Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2013 15:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Wel, nog eenmaal ga ik proberen binnen groepsbouwveband iets in elkaar te plakken. De voorgaande keren liepen slecht af. We zullen zien of het nu wel lukt.

En als je dan toch meedoet, dan met een kist die op plaats 2 staat in mijn lijst van favoriete kisten: de F-15. En laat nu Academy in 1/48 een kist hebben uitgebracht...
Da's nog eens iets anders dan een kit kopen en er volgens een lading update setjes bij moeten aanschaffen voor een conversie, en al helemaal iets anders dan die
Hasegawa F-15 die gewoon een standaard model hebben genomen met Israëlische decals erin en verder niets. Deze kit is compleet, en dat betekent dus inclusief de
bewapening specifiek voor Isra"l zoals de Python-4 raket en de AGM-142 Popeye air-to-surface missile.

We hebben het dan dus over deze:

Afbeelding

Met op de zijkant van de doos een leuk stel plaatjes van hoe hij eruit komt te zien...

Afbeelding

En als je de doos open doet een idiote lading plastiek, ruim 400 onderdelen:

Afbeelding

Maar wel een aantal die je niet gebruikt... zo kan ik bijvoorbeeld wel 8x een instrumentpaneel met displays ontdekken terwijl je er toch echt maar 2 nodig hebt.

Iedere keer weer heb ik moeite om de doos weer dicht te krijgen als ie eenmaal open is geweest, zo vol zit ie.

Gietraampjes op een rijtje. Nou ja, bijna, ze zitten nog in plastic verpakking en de zakjes bevatten allen 2 of 3 gietraampjes

Afbeelding

En over de detaillering is niet te klagen. Zie bijvoorbeeld de turbofan:

Afbeelding

De vleugel

Afbeelding

De Python-4 raket:

Afbeelding

of de 2000 lbs GBU-31 JDAM:

Afbeelding

Ook de uitlaatpijp mag er zijn vind ik:

Afbeelding
Afbeelding

Dan uiteraard een boekje waarin staat beschreven hoe je die lading plastic onderdelen in elkaar moet zetten

Afbeelding

Gevolgd door een velletje decals met ruim over de 500 decals

Afbeelding

Dat wordt een paar avonden plakken...

Er zit een apart velletje bij met 2 suggesties voor loadout. Eentje met de AGM-142 Popeye en bijbehorende AN/ASW-55 DataLink pod, en eentje met de AGM-130.
Uiteraard dan zonder die DataLink Pod, want die is uitsluitend voor de Popeye.
Wat wel opvalt is dat de onderste versie ook voorzien is van 2x een Python-4 en 2x een AIM-120 raket, en de bovenste niet.

Na enig uitpluis- en zoekwerk heb ik besloten om de volgende lload the gaan gebruiken op mijn Ra'am. Ik weet niet of ie zo echt rondvloog, maar dat zien we dan wel weer.
Als je goed op het plaatje kijkt vind je op de CFTs nog 3x een pylon terug, op de onderste versie hangen daar dan ook 6 500lbs GBU-38 aan. Vlak ernaast echter aan de
binnenkant zit nog een lange launchrail met nog eens 3 plekken voor die bommen. Er zijn verschillende foto's van Ra'ams die dus met 12 van die bommen rondvliegen.
Echter, Academy levert er maar 6. Nou zijn er ook plaatjes te vinden waarop aan die lange rail 4 AIM-120C AMRAAMs zijn bevestigd. Dat gaat in dit geval natuurlijk niet
omdat een van de plekken bestemd is voor de besturing van de Popeye. Wel vond ik ergens een plaatje waar de voorste stations op die rails gebruikt werden voor de
2000lbs GBU-31. En dat komt mooi uit, want ik wil eigenlijk zowel de Popeye als die JDAM eronder hebben hangen. En dus kom ik uiteindelijk op de volgende schets uit:

Afbeelding

Tot de tanden toe gewapend!

Helaas heeft de kit wel één enorm minpuntje, en dat is de canopy. Aanschouw het drama:

Afbeelding

*zucht*

De F-15 werd in 1967 ontworpen door het toenmalige McDonnell-Douglas. De eerste Eagle vloog in 1972, en vanaf 1976 is de Eagle actief gebruikt. Tijdens zijn dienstjaren
heeft de F-15 meer dan 100 overwinningen in de lucht behaald, zonder ook maar één keer door vijandelijke vliegtuigen te zijn neergehaald. Van de F-15 zijn een aantal
types in gebruik (geweest): de F-15A (384) en F-15C zijn eenzitters (483). De trainer versie is een twee-zitter en kent twee varianten: de F-15B (61) en F-15D (92).
Daarnaast is er nog de F-15E Strike Eagle (236), uitgerust met de conformal fuel tanks (CFTs) en daardoor zeer herkenbaar.

De F-15 is daarnaast vele malen geëxporteerd, en elk exportland heeft een eigen designatie gekregen: de F-15I Ra'am voor Israel, de F-15K Slam Eagle voor Zuid-Korea, de
F-15S voor Saudi Arabië, de F-15SG voor Singapore, en de F-15J en F-15DJ voor Japan.

In 1994 koos de IAF voor de MDD F-15E als haar primaire straaljager. In 1998 arriveerden de eerste 2 Ra'ams op Israelische bodem. MDD heeft het basisontwerp van de
F-15E wel enigszins aangepast voor de Israeliers. Zo heeft het toestel een groter take-off gewicht en vliegbereik dan de standaard E versie, en is het uitgerust met technologie
die door de Israelis zelf is ontworpen. Daarnaast is de Ra'am uitgerust met het LANTIRN systeem om van de GBU-31 and GBU-38 DumbBombs SmartBombs te maken.
Van de F-15I zijn er 25 in actieve dienst.

Voorlopig wel even genoeg info denk ik.

Afbeelding

Afbeelding



Allons-y!

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2013 16:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Zal mooi staan naar de sufa, net als op de box-art.
Ben wel benieuwd wat er op de eerste plek staat.

Ik moet zeggen dat ik zo'n f-15 vol gehangen met gooi en smijt werk echt bruut vind.
Heb zelf ook nog een eagle liggen. Dus kan hier mooi af kijken.

Mijn gb gebeuren is ook niet je van het, dus misschien kunnen We elkaar scherp houden.

Succes

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2013 16:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
darka schreef:
Ben wel benieuwd wat er op de eerste plek staat.

Ik moet zeggen dat ik zo'n f-15 vol gehangen met gooi en smijt werk echt bruut vind.


Is toch logisch.... er is er maar één met een vergelijkbare hoeveelheid knalspul... de Warthog

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2013 18:02 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Leuke intro! Gave kit ook zeg, dat valt me echt helemaal niks tegen!

En natuurlijk lekker vol hangen dat ding, dat zal inderdaad een erg vette look geven. Het valt bij mijzelf ook wel eens op dat ik met vliegend meer moeite heb om een GB te voltooien dan met grondvoertuigen. Ach we gaan hier gewoon een hele gave GB van maken om jullie motivatie hoog te houden :P

En houdt in het achterhoofd dat er naderhand misschien wel een leuk gevolg aan gegeven gaat worden, misschien motiveert dat ook wat beter :P

Succes in ieder geval met deze Nemmy.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2013 18:12 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Wat een lekker brute bak is dit. Hebben deze geen rol gespeeld bij het bombardement op de in aanbouw zijnde Syrische kernreactor enkele jaren geleden?

Hele vette kit!

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: wo 09 jan, 2013 23:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 sep, 2010 17:40 pm
Berichten: 465
een gave GB is het zeker!

en een gave kit heb je daar ook
al vind ik een F15 mooier in vlucht als op de grond,komt door zijn smalle landingsgestel denk ik.
maar verder een absoluut monster :brouw:

succes,pieter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: vr 25 jan, 2013 23:23 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ik weet niet of je dit filmpje kent van een F-15 na een mid air collision....

http://www.youtube.com/watch?v=Ug2RLsU9nUQ

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: vr 25 jan, 2013 23:52 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ongelofelijk!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: za 26 jan, 2013 2:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Maar de vraag is.. Wordt er nog gebouwd..

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: za 26 jan, 2013 20:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Ben nog aan het wachten op een referentie boekje van LuckyModel. Als het nog erg lang duurt gaan we maar beginnen aan dingen die niet zo 1-2-3 een lik verf nodig hebben. Ik hoop dat het bokje wat opschiet...

Plus - als dat boekje binnenkomt weet ik ook wat er nog meer bijzit. ik had nog iets besteld maar geen idee meer wat :)

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement