Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2012 23:14 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Eindelijk mijn openingspost voor deze groepsbouw. Het duurde even want ik wilde eerst mijn Kingtiger van de groepsbouw Ardennenoffensief afhebben en de P-47 in de primer hebben. Tevens ben ik afgelopen vrijdag vader geworden van een zoon, Pieter. Ons tweede kindje na een meisje. Het gaat allemaal erg goed!

Afbeelding
David McCampbell was een wereldberoemde US Navy-aas. Hij was commander van de CAG 15 en verantwoordelijk voor gevechtsvliegtuigen, bommenwerpersen torpedobommenwerpers aan boord van het vliegdekschip USS Essex. Van april tot november 1944 nam de CAG deel aan twee grote lucht-zee gevechten, de Eerste en Tweede Slag van de Filippijnse Zee. Tijdens deze gevechten vernielde de CAG 15 meer vijandelijke vliegtuigen (315 in de lucht en 348 op de grond) en zonk meer vijandelijke scheepvaart dan elk andere Air Group in de Stille Oceaan. De aanvallen op de Japanners in de Marianen, Iwo Jima, Taiwan en Okinawa waren de sleutel tot het succes van de "Island hopping"-campagne.
Naast zijn taken als commandant van de "Legendarische Vijftien" werd de hij "ace of aces" tijdens de missies die hij vloog hij in 1944. McCampbell vloog ten minste vier F6F Hellcats aan boord van de Essex: een F6F-3 genaamd Monsoon Maiden, een andere F6F-3 genaamd The Minsi (10 ½ kills), een F6F-5 genaamd Minsi II, en een F6F-5 genaamd Minsi III, waarin hij de laatste 23 ½ van zijn 34 kills scoorde. Op 19-06-1944, tijdens de "Marianen Turkey Shoot", schoot commandant McCampbell vijf Japanse 'Judy' duikbommenwerpers neer wat hem de titel "aas in een dag" gaf. Op 24-10-1944 werd hij de enige Amerikaanse vliegenier die "aas in een dag" status voor de tweede keer kreeg. Voor zijn briljante staat van dienst ontving McCampbell de Medal of Honor, the Navy Cross, the Silver Star, Legion of Merit with Combat “V”, the Distinguished Flying Cross met 2 Gold Stars in lieu of the second and third awards en the Air Medal.
Afbeelding

Dit is een vliegtuig van de Commemorative Airforce in de kleuren van de kist van mijn aas.
Afbeelding

Afbeelding

De kit die ik ga gebruiken is die van Hobby Boss. Dat kitje moet prima zijn. Een mooi pitje zit erbij, ik heb vast nog wel ergens wat pe-riempjes liggen en ik verwacht geen problemen met de bouw. Ik kan kiezen of ik opgevouwen vleugels wil of niet. Dat ga ik niet doen. De camouflage is simpel, donkerblauw. De boxart is vast van het moment dat hij bezig was met de "Marianen Turkey Shoot" omdat hij 2 Judy's aanvalt.
Afbeelding

Inhoud van de doos. Foto komt van de website van Modeling Madness.
Afbeelding

Snel zal de eerste update volgen!
Afbeelding

Groet,
Eelco


Laatst bijgewerkt door Eelcog op wo 26 dec, 2012 13:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2012 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
gefeliciteerd met je jongste model! En ook met je Hellcat natuurlijk :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2012 23:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! En succes met de bouw van deze...

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 0:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1603
Woonplaats: Puttershoek
Hee Eelco gefeliciteerd met je zoon! Je zal het wel druk hebben nu 8) Leuk dat je ook gaat beginnen aan deze GB. Een bekende doos overigens :wink:


mvg erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 0:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Gefeliciteerd!

(en succes met de Hellcat)

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 13:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ook van mij felicitaties met jullie zoon!
Verder succes met de bouw, er zal met je kersverse nageslacht wel wat minder bouwtijd beschikbaar zijn :wink: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 nov, 2012 11:53 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Twee kinderen, dus nog minder tijd om te bouwen bedoel je? :P Succes er dan maar mee, aangezien ik hier een broertje van heb liggen ( duh ) ben ik wel benieuwd waar de evt knelpunten zitten :)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 nov, 2012 0:13 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Thanx mannen! Het valt me tot heden allemaal nog mee hoor, het mannetje is heel lief en mijn dochter is 3 jaar en gedraagt zich ook heel netjes. Ik heb mazzel. ;)

Nu de Kingtiger voor de GB Ardennenoffensief af is kan ik me hier op focussen. Hier al de beloofde update, tot op heden geen narigheden. Het past netjes. Alles kan de primer in en dan gespoten worden.
Afbeelding

Mooi gedetailleerd pitje. De riempjes niet meer kunnen vinden maar dan pak ik wel een stukje tape of schuurpapier.
Afbeelding

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 nov, 2012 11:02 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Heb je die pit al vast geplakt?

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 nov, 2012 12:53 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Hoe bedoel je? Aan de romp? Nee, ik heb het gisteren geprimed en het ligt er nu zo bij. wat dan?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement