Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 19:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 26 jun, 2013 1:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Na gister eerst wat overspray te hebben weggewerkt, wat me nog niet eens heel erg tegenviel, gewoon Vallejo air met een kwastje in een paar laagjes er overheen smeren, vandaag verder met een ander delicaat klusje.

Laten we zeggen, het 'neusje van de zalm'.

Wederom flink wat inpakwerk om de neus zo goed als het kon te voorzien van een laagje olive drab (vallejo 71043). Omdat ik het op mijn Britse WAH-64 wat aan de licht kant vond heb ik 10 drupjes OD gebruikt en 1 drupje zwart. De neus had verschillende krommingen, dus eerst een heel dun tapeje er langs. Vervolgens steeds breder om uiteindelijk met aluminiumfolie het grootste deel af te dekken. Ook hiervoor had ik achteraf zoiets van, die neussectie had later gemonteerd moeten worden. Bij de Academy-kit kan dat, bij andere merken is het één geheel en kun je niet anders, maar het had handiger geweest om pas later de neussectie aan te brengen. Ook de PNVG en de launchers moesten deze kleur hebben. Als de heli en de neus dezelfde kleur heeft, dan maakt het niet uit of de neus later wordt gemonteerd.

Afbeelding

Net na de sproeisessie:

Afbeelding

Het 'neusje van de zalm' uitgepakt. Op de voorzijde van de FAB (Forward Avionics Bay) lijkt nog wat grijze overspray te zitten, maar met het blote oog zie ik niks, waarschijnlijk de weerkaatsing van het flitslicht.

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jun, 2013 13:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Strak werk René! Dit wordt wel een gaaf ding zo, ook al heb ik weinig met heli's...

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jun, 2013 17:35 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dat neusje breekt het geel wel leuk moet ik zeggen.

Wat het spuiten betreft, als je freehand spuit moet je ook goed je 'hoek' in de gaten houden. En nog belangrijker, je verdunning.
Gewoon oefenen dan krijg je het vanzelf in de vingers.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jun, 2013 19:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Tja, camo spuiten is echt een lastig klusje. Ondanks alles vind ik het helemaal niet raar. Ok, overspray, maar dat is wel weg te werken.
Ik heb wel de indruk dat het grijs op de staartboom niet helemaal lekker recht loopt. Het is alsof er wat bochten in zitten die er volgens mij niet horen.
Dat is bij deze foto, binnen in de cirkels even aangegeven..
Afbeelding

Ben benieuwd hoe dat in het echt lijkt, en of het uberhaupt opvalt.

het begint absoluut een moddevette kist te worden met al die snesoren en zo. :D

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jun, 2013 13:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat is bewust gedaan. Op de brandstoftank zit ook wat een hobbelige overgang (in het echt), dus op de staartboom ook gedaan door de tape in een lichte golfbeweging te snijden. Wel scherp dat het je opvalt. Of het in het echt rete-strak is of lichte golf, is mij om het even, het ziet er goed uit.

Gisteravond heb ik alles in de glans-lak gespoten (spuitbus Action). Lak is in 10 minuten droog, dus kan dit weekend de decals aanbrengen en details inkleuren.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 jun, 2013 10:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Eerste decals aangebracht - wat een drama. Aftermarket van Hi-Decal-Line knalt in meerdere stukken uiteen. Dus de mooiste gele 'V' heb ik moeten vervangen door een 2e keus. Decals moeten ook heel erg lang weken om los te komen. Verder gebruik ik nog wat van de Academy-kit zelf en nog wat lefties van Italeri en Revell. Waarbij die van Italeri er het beste opgaan. Maar goed dat ik onlangs wat 'SET' heb aangeschaft. Ook de 'SOL' vloeit overdadig. Wanneer ik klaar ben ben alle decals weet ik niet, het registratienummer en squadron-badge wil ik zelf maken.

Het eerste resultaat is vanmiddag te aanschouwen tijdens de IPMS bijeenkomst in Ureterp.

Domper voor de anderen, foto's volgen later :evil: :evil:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 jun, 2013 10:33 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ben benieuwd! De einddatum 4 juli haal je wel lijkt me.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 jun, 2013 10:40 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ai, dat is inderdaad balen... De datum is nog niet opgeschoven daar ik nog niks concreets terug heb van het mod. team.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 jun, 2013 10:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik doe m'n best, maar ben nog (lang) niet klaar met de decals.

Verder, de hoofd- en staartrotor moeten nog in elkaar gelijmd en geverfd worden. Details moeten nog geverfd worden. Gun moet nog voorzien worden van extra 'wire-deflectoren'. Load-out moet nog aangebracht worden. Ik wil ook nog een wasje aanbrengen.

Verder heb ik ook nog iets van een sociaal leven, dus ik moet de aandacht een beetje verdelen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 jun, 2013 11:30 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Zeker moet je die aandacht verdelen maar met de finish in zicht zou het toch mooi zijn om het in de galerij te hebben staan!!

Kom op!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement