Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 28 dec, 2012 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Op de ESM samen met 3 heller 1/35 figuurtjes over kunnen nemen voor 7.50, vond t wel een leuk kitje. Kitje heeft gietstructuur op de romp en turret. Ook heeft hij een gun uit 1 gedeelte. Mooi mooi, ikke blij! Net even goed bestudeerd, van hoe wil ik alles bouwen, en in welke volgorde (wielen loslaten, etc). Zoals ik al zei heeft deze M-50 gietstructuur, en een gun uit 1 gedeelte gegoten. Ook zijn de ''casting nummers'' meegegoten, evenals nasladen. Maar dan! Mooie losse links, 2 sink/pinmarks per stuk, alle onderdelen die niet genummerd zijn, lekker veel flash. Redelijk aantal sink/pinmarks. Oh en het leukste: een pinmark op de mooie gun :? . Ach, moet wel goed komen toch? :brouw: . Even een foto van het kitje in de aanbieding, ik zal een dezer dagen wel een (meer) fatsoenlijke intro bij elkaar typen.

Afbeelding

Heb er zin in! Deze vakantie eerst nog wat kleine dingetjes afwerken (schwimmwagen, en met een beetje geluk een hawkeye, jsf en een sdkfz250 [of sdkfz251]). Als dat af is ga ik hiermee aan de slag, en een dio van 28*28, maar dat is voor later. Nu hond uitlaten en daarna slapen!

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Laatst bijgewerkt door militairtje op wo 17 apr, 2013 18:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 dec, 2012 23:43 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Oei, klinkt als n behoorlijke klus! Succes er maar mee. Deze kan straks mooi naast mijn M51 staan ter vergelijking :)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 0:33 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ok, ben benieuwd naar de bouw Nicky!

Succes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 dec, 2012 20:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 8:45 am
Berichten: 1414
Woonplaats: Friesland
Tja ik ben niet bekend bij het merk maar succes met je tank.

_________________
Work in progress:
T-26 Model. 1933 | Skif 1:72
TATA Lpt 1613 TC (52/Cowl) | 1:24 – ‘Horn Please!’


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2013 14:03 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Het is inderdaad niet een erg bekend merk, maar des te meer kans om verbaasd te worden ;)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2013 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Dank voor het succes wensen heren, ga ik denk ik ook wel nodig hebben. Het grootste struikelblok voor mij is eigenlijk dat de onderdelen niet genummerd zijn, en sommige los in de doos zitten. Maar goed, ik had dus bij mijn openings post gezegt dat ik nog een betere intro ging schrijven, dus hier komt 'ie!

De M-50
In the mid-1950's Israel became alarmed at the growing strength of the Arab armies, especially in the growing numbers of Soviet supplied tanks. As a partial solution, Israel and France teamed up to develop a modified Sherman tank mounting a hig-velocity 75mm gun, as used on the French AMX-13. The first of these arrived in time to see action in the 1956 Suez Campaign. Over the years, the M50 Shermans were modified with more powerful engines and HVSS suspensions, enabling them to soldier on through the 1967 and 1973 wars. They can still be seen in action in the hands of the Israeli-supplied Christian Militias in Lebanon.
[bron: achterkant van de doos]

Een sherman dus, maar wel een grotere sherman! Ik persoonlijk vind hem uberlelijk door zijn (naar mijn mening: te) lange gun. En daarom ga ik hem dus bouwen! Lelijk kan ook wel eens mooi zijn namelijk. Het leuke aan deze kit is, dat er nog een ''speciaal'' A-4'tje bij zit waarop staat welke onderdelen van welke bouwdoos (verschillende merken) je nodig hebt om een andere versie te kunnen maken. Zoals Je hebt de hull nodig van een Tamiya M4A3, en de tracks/suspensie van de tamiya of academy M4A3E8 om een M50 te kunnen maken van ongeveer 1967 tot 1980.

In het begin van dit topic had ik al de ''mankementen'' opgenoemt van deze kit, en ik heb er nog 1 gevonden! Het plastic is zo hard als de weet niet wat, en ik denk dat ik mijn (nieuwe, ongebruikte) mesje wel kan weggooien. Hij zal wel bot zijn aan het einde van deze kit :|

Dus, nog maar een keer de doos:
Afbeelding

Bouwboekje, decals en dat ''speciaal'' A-4'tje waar ik het over had:
Afbeelding

De decals nog een keer, lekker weinig, maar zien er wel goed geprint uit, dat dan weer wel:
Afbeelding

Voorbeeld van een bouwstap:
Afbeelding

De sprue's, sommige delen zijn weg omdat ze gebruikt zijn voor een dryfit (zie later), en sommige omdat ze los in de doos zitten. Ik weet niet of ik ook echt iets kwijt ben, daar kom ik denk ik maar tijdens de bouw achter :P :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flash :? :
Afbeelding

Mooie details op de turret, zulke details zitten ook op de hull! :D
Afbeelding

De tracks, de voor, en achterkant:
Afbeelding

Sprue's van de tracks, heb deze sprue 3x in totaal
Afbeelding

Dat waren de sprue's, ik heb ook nog een poging gedaan om hem een beetje in elkaar te zetten d.m.v. een dry-fit! Het bleef alleen niet echt goed zitten omdat m'n posterbuddy's niet meer goed plakken helaas:
Afbeelding
Voor zover ik zo kan zien past het allemaal wel goed, dus dat is weer een zorg minder :D

Even voor de vergelijking, de andere Sherman is een M4A2 (76)mm Ruskie versie( :mrgreen: )
Afbeelding

Denk dat ik dit weekeind er eens lekker voor ga zitten met een lekkere bak koffie om alles nog 1 keer goed te bestuderen, en dat ik of dit weekeind al, of volgende week eens lekker ga zitten bouwen!

gr nicky!

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2013 20:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
En dan heb ik gelijk een vraagje:
Bij de verfinstructies staat dat er op de bovenkant van de turret en op het motordeck een witte streep met zwarte randen moet. Klopt dit? En hoe kan ik dit het beste verven i.v.m. Verschillende dingen erop?

Alvast bedankt!

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2013 20:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 13:36 pm
Berichten: 1116
Woonplaats: Katwijk
militairtje schreef:
En hoe kan ik dit het beste verven i.v.m.
Euh met witte verf een vaste hand en tadaa een witte streep :mrgreen: Just kidding. Maar of het klopt moet je maar aan de expert overlaten. Ik zag het niet zo snel bij mijn zoekopdrachten.

Trouwens leuke tracks heb je daar zeg, ben je wat uurtjes mee zoet :brouw:

gr,
jurjen

_________________
Wie het kleine niet leert, doet toch wat verkeerd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2013 21:12 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
militairtje schreef:
En dan heb ik gelijk een vraagje:
Bij de verfinstructies staat dat er op de bovenkant van de turret en op het motordeck een witte streep met zwarte randen moet. Klopt dit? En hoe kan ik dit het beste verven i.v.m. Verschillende dingen erop?

Alvast bedankt!



Kun je wat specifieker zijn??

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2013 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Ja sorry, als ik het zo lees is het inderdaad redelijk vaag gesteld. Even 2 foto's gemaakt met mijnmobiel:
Afbeelding
Afbeelding

Zit die witte streep er ook in het echt,of werd het niet echt toegepast? Zo ja, hoe kan ik die het beste airbrushen wegens op de turret en op het motordek zitten allemaal opstaande details?

alvast bedankt!

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement