Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 13:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 jun, 2013 17:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
En we zijn weer een stapje verder! De werkjes die nu komen en gedaan zijn bestaan voornamelijk uit het aankleden van het dio, stof doe ik pas helemaal op het eind om alles dan goed naar elkaar te kunnen trekken. Allereerst heb ik een stuk of 10 lege hulzen gemaakt van koperbuis. Dit is ongeveer 2 mm. Eerst heb ik met de punt van een mes de wand dunner gemaakt en vervolgens aan het uiteinde de bovenkant wat dunner geschuurd, de achterkant gedicht met een druppie houtlijm en vervolgens de achterkant met e druppie verf weer in de goede kleur gezet. Op de foto's ziet het er natuurlijk weer niet uit maar in het echt is het behoorlijk overtuigend:

Afbeelding

Afbeelding

En die dingen zijn dan ongeveer zo groot, dus kan je er in het echt niet over vallen en zijn ze goed genoeg:

Afbeelding

Vervolgens nog wat buitenfoto's gemaakt. Ik heb de doekjes ingekleurd en ook de schoentjes een bruin kleurtje gegeven, die moeten nog wel een drybrush krijgen. De twee doeken ik de voorste bak doe ik niks meer aan, die zijn af. De doek achter de tank twijfel ik aan, eerst wilde ik deze expres zo licht hebben om er bloedvlekken in te maken maar nu twijfel ik, kan ik daar wel een realistisch resultaat mee behalen? Graag jullie hulp daarbij. Ook heb ik de zandzakken voor de tank een wat lichter kleurtje gegeven, kijkt u maar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laat maar horen wat jullie er van denken,

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jun, 2013 18:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Ik zou met de zandzakkies een beetje spelen met de kleuren, sommige een donkere tint geven, andere weer een lichtere tint. Dit geeft denk ik een mooier effect dan alle zandzakkies in 1 kleurke. Mooi hulsje trouwens, heb je ook een idee hoe ik die krengen kan maken voor een bren gun in 1/35? zijltje voor de dooie menskes zou ik wat donkerderder maken, en met een bijna niet opvallende kleur voor het zijlkleur, toch wat bloedvlekken maken.

word leuk trouwens :brouw:

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 jun, 2013 19:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Hoi Nicky, bedankt voor je reactie. Ik was het eens met de zandzakken en ben daar dan ook gelijk mee aan de slag gegaan. Ik heb een wat geligere (meer gele) kleur genomen en heb daar vervolgens verschillende kleurspelingen op gemaakt. Daarna heb ik ook met de drybrush nog verschillende kleurtjes gebruikt, zelf vind ik het mooier zo:
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het expres heel subtiel gehouden, daarnaast zie je het op de foto's een stuk minder dan in real-life, maar dat blijf je houden. Vervolgens wilde ik een klein beetje stof toe voegen om te kijken hoe het er uit zou gaan zien. Ook dit wilde ik heel subtiel doen om zo de chips zichtbaar te houden en ervoor te zorgen dat het nieuwe van de tank bewaard blijft. Het is helaas hast niet vast te leggen op de foto terwijl het er in het echt mooi uitziet, ik heb het extra pantser rondom het schild bewerkt, misschien wordt het nog wel iets zwaarder...
Afbeelding

Daarna de voetjes even een drybrsh gegeven:
Afbeelding

Toen wilde ik even zien hoe de hulzen er uit zouden gaan zien op het dio:
Afbeelding

Afbeelding

Ze liggen nog niet vast maar meer even voor het idee, ik vind het zelf erg gaaf. Ook het doekje heeft een ander kleurtje gekregen:
Afbeelding

Hier heeft 'ie pas 1 laagje gehad, op de tweede foto hieronder zit het tweede laagje erop, deze is nog nat, vandaar het glim-gedoe...
Afbeelding


Laat maar horen,

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 jun, 2013 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Hoi Arjan... Dat wordt een heel creatief tafereel hoor, erg mooi gedaan!
Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als er een zandstorm over geraasd is.. :brouw:

gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 jun, 2013 21:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Ha Mark, dankjewel voor de complimenten, gelukkig hoef je niet lang te wachten op je 'zandstorm'... :lol:

Want dit:

Citaat:
Ook dit wilde ik heel subtiel doen om zo de chips zichtbaar te houden en ervoor te zorgen dat het nieuwe van de tank bewaard blijft.


klinkt natuurlijk heel leuk maar eigenlijk vind ik een lekker stoffige tank veel leuker, zo dus:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn niet zo heel denderend zie ik, maar daar komen nog wel een keer anderen voor in de plaats. Als je heel goed kijkt zie je achter de tank alweer het volgende mini project, maar later meer daar over.

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 jun, 2013 22:08 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Zo met dat stof vind ik het al een heel stuk 'levendiger'.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 jun, 2013 6:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Dankje Heico! Ik vind 'm zelf ook een stuk leuker zo. Daarnaast heb ik nog ander leuk nieuws. Dragon setje 3001 Israeli Paratroopers is op weg om hier bezorgd te worden, er zullen dus nog een paar figuurtjes bijkomen! Hoeveel precies weet ik niet, dat zien we wel...

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 jun, 2013 20:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Allo hallo! Ik ben uit school weer lekker aan het pielen geweest. Ik wilde nu graag de rand bruin verven. Na een mooi kleurtje gekozen te hebben begonnen met verven:
Afbeelding

Heu, wat is dat stapeltje dozen? Dat is dit:
Afbeelding

Een stapeltje dozen en papieren die door de Syriërs zijn achtergelaten, waar benzine overheen is gegooid maar war nog niet is aangestoken. Misschien geheime documenten? Wie weet. Ik heb daarna door middel van verf en nep-water de benzine vlekken na gebootst, de jerrycan moet nog geverfd worden. Ook het doekje waar de mannetjes onder liggen heeft een drybrush gehad, hier moet nog wel flink wat stof op:
Afbeelding

En toen was het tijd voor een stel mooie buitenfoto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier moeten nog wel een paar bruine puntjes op de zandzakken weggewerkt worden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Laat maar horen wat jullie er van denken, zelf vond ik het aardig geslaagd,

Arjan

--------------------------------------------------------------------------------------------------

EDIT: Dit is het setje met figuren dat ik heb besteld, ik zal ze niet allemaal gaan gebruiken vanwege geen ruimte, tijd en zin maar een stuk of twee wel:

Afbeelding

Dit setje schijnt wel ietwat moderner te zijn dan '67, maar dat komt goed.

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 jun, 2013 21:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 sep, 2012 17:20 pm
Berichten: 211
Lekker bezig, Arjan! Het is en blijft een mooie setting, maar toch denk ik dat er veel meer uit de Panzer IV gehaald kan worden. Met wat simpele washes en oplichting/drybrushing van boutjes kan je een hoop extra diepte in het voertuig krijgen. Verder denk ik dat als je nog wat verder gaat in verweren je met behulp van olieverf hele mooie effecten kan krijgen met het maken van vuil- en roeststrepen. Ook verdiend een voertuig als dit wat heftigere chipping. Duitse Panzers hebben hier zeker in de woestijn heel erg veel last van en helemaal omdat hij door de Syriërs groen is geverfd, is het zeker realistisch om de oorspronkelijke basiskleur terug te laten komen onder het groen. De stof op het machinegeweer ziet er ook niet echt uit als stof, het lijkt nu meer op een stofkleurige drybrush dan op opgehoopte stof in de hoekjes. Opgehoopte stof kan je vrij simpel met verdunde verf maken en dit in de hoekjes en gleufjes te laten lopen.

Iets voor de volgende keer: de doeken waar de lijken onder liggen zijn wat te dik, die zou ik de volgende keer nog wat dunner proberen te maken.

De dozen en papieren met benzine eroverheen is een prachtig idee en mooi uitgevoerd!

Succes verder met deze! :P

Groetjes,

Maarten

_________________
Afbeelding
On the workbench:
Tiger I Late Normandy 1944 1:35 - Dit project kunt u wederom bekijken op het TWENOT-forum en op modelbrouwers.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 jun, 2013 21:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Hoi Maarten, bedankt voor je reactie. Ik ben het aan de ene kant wel met je eens en aan de andere kant ook weer niet. Waarom wel? Voertuigen in de woestijn slijten inderdaad behoorlijk snel en kunnen behoorlijk beschadigd en vies worden ja, voorbeelden genoeg te vinden op Google Afbeeldingen. Waarom niet? De Zesdaagse Oorlog duurde, verrassend genoeg, 6 degen. Dit was de eerste oorlog die deze laklaag zag, zal er dan ook al zoveel slijtage optreden in zo'n korte tijd? Maar goed, dat ga ik nu niet meer veranderen. Ik heb nu wel echte Abteilung olieverf van Mig besteld dus ik wil er wel flink mee gaan oefenen, ik vind het zelf ook wel wat hebben, de volgende zal dus waarschijnlijk een olieverf oefenproject worden. Die doek over de figuren heen is misschien inderdaad wat dik, maar zoals het nu was had ik al bibbervingertjes dat 'ie zou scheuren, leerpuntje voor de volgende keer. Blij dat je de doosjes ook geslaagd vind, ik was er nog niet 100% zeker over...

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement