en klare grasmat of zelf het gras en ander groen strooien?
- Kan de lopende soldaat niet beter achter de auto? Dat lijkt me realistischer, maar dan valt hij wel een beetje weg met de auto voor hem.
Dank jullie.