Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2013 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik blijf het toch eng vinden. Je hebt eerst een mooie, cleane ki(s)t om hem vervolgens helemaal 'vies' te maken.

Mooie, aparte uitvoering zo'n Libanees, mag ik wel over.

Succes verder.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2013 22:57 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Hahaha René, zo eng is het niet en het meeste gaat er gewoon weer af.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 jun, 2013 10:40 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
En bovendien geeft het in mijn ogen toch altijd net dat beetje extra aan een model. Deze ziet er tot zover goed uit, wat Eelco zegt leuke decals... Ik ben benieuwd naar de after-wash foto's!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jul, 2013 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Nou hier zijn die after wash foto's... en hij is eigenlijk -zo goed als- klaar...

Afbeelding

Afbeelding


Ik ben een beetje lomp geweest... met het spuiten van de matte laag is het cockpit kapje van het model gevallen, en precies onder mijn rechter maat 44 terecht gekomen toen ik die op mijn laminaatje plantte.... :shock:
Vernaggeld... (nu) niet zo veel aan te doen.... Ik ga me eens wagen aan een aftermarket vacform kappie, misschien dat dat nog wat kan worden... Dat lukt alleen niet voor de (ook door mij zelf) gestelde tijdslimiet van 4 juli.... maar ja, sh*t happens hè....
Overigens is ook de (blijkbaar heel dunne) wash onder de tape gekropen aan de binnenkant.... het meeste zal ik wel weg krijgen, maar netjes zal dat ook niet worden... reden te meer om de after market kap uit te proberen...

Maar voor dat die foto's langskomen eerst maar even een klein tussenstapje laten zien, ik heb de oil dot fading methode maar weer eens losgelaten op mijn modelletje...
Mooi om voor mijzelf een vergelijking te doen met het resultaat van de Hind uit de vorige groepsbouw, omdat de kleurstelling veel donkerder is en er aan de onderkant aluminium op zit... hopen dat ik dat niet verknal...
Dus weer wat kloddertjes oliekleur op een kartonnetje en met kleine en grote kwastjes en terpentine in de weer....

Afbeelding

Afbeelding


Vervolgens de matte laklaag erover gesproeid, en de laatste detaildingetjes erop / eronder...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dus nu nog even wat mooi weer fototjes fabrieken en kijken of ik die canopy nog kan versieren.... zucht... echt een domper zo op het eind...
Wel de eerste vlieger van 'de andere kant' volgens mij toch? Hopen dat die dikkerd van Gerald er nog bij komt :lol:

gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jul, 2013 23:00 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ik kan het op de foto's niet heel goed zien wat er nou precies met die canopy is...

Maar doe rustig, de deadline is hier geen 4 juli meer hoor ;)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jul, 2013 23:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat ziet er geslaagd uit, en wat Heico aangeeft, we hebben een maandje extra tijd gekregen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jul, 2013 21:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
heico1980 schreef:
Ik kan het op de foto's niet heel goed zien wat er nou precies met die canopy is...

Maar doe rustig, de deadline is hier geen 4 juli meer hoor ;)



Ah sorry... helemaal vergeten te zeggen wat er dan mis is... nou mijn schoen heeft er voor gezorgd dat er een hoekje is afgebroken aan achter / onderkant van het kapje, en het gedeelte er omheen is wat verbrijzeld wit... dat gaat niet goed komen...
Nou moet ik eigenlijk alleen dat kapje nog online bestellen, maar ja... €1,95 voor een kapje en dan €8,95 verzendkosten... nog effe verder shoppen... misschien een 2e hands kitje op MP. :)

gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jul, 2013 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Volgens mij moet ik nog wel een kap hebben liggen voor deze Hunter. Zal van het weekend even kijken,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jul, 2013 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
En anders een doek er overheen, tegen de zon?

8,95 verzenden voor 1,95 kosten, vind ik ook wat teveel van het goede. Heb je geen connecties in de buurt?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jul, 2013 17:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Jan de Vries schreef:
Volgens mij moet ik nog wel een kap hebben liggen voor deze Hunter. Zal van het weekend even kijken,



Dat zou mooi zijn, maar dan heb jij geen kapje op je Hunter straks... of heb je hem extra over?
Dan houd ik me warm aanbevolen hoor :brouw:

Een doek er over zou ook kunnen, maar dan hou ik toch nare nasmaak... en het is ook zonde van het werk aan de cockpit hè... Maar het zijn wel de alternatieven waar je eigenlijk aan zou moeten denken ja...

Ach misschien heb ik ineens de dringende behoefte om ook weer andere spullen te bestellen... het is wel een mooi excuus hè... :lol:

gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement