Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2013 23:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
De IDF kreeg vrij snel Spitfires waardoor er soms bizarre situaties ontstonden toen die Egyptische Spitfires tegen kwamen...

Maar okee, die AML kit ziet er niet uit alsof hij heel gemakkelijk gaat worden. Was er echt geen andere kit van de S.199 beschikbaar?

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2013 3:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Jawel, maar deze boxart was zo mooi :mrgreen: . Er zijn er verschillende, ook in 1/48, maar ik had deze al liggen voor een klein Bf109-en-zijn-bastaardzonen-rijtje wat ik ooit nog eens in de kast wil hebben. En makkelijk zal het inderdaad niet worden: ik heb ook al een flinke uitdaging gezien in de romp-vleugel verbinding.
Bizar was het zeker: Israelische 'Messerschmitts', Spitfires, Mustangs en Mosquitos tegen Egyptische C-47's, Spitfires, Stirlings en zelfs Meteors.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2013 20:48 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Jan de Vries schreef:
desnoods met enige artistieke vrijheid.


Achja, we zijn hier ook niet om te copuleren met insecten natuurlijk, zolang het er enigszins op lijkt zullen we je de kleinere dingetjes wel vergeven hoor ;)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 feb, 2013 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
De vloer en achterwand met stoel passen inmiddels in de romp, zij het met een kiertje :D . Het is misschien lastig te zien in het zwarte gat van de cockpit (Hu67 Tank Grey als benadering van RLM 66), maar op de linkerzijkant van de stoel zit een arm. Daar moet nog een dubbel handwiel op maar ruimte is er niet:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb al een sectie uit het binnenste wiel gehaald en ze allebei aardig afgeschuurd, maar helaas. Wellicht wordt het een enkel handwiel. Ik las ergens dat piloten van een 109 altijd een linkerhandschoen droegen tegen brandwonden omdat ze de flaps met de hand op en neer moesten draaien. Is er onder de vrienden van Emil en Gustav misschien iemand die weet wat er zo heet werd? Dat wiel zelf? Voordat ik de romp straks dichtmaak wil ik ook iets doen aan de gaten waar de machinegeweren uitsteken. Ik twijfel nog tussen helemaal openboren of alleen het randje wat scherper maken:

Afbeelding

In de volgende update plaatjes van het eerste zaagwerk in de vleugel om kleppen en roeren te verzetten. Dreigt een leuke klus te gaan worden :?

Oh, bijna vergeten: de rechtergordel (ze zijn van Eduard) volgt natuurlijk nog, naar goed gebruik heb ik de stick inderdaad afgebroken, en de hele vloereenheid zit nog los.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 feb, 2013 13:09 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Daar ben je voorlopig nog niet klaar mee dus! Wel jammer dat alles niet lekker past.

Hoe bedoel je randje scherper maken?

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 feb, 2013 13:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Neu, klaar zijn we nog niet, maar dat geeft ook niet. Met randje scherper maken bedoel ik dat het 'gat' nu meer een soort deuk is, vooral de onderste helft die in de rompbeplating valt is erg 'zacht' van vorm. Als je daar de loop van een MG in plakt kijk je er nog achterlangs en omheen, en dat willen we natuurlijk niet. Ik vraag me af of het voldoende zal zijn als ik die vorm scherper maak zodat de lopen op zijn minst vlak tegen het plastic van de romp aanliggen, of dat ik toch helemaal zal uitboren. Dit soort gaten zijn altijd lastig goed in vorm te krijgen, vind ik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 maart, 2013 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Na drie weken ploeteren en vijf crashes heb ik geloof ik eindelijk door hoe die albums werken. Nu nog scherpe foto's zien te maken. Ik plak deze er toch maar in, wegens ongerustheid uit het Leeuwardense en om te kijken of het echt werkt:

Hasegawa vleugel afgekeurd, niet zozeer wegens dit :

Afbeelding

maar meer wegens het enorme verschil in koorde:

Afbeelding

Niet dat de originele vleugel nou zonder problemen op zijn plek gaat vallen:

Afbeelding

Afbeelding

Het zagen is als beloofd wel begonnen:

Afbeelding

Afbeelding

Van onder naar boven het hoogteroer van Academy, aftermarket voor S-199, en het origineel uit de kit:

Afbeelding

Academy heeft een heleboel fijne details maar ik vind de vorm niet goed, van de aftermarket lijken de ribben veel te dik, en als ik foto's bekijk zou het origineel nog de beste keus zijn. Volgende keer scherpere foto's, ga experimenteren met de camera. Plaatjes plakken lijkt alvast gelukt :D .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 maart, 2013 22:51 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ja hoor! Je foto's doen het :)

En wat een werk zit daar nog in zeg! Succes verder, ook met het maken van de foto's ;)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 maart, 2013 23:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
ongelofelijk toch hoeveel dezelfde modellen van verschillende fabrikanten van elkaar kunnen afwijken...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 mei, 2013 19:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Om met die laatste opmerking van Silenoz de draad maar weer op te pakken nu de Spitfire in de kast staat, een rijtje 109's als intermezzo:

Afbeelding

Van boven naar onder: een Hispano Buchon van Lift Here, de S-199 van AML, een 109 G-14 van Academy, de nieuwe G-6 van Airfix, een F-2/4 van Italeri, een oude E-4 van Revell, de E-4/7 van Hasegawa en de D-1 van Aeroplast. Voer voor de klinknageltellers, die zich vooral op die Revell kunnen uitleven :lol: .
En ter zake, met een wel heel laat antwoord op de vraag van heico1980 (sorry!):

Afbeelding

Rechts is niet uitgeboord maar alleen scherper gemaakt, links is niets aan gedaan. Inmiddels ben ik gezwicht voor een setje messing loopjes voor de mitrailleurs en kanonnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement