Nou hier zijn die after wash foto's... en hij is eigenlijk -zo goed als- klaar...
Ik ben een beetje lomp geweest... met het spuiten van de matte laag is het cockpit kapje van het model gevallen, en precies onder mijn rechter maat 44 terecht gekomen toen ik die op mijn laminaatje plantte....
Vernaggeld... (nu) niet zo veel aan te doen.... Ik ga me eens wagen aan een aftermarket vacform kappie, misschien dat dat nog wat kan worden... Dat lukt alleen niet voor de (ook door mij zelf) gestelde tijdslimiet van 4 juli.... maar ja, sh*t happens hè....
Overigens is ook de (blijkbaar heel dunne) wash onder de tape gekropen aan de binnenkant.... het meeste zal ik wel weg krijgen, maar netjes zal dat ook niet worden... reden te meer om de after market kap uit te proberen...
Maar voor dat die foto's langskomen eerst maar even een klein tussenstapje laten zien, ik heb de oil dot fading methode maar weer eens losgelaten op mijn modelletje...
Mooi om voor mijzelf een vergelijking te doen met het resultaat van de Hind uit de vorige groepsbouw, omdat de kleurstelling veel donkerder is en er aan de onderkant aluminium op zit... hopen dat ik dat niet verknal...
Dus weer wat kloddertjes oliekleur op een kartonnetje en met kleine en grote kwastjes en terpentine in de weer....
Vervolgens de matte laklaag erover gesproeid, en de laatste detaildingetjes erop / eronder...
Dus nu nog even wat mooi weer fototjes fabrieken en kijken of ik die canopy nog kan versieren.... zucht... echt een domper zo op het eind...
Wel de eerste vlieger van 'de andere kant' volgens mij toch? Hopen dat die dikkerd van Gerald er nog bij komt
gr. Mark