Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 dec, 2021 12:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 jan, 2019 15:59 pm
Berichten: 167
Ha Bas

Ook ik kijk met een schuin oog naar de “ meesters”
Ik blijf net als jij proberen en oefenen.

Succes en we zien je voortgangen wel verschijnen

Jan Wim Buijk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 dec, 2021 14:03 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Eh BAs
Gaat zeker de goede kant op. wat ik zelf mooier vind om te doen is wat meer spelen met het licht, nu heb je wel highlights en shadows, maar die zijn bijna overal van dezelfde gradatie
Probeer nu eens om de 12 o'clock methode te gaan hanteren, oftewel, waar valt veel licht om 12 uur smiddags. Dus schouders en armen mogen aan de bivenzijde lichter, eventueel schouderbladen, bij zittende figuren moegen de bovenbenen ook meer licht krijgen. Werk je met een glazing van geel/lichtgroen, in een wintersetting lichtblauw, is dit prima te sturen
Schilder ook eens een naadje of bovenzijde naad van zakken en zo eens in met een lichte kleur, pas iets meer gradatie toe in je highlights, je zal zien dat je figuur nog meer gaat spreken dan nu

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 dec, 2021 11:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Thanks Bert voor je feedback.

Gisterenavond maar meteen eens geprobeerd op een ander lid van de mortier crew. Zal de getoonde Duitsers ook nog eens bewerken met die techniek.
Je hebt me al eens eerder op die techniek gewezen en heb hem bij het Village Fighting project ook gebruikt en dat werkte wel.
Ik vergeet regelmatig dat ik die techniek ken. :mrgreen:
Ben elke keer weer blij dat ik de shading en highlights behoorlijk vloeiend op mijn figuurtjes krijg. Dat blijft een uitdaging. Daar moet ik elke keer m'n hoofd goed bij houden. 8)
De gradaties waar je het over hebt, zijn een mooie uitdaging om weer een stap verder te gaan met m'n figuurtjes.
Binnenkort weer foto's met het resultaat.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 dec, 2021 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Ben het meteen maar eens gaan proberen op het vierde crewlid van de mortierploeg.

Is dit een beetje wat je bedoelt Bert?
Ik heb de bovenkant van zijn linkerbovenbeen met een nog lichter gemaakt field grey bewerkt evenals zijn schouders en de bovenkant van zijn armen.
De onderkant van zijn armen heb ik donkerder gemaakt. Hier en daar zal ik nog wat moeten blenden denk ik, maar ik ben vooral benieuwd of ik de 12 o’clock techniek een beetje snap. :D

photo 548479

photo 548480

photo 548481


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 dec, 2021 10:20 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ja, je snapt het, je ziet dat de figuren ook meer 3D gaan worden, visueel gezien. Het is niet altijd goed te beoordelen van een scherm (zie disclaimer) maar ik stel dan altijd de vraag, vind je hetzelf nu ook beter?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 dec, 2021 11:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Bedankt Bert voor het meekijken weer. Ik vind het zelf ook beter.
Als ik aan het figuurschilderen ben, zit ik de helft van de tijd met het figuurtje in mijn handen om te kijken waar ik moet schilderen en om te kijken hoe het oogt als ik iets ingeschilderd heb.
Ik merk dat ik het verdunnen en in laagjes aanbrengen steeds beter in de vingers krijg. Dat scheelt ook echt een stuk.
Een tijdje geleden zat ik vast met de figuurtjes. Was niet tevreden over de kleur van de highlights, hoe ik ze ingeschilderd had, inlijning was achteraf te licht. Ik vond het helemaal niks. :? Ben blij dat ik ze weer op de rit heb.
Tot de volgende update, wanneer die ook moge komen. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 dec, 2021 19:44 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Hou ze eens voor de spiegel of bekijk ze onder ander licht.

Als ik denk, het lijkt niet gaat die subiet de ovenreiniger in. Ik heb geleerd dat je het dan zelden nog goed komt

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 dec, 2021 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Aan het gezicht gewerkt van deze Duitser. Ik stel de gezichten altijd uit, omdat ik er altijd een beetje tegenop zie, hoewel ze me tot nu toe best wel behoorlijk afgaan.
Deze vind ik ook behoorlijk gelukt. Wellicht wel hier en daar wat meer blenden.
Volgens mij een goede basis om met de rest van de gezichten verder te gaan.

photo 549198

photo 549197


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 dec, 2021 11:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Erg mooi,
Misschien nog een laatste highlight op randjes van de zakken enzo doen. Dan springt het er net nog ietsjes meer uit. Kan ook aan de foto liggen dat je dit niet ziet

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 dec, 2021 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Mooi Bas, zoals je weet volg ik je werk vaak stilletjes maar zeker niet zonder interesse.
Ik heb nu een simpel vraagje. Ik zie dat je met Vallejo verfjes werkt, hoe veel verdun je deze als je ze gaat kwasten?

Ik vind de opaciteit(?) van je verfwerk erg mooi en kleurnuances mooi vloeien.
Ik ben een beetje aan het oefenen op wat figuurtjes en ik vind dat de verf vaak te snel droogt óf zo verdund is dat het niet lekker verft.
Of is het werken met een "wet palet" de sleutel?

Ga zo door!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kannonier en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement