Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2021 19:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
Zo, dat was ook weer zes weken inactiviteit... Excuses voor de trouwe volgers, drukte en chaos blokkeerden de weg!
Ik heb wat tussenstappen niet gefotografeerd, maar dit is waar ik nu ben.
photo 528232
photo 528231
photo 528230
photo 528229
Wat er gedaan is sinds de laatste foto's:
1) een clear coat om de sand yellow af te dichten
2) De decals aanbre... OH NEE, DE DECALS ZIJN KWIJT! nou ja, goed, dan maar zonder. Ik was niet van plan markeringen te verven, tenzij iemand een voorbeeld heeft van markeringen uit de losse hand op een duits voertuig.
3) Een pinwash met Mig enamel wash- Dark Wash
4) Chipping met Ammo Mig Chipping color
5) Tools geverfd. De brandblusser is rood gemaakt, ook al was dit nooit in real life, maar het geeft toch een pop of colour, en dat vind ik leuk :)
6) Een eerste ronde roestpigment is aangebracht. Dit ga ik nog bijwerken qua kleurenverdeling en intensiteit, maar de basis is er.

Het diorama is nog amper veranderd voor zover ik weet.
Ik heb nog wat problemen met de tracks qua pasvorm e.d., die ga ik binnenkort fixen.


S.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2021 13:48 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Chipping vind ik goed geslaagd, misschien iets te heftig op de side skirts maar dat is meer persoonlijk. De hoeveelheid roest op je tracks is echter totaal onrealistisch. Een tracklink met zoveel roest zou je alleen vinden als je nu, ruim 70 jaar later, met een metaaldetector het slagveld in zou gaan. Kijk maar eens naar goede kleurfoto's van bijvoorbeeld de Panther van het museum uit Saumur. Dat ding rijd nog zo nu en dan nog. Een rupsband wordt gepolijst door alle modder en wrijving van de wielen op de rups en kan dus nooit zo'n kleur krijgen. Een correctere kleur zou een donkere metaal tint zijn met wat modder en kleine beetjes roest.

Nu lees ik ook dat dit een soort basis laag pigment is dus misschien is het bovenstaande ook wel geheel overbodig maar ik dacht ik zeg het alvast even. Verders ziet het er goed uit hoor! :brouw:

Succes,



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2021 16:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi, leuk je stijl en niet alleen dat. Je ziet echt dat je de heersende technieken toepast. Ikzelf denk dat als je consequent blijft ook al is het een beetje “overdone”, het niet echt opvalt of je er in ieder geval prima mee wegkomt;) grts, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 dec, 2022 20:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Heyhoi, nog vertrouwen in de afronding van het ding? Als het je hobby nog is, want het kan sowiesonwel wat perspectief geven voor een volgende idee of volgend projectje. Als het gaat om het voertuigje zelf zou ik eeder voor een nummer gaan dat ik nog wel heb voor je dan voor
een Duits kruis qua zijkanten of ook achterzijde. Groetjes , Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 dec, 2022 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
Anne schreef:
Heyhoi, nog vertrouwen in de afronding van het ding? ...


Ik heb tegenwoordig weinig tijd, vanwege de studie. Maar ik zal mijn familie even vragen of ze mooie eindfotos van de tank willen maken (de tank staat in mijn ouderlijk huis, ik zit op kamers). Ik zal ze tzt posten.

Mvg, Sven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 dec, 2022 13:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
goed, eerst mijn oprechte excuses voor het feit dat dit de zoveelste keer is dat ik een onderwerp enthousiast ben begonnen, maar voor het eind ben gestopt. De anti-climax als je de meest recente reactie bekijkt en ziet dat dit middenin het proces is, is altijd erg jammer. Daarom heb ik mijn best gedaan om even mooie foto's te maken (die verschrikkelijk waren om te uploaden; de upload faalt eerst drie keer voordat hij werkt. komt dit door hoge resolutie/grote bestanden?)

Allereerst een foto van hoe mijn bureau eruitziet op dit moment. Zoals kan worden gezien heb ik nu eindelijk tijd om heerlijk wat te bouwen in de koude dagen.

photo 570093

Hier de Jagdpanther. Het diorama wat ik in dit verslag aan het maken was, stond voor een lange tijd half afgemaakt in mijn vitrine, maar ik was er alles behalve tevreden over. Afgelopen zomervakantie had ik de moeite genomen om de tank eraf te slopen en 'm een vignette style basis te geven.
De ondergrond is een stuk aangespoeld hout wat ik aan de dijk heb gevonden (ik woon 100 m van de zee vandaan). Deze basis maakt het diorama op zich ook al interessant, maar het trekt naar mijn mening niet te veel de aandacht van de jagdpanther vandaan. Dit heb ik altijd al eens willen proberen als basis, en ik ben erg tevreden! Ik lees even terug in dit bouwverslag, en inderdaad, ik ben het ermee eens dat de chipping op de Schurzen heftig is. Ik ga dit niet meer veranderen, dit was mijn progressie op dat punt in mijn leven, en ik vind het erg leuk om te zien in de modellen hoe ik beter word in bouwen.
photo 570109
photo 570110
photo 570118
photo 570117
photo 570124

Ik wil jullie graag nog met een aantal bonusfoto's voorzien om het goed te maken. Deze horen niet bij dit onderwerp, ik hoop dat de admins mij dit vergeven!
Beide zijn ook 1/72 tanks, die ik deze vakantie heb weten af te bouwen.
De eerste is een T-34/85 van Zvezda, die ik voor €5,50 heb weten te kopen. Ik heb er een aantal modificaties op gescratchbuild, zoals het iedereen betaamt als ze zo'n slechte kit kopen ;)
De boomstam is gemaakt van een recht stuk sprue deze keer, en de zijtakken heb ik gemaakt van stretched sprue, de waxinelicht truc. De volgende keer ga ik waarschijnlijk weer de aloude techniek gebruiken van een kwaststok met gaatjes erin en ijzerdraadjes, want als je plastic zijtakken gebruikt... Die breken vaak af zeg maar, heel irritant.
All in all ben ik supertevreden over dit kleine dioramaatje!
photo 570128
photo 570129
photo 570130
photo 570131

De laatste is alleen een tank: de Jagdpanzer IV L/48 1/72 van Dragon. Deze heb ik vorig jaar van mijn huisgenoten voor mijn verjaardag gekregen, wat ik erg op prijs stelde! Hier heb ik niet zoveel over te vertellen, behalve dat ik het resultaat ook weer heel gaaf vind, vooral dat de paintscheme gelukt is! Echt een pareltje in de vitrine. Nu ik de foto's zie, zie ik wel een missende antenne denk ik... hmm. De jagdpanther heeft 'm wel trouwens, maar die is heel kort.
photo 570125
photo 570089
photo 570127

Dus dat was wat ik voor jullie te bieden heb. Ik hoop dat dit onderwerp nu een ruime voldoende krijgt qua afronding, al is het een beetje aan de late kant. Intussen zit ik al heel lang hieraan te typen, want dat albumsysteem van dit forum werkt voor geen meter mee bij mij...

Ik hoor jullie reacties graag!

met vriendelijke groet,


Sven V.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 dec, 2022 13:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
Het is wel duidelijk dat ik van heavy weathering hou zie ik nu :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 dec, 2022 20:09 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Mijn complimenten voor het Jagdpanther vignette zo die nu is, het hout is van zichzelf al mooi, maar het is echt een prachtige combinatie.

Je T34 diorama vind ik ook mooi, een echte Oost Europese setting en de verwering, aangebrachte (?) structuur etcetera doet veel.

Voor wat betreft het plaatsen van meerdere projecten in 1 topic. Ik zou er zelf voor kiezen om voortaan gewoon voor ieder object een topic aan te maken.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 dec, 2022 20:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Heel vet kerel, mooi omgevingkjes (woord?) succes met de volgende en je stukje studie

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement