Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 04 mei, 2013 20:32 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Beter laat dan niet, het is nu iig duidelijk ;)

Wat een fabriekje heb je daar lopen zeg!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 mei, 2013 21:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Het zullen er uiteindelijk maar vier worden. Toen ik met deze Avia begon leek het me aardig er zijn vader naast te zetten, de G-14. Die Buchon hoort er dan ook bij natuurlijk en de vroege versies zijn voor een volgend Kuifje-project, een bastaardversie tussen D, E en F.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 mei, 2013 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Nadat ik beide roerpedalen, de hendels van het kwadrant en het vizier was kwijtgeraakt bij de pogingen om de cockpit passend te krijgen werd het me even teveel. *#PE!. Deze Fransman had bij dezelfde kit ook een 'naadje' bij de achterkant, maar hij heeft de hele boel naar voren gezet:

Afbeelding

Da's niks, maar de kleur die hij gebruikt heeft zette me wel aan het denken. Zo staat hij in een museum, ongeveer de kleur die de kit aangeeft:

Afbeelding

Onze bovengenoemde Franse collega, van deze in Revell SM362 [ik haat die SM van Revell :evil: ] wat op RAL 6013 zou moeten lijken:

Afbeelding

zegt dat de kleur is geakkordeerd door een hotemetoot uit Israel, maar dat zeggen ze bij de kit ook. Het is een zwart-wit foto van vijfenzestig jaar oud, maar ik zou toch de donkerder tint vermoeden;

Afbeelding

Afbeelding

In de tussentijd aan het prutsen met de vleugel. Oliekoeler (die achteraf gezien wel eens verkeerd om zou kunnen staan :oops: ) zover bijgevijld dat de kap eroverheen gaat, geprobeerd de gaten in de bekleding van de wielbak na te maken en wat PE erin gepast. De hoek lijkt me wat vreemd, maar zo zou het toch echt moeten volgens Eduard:

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 2:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Die vreemde hoek van die wielbakken, dat klopt wel. Zit bij de nieuwe Messerschmitt-modellen van Zvezda ook zo, na wat uitzoekwerk bleek dat correct, en het zit op jouw model hetzelfde.

Wat de kleur betreft denk ik dat je gelijk hebt, het is inderdaad iets lichter.
Kleurinstructies van modelfabrikanten laat ik vrijwel altijd links liggen, ik zoek zelf naar de juiste kleuren, net als jij. Ikzelf hou me niet exact aan kleurnummers, ik meng de kleuren op het oog naar referentie-foto's.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 16:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Nem schreef:
Die vreemde hoek van die wielbakken, dat klopt wel. Zit bij de nieuwe Messerschmitt-modellen van Zvezda ook zo, na wat uitzoekwerk bleek dat correct, en het zit op jouw model hetzelfde


Mijn dank voor het uitzoekwerk, Nem. Scheelt weer in de zuivere bouwtijd :mrgreen: .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 20:03 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
En ik maar denken bij die eerste foto, goh die is opgeschoten :lol:

Even goed lezen dus... Maar een kleurtje uit zwart wit foto's halen is nooit makkelijk. En museumkleuren zijn ook lang niet altijd betrouwbaar...

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 20:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Meestal ben ik wel een aanhanger van MarChant's credo: 'boxart, it's all the reference you need' maar die doos geeft in dit geval ook drie verschillende tinten :mrgreen: . Daarnet wel een mijlpaal: rompje is dicht.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 mei, 2013 15:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
In de hoop wat te kunnen doen neem ik een project soms mee naar mijn werk, in een grote doos:

Afbeelding

Plus natuurlijk het gereedschap:

Afbeelding

Vandaag was het rustig en dus vruchtbaar. Romp en vleugels aan elkaar met het meeste plamuur- en schuurwerk gedaan en hier en daar wat aanhangsels geplakt zoals de tweede oliekoeler, de uitlaten, het enorme bommenrek en de inlaat van de carburateur (?), die misschien toch wat uit het lood staat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tussendoor remleidinkjes gefrutseld:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 mei, 2013 17:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Vergeten mee te nemen in de vorige post, een vraag over deze foto:

Afbeelding

Wat zit daar achter de rug van meneer Stan Andrews? Heeft hij zijn stoel meegenomen? Is hij onderhands en achterwaarts in de weer met een jerrycan? Iemand een idee?

[foto via asisbiz.com, geen copyright-houder kunnen vinden]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 mei, 2013 17:30 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Modelbouw mee naar t werk? Wat doe je voor werk? Klinkt nu al goed ghehe...
Zo kun je inderdaad lekker opschieten.

Wat die foto betreft, ik heb echt geen idee.. Staat er ook niks bij op de site waar t vandaan komt?

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement