Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2013 0:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Zo... het duurde even iets langer dan vooraf bedacht... :) nogal druk op het werk...

Maar bij deze de volgende update.
De cockpit zit in elkaar, is voorzien van de PE onderdelen en wat kabels in de vorm van zwarte en naturel gekleurde ijzer- en koperdraadjes in verschillende dikten... Een drybrushje er overheen en de romp kan al dicht. Niet het benodigde gewicht vergeten dus... :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ook de lucht inlaten in de vleugels afgeplakt (er gaat een klein randje in de camo kleur naar binnen) en vervolgens heel licht grijs gespoten.
De sinkmark aan de binnenkant van de vleugel neem ik voor lief, want die zie je eigenlijk niet als het allemaal in elkaar gestoken is....

Afbeelding

Afbeelding


De vreemde deuken aan de onderzijde van de leading edges van de vleugel en de buitenste bevestigingspunten van plamuur voorzien en wat herstelwerkzaamheden aan de pit verricht...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De vleugels aan de romp bevestigd, en de ontstane naad afgeplakt en voorzien van wat plamuur. De tape er af gehaald en na uitharden het overgrote deel van de plamuur weggehaald met aceton vrije nagellak remover met behulp van wattenstaafjes. Ook de staartvleugels zitten inmiddels op hun plek...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Zo, dat is hem weer even voor zover....
Ik hoop dat de volgende update wat minder lang op zich laat wachten. Ik ben door de drukte ook niet heel erg actief op het forum, maar ik probeer wel wat mee te gluren zo af en toe. Er worden mooie dingen gemaakt!

gr. Mark :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2013 0:50 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Kijk aan, daar is al heel wat gebeurd! Hopelijk komt het kleurtje er spoedig op. Het lijkt in ieder geval goed tot zover.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2013 18:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Mooie cockpit, als pronkstuk de stoel, de blauwe riemen breken mooi het zwart.

vind dit zelf altijd wel het minst dankbare moment in het modelbouw, de kieren, het plamuren het schuren e.d. zo'n model ziet er dan even niet uit. maar de eerste laag verf maakt alles natuurlijk goed.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 apr, 2013 16:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Thx boys...

We gaan weer wat verder....

Alvorens het neusdeel en de wheelbay gemonteerd worden, eerst nog even zeker weten dat er niet nóg een klein gewichtje in de neus moet....
Even wat prikkers op plek van het hoofd onderstel plaatsen en kijken wat ie doet...

Afbeelding

Geslaagd.... :)


Dan nog even met wat plamuur de boel nalopen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dan eens kijken wat er nog op dat PE fretje zit, 2 gave flappies die in elkaar gevouwen kunnen worden met geinige ribstructuur...
Ik was benieuwd hoe dat uit ging pakken omdat het er nogal kwetsbaar uitzag.

Heb ik laatst toch zo'n PE vouwer in huis gehaald... Gelijk maar even uitgeprobeerd...

De onderdeeltjes:

Afbeelding

De handleiding:

Afbeelding

Even klemmen:

Afbeelding

En vouwen:

Afbeelding

Gaaf spul!
De 'buis' heb ik van brass tube gemaakt (achtergrond onderstaande plaatjes) met een diameter van 0,8 mm. De handleiding heeft het over 0,5 mm, maar toen ik dat probeerde was het duidelijk veel te iel. Wat schaal betreft is het ook wat beter denk ik om hem een tikkeltje dikker te hebben... (waar hebben we het over hè... :roll: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Verder nog wat te vervangen buisjes, uitlaatjes, stoompijperij etc.

De kit heeft de pijperij voorzien op de onderdelen die onder de romp zitten (ze hebben een geinige naam, maar ik weet hem even niet meer... :)), maar als ik toch van die mooie buisjes heb is het wel mooi denk ik om die daar ook toe te passen...

Dus snijden, boren en vullen maar... :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Aan de achterkant zit nog een pijpje wat Revell wel heeft meegeleverd, maar dan als (een niet hol) staafje. Hier overigens het buisje met een diameter van 0,5 mm voor gebruikt:

Afbeelding

Afbeelding


Dan de 'verlengde lopen' van de Aden kanonnen uitgeboord, eerst met een heel klein boortje, vervolgens met een iets groter heel klein boortje... :)

Afbeelding

Afbeelding


Nu klaar om een pre shade te geven van Revell 9, en een dagje later (vandaag was dat dan :)) de eerste kleur (XtraColor 638 Dark Sea Grey) er overheen, gevolgd door een post shade (waar wat XtraColor 405 wit aan is toegevoegd).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover weer even... :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 apr, 2013 17:19 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Wat een engelengeduld moet je hebben gehad met die kleine stukjes zeg! Staat wel gaaf in ieder geval. Kleur zit er ook al mooi op.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 apr, 2013 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Thx Heico...

Kleine update:
Van het weekend lekker zitten kleien met kneedgom ofwel bluetac, worstjes draaien met een zwaar boek om ze overal even dik te krijgen.
Ook de droptanks van de PE vinnen en doppies voorzien.

Met wat referentiefoto's op het bureau en op het scherm gepoogd om het patroon zo goed als ging na te bootsen.
Daarna alles goed afplakken en de kleine openingetjes eventueel nog royaal voorzien van wat Maskol.

Afbeelding


Vervolgens eerst weer een pre-shade er overheen (de vorige is logischerwijs al volledig van grijs voorzien :)), en daarnaa weer kleurtjes mengen.
90% Revell 65 groen met 10% Revell 15 geel in een glazen jampotje (leeg :roll: ) zodat die goed af te sluiten is tot het moment dat ik exact dezelfde kleur nog eens nogig heb bij het onvermijdelijke corrigeren en bijwerken.
Daarna een klein beetje van die kleur in een ander potje doen en daar een klein beetje lichtgrijs bij mengen om een kleurtje te cocktailen voor de post-shading.

Afbeelding


Sprayen maarrrr....

Afbeelding

Afbeelding


Driekwart dag later was de verf droog en kon ik het resultaat gaan bekijken.

Afbeelding

Afbeelding


Wat me (wederom) opvalt, is dat de XtraColor verf niet de hechting op het plastic heeft (deze en de Red Arrows rode kleur althans) als de andere enamels die ik tot nog toe gebruikt heb, zoals te zien is op de staart, waar het bijna geheel van het roer is getrokken.

De onvermijdelijke bijwerkpuntjes zijn ook zichtbaar.

Dat eerst bijwerken voordat ik e.e.a. (voorzichtig) ga afplakken om de onderzijde van kleur te voorzien.

Tot de volgende keer maar weer... :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2013 0:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ziet er goed uit en dat PE setje is zeker een aanwinst. Handig ook die PE-buiger. Succes met bijwerken van één en ander en euh... voorzichtig met de onderzijde hé.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2013 9:45 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Mooie update. Verf zit er prima op.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2013 11:35 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ik heb eerlijk gezegd niet zo veel aan mn voorgangers toe te voegen. Ik begin wel benieuwd te worden naar de volgende stappen.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2013 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
de pe flaps zijn geweldig! jammer dat ze aan de onderkant zitten, maar da´s wel meer zo met mooie detail´s.

Mooie camo, hopelijk trekt de glans laag de beide kleuren wel een beetje naar elkaar toe.


Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement