Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2012 10:05 am 
Offline
Verbannen

Geregistreerd: di 18 okt, 2011 11:05 am
Berichten: 295
hoi als spitfire gek vindt ik het leuk om deze te zien ziet er goed uit.
:brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2012 13:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Juggernaut schreef:
Mag ik vragen welke kleuren je hebt gebruikt? Ik heb zelf nog een 1/48 Beaufighter liggen die ook in deze kleuren gespoten moet worden en zeker met het blauw zat ik niet helemaal in de goede richting. Danny


De basiskleuren zijn Revell Zand 16 en Donker Aarde 82. Bij het zand deed ik ongeveer 20 ...25% wit, bij het bruin deed ik ong. 20...25% geel (Humbrol 99). Het blauw is een mix
van (wederom "ongeveer") 74% wit, 25% Blauw 51 en een heeeeel klein drupje rood 36 (1%) totdat het voldoende verkleurde om het blauw richting lila/paars te zien gaan.
Een klein beetje blauw of rood meer of minder maakt al meteen een groot verschil, dus het is vrijwel onmogelijk om een goede mengverhouding te geven. Je zal het gewoon moeten
proberen. Gebruik foto's van internet. Maar houd er wel rekening mee dat elke Spit - en elk ander vliegtuig in tropische kleuren - zijn eigen kleuren schijnt te hebben, op elke foto.
Dat maakt het lekker makkelijk....... :twisted:
Maar....zoals altijd...het is jouw model. Als jij tevreden bent, heb je je doel bereikt.
Wat ik een nadeel van Revell verfjes vind, is dat als je gaat mengen, je al gauw grijze en grauwe kleuren krijgt. Het blauw moet nu juist een frisse tint behouden, dus je mag gerust
een ander merk gebruiken. Citadel (van de Wargaming) is een goed merk en het spuit gewéldig ! Ik heb er een F1M2 Pete in het lichtpaars mee gespoten. Zelden zo'n mooi resultaat
gehad, dus ik kan het merk zeker aanraden. Ik heb er al veel goeds over gelezen. Als je frisse kleuren van Citadel gebruikt, dan blijven het ook frisse kleuren als je gaat mengen.
Voor mijn Spit was de mix als hierboven beschreven voor mij goed genoeg om te gebruiken.

Probeer maar eens wat en laat het ons zien !

___________
Erik.

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Laatst bijgewerkt door ETG op ma 31 dec, 2012 1:31 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2012 19:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Wederom een strakke Spit! Om het geheel nog een beetje te breken zou je het uiteinde van de pitot buis nog een (verbrand) metaalkleurtje kunnen geven. Het puntje op de i zeg maar.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2012 20:36 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ik gebruik zelf Tamiya, Gunze en een beetje Vallejo (allemaal acryl), maar ik kan nu gaan omrekenen en ook lekker aan de meng gaan (als ik aan dit toestel ga beginnen). :)
Bedankt! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement