Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 jul, 2013 22:36 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Je maakt er wel werk van zeg! Ik heb helaas geen idee hoe lang dat moet drogen... Ik heb hier zelf geen ervaring mee.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jul, 2013 1:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zoals de Israëliers wellicht zullen zeggen, 'zonder slag of stoot is er niks aan', de decals zitten er op. Had ik ze mooi in Paint gemaakt (Times New Roman), vervolgens een witte streep van boven naar beneden door de cijfers, als plaatje in Word geplakt en op maat gemaakt. Vervolgens proefplotje op gewoon A4, zodat ik weet waar een stukje decalvel moet komen (fixeren met tape), printen en sealen met Liquid Decal Film. Anderhalf uur laten drogen en gepoogd om ze aan te brengen. Bleek dat ik ze op wit decal papier had geprint i.p.v. transparant decalpapier. Tja, dan moet je nog eens.

Het is nu 01:30 uur en de decals zitten er op, en ik moet zeggen, ik ben meer dan tevreden. Er was nog wel flink wat SET voor nodig, op een of andere manier, plakt het decalpapier (nog) niet zo lekker.

In de tussentijd dat het 2e setje registratienummers lag te drogen, heb ik wat klein spul aangepakt. Nog een handgreepje aangebracht, pylonen aan de brandstoftanks en launchers gelijmd. Hell-fire-raketten aan de launchers gelijmd. Het 30 mm geweer wat opgeleukt met dun koperdraad, wat een 'wire-deflector' voor moet stellen.

Morgen, euh, vandaag nog wat bijstippen en dan het model sealen met nog een glanslaag. Dan verweren, dan de matte laklaag en dan de kleine dingen nog aanbrengen.

Wordt spannend, de 4e juli. Ik doe er in ieder geval mijn uiterste best nog voor.

Is het 'tot' of 'tot-en-met' de 4e juli?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jul, 2013 9:31 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Doe maar rustig aan René hoor. De verlenging is er al door....

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jul, 2013 12:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Oef, dat scheelt weer. Kan ik hem wellicht in het weekend af maken. Mijn oudste zoon is op zomerkamp (Scouting) en mijn vrouw gaat 2 dagen varen. Blijf ik over met beide andere kids. Ik wil zo-wie-zo even een dagje weg met hun, maar de avond is dan mooi voor mij :twisted: :twisted:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jul, 2013 20:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
misschien, als het allemaal wat mee zit, kom ik zaterdag avond ook wel ff knutselen.
e.e.a. hangt af van mijn thuisfront en hoe het er vrijdag aan toe gaat. (iets met rock werchter vrijdag...)

u hoort van mij. Neem wel wat knutsel spullen mee als het uitkomt.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jul, 2013 12:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Is goed, bellen we nog wel even over. Vaarweekend van de vrouw staat overigens nog even op losse schroeven, vanwege lekke boten.

Gisteravond voor het eerst weer wat gesport, daarom niet zoveel gedaan. Alleen de decals geseald met een laklaag (glanzend). Op naar de verwering / wash.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jul, 2013 18:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Maar even een 'sneak' preview plaatsen. Per slot van rekening hebben we een visuele hobby.

'822' dus zelf gefabriceerd.

Afbeelding

Foto is uiteraard erg 'vergroot', maar op de foto zie ik nog wat lucht onder het registratienummer. Ga nog even proberen om met een scherp mesje wat keepjes in de decal te snijden en er dan wat SET/SOL op te smeren voordat de eindlaag er op komt.
Afbeelding

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jul, 2013 20:13 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Het ziet er erg strak uit René, ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, succes! :)


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jul, 2013 20:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Mooi René! Ik ben benieuwd hoe die er uit gaat zien zonder masks op de ramen. Nooit bang dat er toch verf onder loopt?

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jul, 2013 20:39 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
tsjopper bob schreef:
Maar even een 'sneak' preview plaatsen.


Ook wel teaser genoemd :lol:

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement