Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2013 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Thx people!

Ik ben ook wel wijs met de PE en dan met name de flaps ja... ben benieuwd als het straks allemaal in elkaar zit...
Ik zal flink met de P+ of anders glanzende lak (iets dikker) in de weer moeten om het een beetje van gelijke glans te krijgen. Het is nu inderdaad een beetje een raar gezicht, alsof ik het patroon uit een groen viltje heb geknipt en het er dan opgepritt heb... :)

Ik twijfel of ik eerst de boel ga bijwerken en dan vervolgens ga afplakken voor de onderkant, of dat ik het andersom doe... Vind het ook zonde als ik het nu bijwerk en vervolgens weer beschadig met de volgende laag tape...

gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 mei, 2013 10:15 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Heb je nog een update voor ons? :)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 mei, 2013 8:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
In ieder geval textueel,

Ik ben de afgelopen tijd wel met kleine stapjes verder gegaan,
Ik heb de onderkant in Xtracolor X38 RAF High Speed Silver gespoten nadat ik de PE flaps er op / onder heb gemonteerd, daarna een bijwerkronde in diezelfde kleur gehouden, en begonnen met het landingsgestel e.d.
Ik hoop dit weekend de bijwerkronde voor de bovenzijde af te maken en de wielbakken etc. een iets afwijkende kleur aluminium te geven.
Foto's zullen binnenkort volgen.

gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 jun, 2013 14:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Daar is ie weer eens eindelijk....

Geweldig druk geweest, en ik ben het eigenlijk nog steeds tot half juli zo'n beetje, maar op de spaarzame momentjes toch steeds wat aan de Hunter kunnen doen.

Waar was ik ook al weer gebleven...
Oh ja... ik was mezelf aan het afvragen of ik eerst de onderzijde zou spuiten en daarna de bovenkant zou bijwerken, of andersom.

Het is optie 1 geworden. Eerst de PE stukkies onder de vleugel gemonteerd en wat pootjes voor het landingsgestel geïnstalleerd, de overige onderdeeltjes voor het onderstel ook schoongemaakt en ter voorbereiding ook alvast op een stukje tape geplakt voor het spuiten.

Diverse bouwverslagen online en andere websites hebben het gehad over Xtracolor RAF High Speed Silver voor de onderzijde, dus heb ik dat kleurtje speciaal voor de Hunter maar eens in huis gehaald. Klein stukje proef gespoten op een stukje plastic en dat zag er alleraardigst uit. Het is dus niet de grijzere kleur die op de later geleverde Hunters wel aanwezig was.

Aan de sproei!

Afbeelding

Afbeelding


Vervolgens de voorbereidingen treffen voor het bijwerken van de kleurtjes aan de bovenkant...

Afbeelding


Vervolgens de stukjes afplakken op de staartvin, de uitlaat, de neus en bij de kanonnen, om er een zelf gemixt antraciet grijs kleurtje en een Alclad laagje overheen te sproeien...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dit is daar dan het resultaat van...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Voor de volgende keer eens kijken of ik het matte groen en het glanzende grijs allemaal even glanzend kan krijgen voor de decals. Ik wil dat gaan doen met Humbrol Gloss coat, en niet met P+. Ik denk dat de lak iets dikker is dan de P+, en ik hoop dat als ik het verdun en met de airbrush aanbreng er toch een mooi egaal resultaat zal zijn.
Het groen is echt heel erg mat, het lijkt bijna wel een grasmatje langs de straattegels hier. :)

Wordt vervolgd! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 jun, 2013 15:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ziet er mooi uit hoor! Ben blij om te zien dat je weer lekker bezig bent :)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 jun, 2013 22:30 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Mooi gelukt die camo. Dat groen is mooi gelukt!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2013 11:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Als mijn camo ook zo lukt..... (wel andere kleuren dan hé).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2013 11:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Kies 'es eev'n, da's mooi gelukt dat jasje :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2013 20:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Ik hoopte dat ik dat jasje ook wat meer naar elkaar toe kon krijgen d.m.v. de Humbrol Gloss lak.
Ik heb ook de gelegenheid gebruikt om eens te proberen dat met de airbrush te doen (normaal doe ik dat met de kwast omdat ik de lak meestal al mooi van zichzelf vind vloeien), en ik moet zeggen dat het me best bevalt! Het geeft om een of andere reden wel veel meer nevel in de kamer, maar het komt er mooi gelijkmatig op (wel verdund met terpentine) en je krijgt geen 'zakkers' in de lak.

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Met de kwast? Of toch met de airbrush...

Gelijk na het spuiten het toestelletje in de Blokker bak om hem zo veel mogelijk stof-vrij op te laten drogen.

Een nadeel van het sprayen van de lak is dat het dunner dekt, en dus een keertje of twee extra moet gebeuren. Ach, minimale inspanning eigenlijk, en de airbrush is ook nog eens makkelijker schoon te maken. :)

Zie hier het eerste resultaat van de laklaag....

Afbeelding

Afbeelding


Na wat daagjes uitharden (de lak blijft wel lang 'plakkerig' als je het model een poosje in in je vingers hebt... herkenbaar?, maar daar heb ik de medische handschoentjes voor om te voorkomen dat er vingerafdrukken achterblijven) was de lak droog genoeg om te beginnen met de decals.
Het breekt de kleuren gelijk met die grote kleurrijke roundels. Het begint op te schieten, en na een paar uurtjes decallen en PE antenne's plaatsen zag het beestje er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding


Nog een keertje de boel sealen met een Humbrol Gloss laklaagje en weer wat daagjes wachten....
Het resultaat van het wachten (en wat daarvoor allemaal gebeurt is :))

Afbeelding

Afbeelding


Ik heb een poosje geleden ook eens wat nieuwe washjes in huis gehaald. Die heb ik gekocht bij een Engelse webshop / forum beheerder / online modelbouwer met filmpjes etc. genaamd Flory Models.
Dit zijn op klei gebaseerde washes, en dien je royaal op het model aan te brengen. Na een poosje drogen (min. een half uur, maar een paar dagen is ook niet erg), kun je het overgrote deel er met een licht vochtig doekje weer vanaf vegen, en zou er een aardig resultaat zichtbaar moeten zijn.

De proef op de som dan maar....

Afbeelding


Ik ben benieuwd wat er van over blijft...

Zo, nu eerst weer een paar drukke dagen met verjaardagen en veel werk, maar ik zie de einddatum van de groepsbouw met vertrouwen tegemoet :brouw:

gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2013 20:54 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Mooi die aparte decals. Als je die wash eraf haalt veeg dan met de windrichting mee. En haaks op de panneellijnen, anders haal je alles er weer af.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement