Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 21 dec, 2012 23:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Mooie strakke Spits. Oogt erg mooi die satijn glans.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 dec, 2012 8:20 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
ETG schreef:
Ik heb een poging gewaagd om de CRC Spit te post-shaden. Helaas, die veel te ondiepe paneellijnen houden vrijwel geen verf vast
waardoor er na een poetsbeurt vrijwel geen verf meer in zit. Ik meldde dit al eerder. Weinig succes. Misschien als ik de woestijnversie
ga pre-shaden, dat zou kunnen helpen. Ik ga proberen alle naden donker te maken. Ik wacht af...


Ik gok dat je een wash bedoelt? :wink: Met verdunde verf de paneellijntjes inkleuren?
Welke verf gebruik je daarvoor, ik wash zelf met olieverf (Van Gogh's Van Dyck Brown), voordeel daarvan is dat je het een paar minuten aan kan laten drogen voordat je gaat poetsen, wellicht blijft de verf dan wel in de naadjes.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 dec, 2012 18:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Ik gebruik waterverf, van een goed merk. Olieverf heb ik ook, dat heb ik bij andere modellen gebruikt. De kleur van het model bepaald de intensie,
van middelgrijs tot donkergrijs, met een beetje bruin erbij, dat vind ik realistischer.
Bij een echte (nieuwe) Spitfire zijn de naden op de vleugels bijna niet te zien. Eerst wordt het vliegtuig gewbouwd, daarna wordt het gespoten, waarbij
de naden redelijk vollopen. Dus als ik mijn Spits schilder zonder de naden te benadrukken, doe ik het goed, want ik bouw hoofdzakelijk nieuwe voertuigen.

Bij mijn woestijnversie, waar ik nu aan bezig ben, heb ik eerst de naden zwartgemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Dit moet een ouder toestel voorstellen dat al veel heeft meegemaakt. Ik zal overal maar een dunne laag over kunnen spuiten, anders ben ik die donkere
naden kwijt.
Eerst nog wat meer afplakken en dan spuiten maar.

___________
Erik.

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 dec, 2012 11:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
petje af voor deze... heel geslaagd. dacht eerst bij de foto's, wat raar, spits met zo'n blauw tussenkleur heb ik nog niet gezien, maar op de eindfoto's komt het anders over...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 15:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Met deze laatste vier foto's sluit ik dit topic af. Ik heb alle drie de versies van Otaki's 1:48 Spitfire Mk.8 gebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt mij een mooie afsluiting van dit jaar.
Blijf ze bouwen!
2012 was een heel mooi modelbouwjaar en 2013 belooft niets minder te worden !!

Tot dan.

__________
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 19:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Zeker een mooie afsluiting van het jaar. Snel gebouwd alledrie, vroeger kon ik dat ook maar nu met 2 kids moet ik echt mijn momenten pakken.
De aangebrachte chipping vind ik erg mooi, zeker bij de wingroots. Ik zou hem nog wel mat aflakken.

Grt
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
Leuk hoor :brouw:
Alleen de onderkant kleur.............. :mrgreen:



Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 20:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Mooi spit geworden Erik, even wennen met dat desert camo , maar heeft in dit
Toestel ook een aas gevlogen , m.a.w. Komt hij in aanmerking voor de eregallerij.

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2012 1:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Eelco : deze kit is mat afgelakt. Alleen op de foto waar ik de flits gebruikt heb glimt de neus iets, maar dat komt dus door de
felle flits. Bekijk de andere foto's maar, ze is echt mat, hoor. Okee, misschien glimt de onderkant iets meer, maar ik laat het zo.
Dat ding hangt binnenkort aan de muur en zal jarenlang stof verzamelen.....wordt 'ie vanzelf mat ! haha...

Dan nog iets voor Karel. Hij blijft maar geloven dat tropische Spits een donkerblauwe onderkant hadden en dat Humbrol 157 de
juiste kleur is.
Niet dus.
Hier een foto van W. F. Dickson :
Afbeelding

Lees dit even :
Afbeelding

Nog meer bewijs dus. Ik heb Karel al veel bewijs toegestuurd, maar hij blijft eigenwijs ! ;-) Zal de leeftijd wel wezen.
Kijkende naar mijn model zou het zelfs zo kunnen zijn, dat ik het blauw nog iets te donker gemaakt heb. Geen nood...
Ergens in 2013 zal Revell dit model opnieuw uitbrengen. Dan bouw ik hem gewoon nog een keer ! ;-)

_____________
Erik.

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2012 2:44 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Allereerst; heel mooie spit! de chipping ziet er in mijn ogen overtuigend uit en het totaalplaatje is erg netjes.
Mag ik vragen welke kleuren je hebt gebruikt? Ik heb zelf nog een 1/48 Beaufighter liggen die ook in deze kleuren gespoten moet worden en zeker met het blauw zat ik niet helemaal in de goede richting.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement